Hjælp til planlægning af rute
Fra : Alex Jensen

Dato : 15-03-07 15:03

Hej alle

Vi skal til Paris (Disney) til sommer, og har brug for nogle erfaringer med
planlægning af rute til Paris. Sagen er følgende: Vi lander i Hamborg
lufthavn en tirsdag kl. 10.30. Herefter er planen at forsætte mod Paris og
tage en overnatning på et hotel (Formule 1) et par timers kørsel fra
Disneyland (eller som det kun kan passe med planlægningen). Hvis man bruger
rutplanlæggere, viser de, der er godt og vel 900 kilometer og 8 timers
kørsel.

Men her hører den "nemme" planlægning også op for os. For det første viser
forskellige ruteprogrammer ikke ens forslag til ruten.

Punkt 1: Nogle programmer foreslår ruten Münster -> Duisburg -> Düsseldorf
(altså svagt nordlig om koncentrationen af byer i området). Andre foreslår
Münster -> Dortmund (syd) -> Köln (altså svagt nordlig om koncentrationen af
byer i området). Hvad mener i er den rigtige vej? Hvad med en faktor som
myldertidstrafik?

Punkt 2: Efter at have overstået punkt 1 vælger nogle programmer ruten
Liege -> Charleroi -> Cambrai (A3/E40 og A15/E42) og derefter sydpå mod
Paris. Andre vælger f.eks. Liege -> Reims (A26/A203/E46) og derefter til
Paris. Hvilken vej kan med fordel vælges her?

Måske er der helt andre og bedre ruter men hvad ved vi

På forhånd tak for den hjælp vi kan få!

AJ

Fra : Alex Jensen

Dato : 15-03-07 15:08

> [...]
> Münster -> Dortmund (syd) -> Köln (altså svagt nordlig om koncentrationen
> af byer i området). Hvad mener i er den rigtige vej? Hvad med en faktor

Der skulle selvfølgelig under ruten Münster -> Dortmund (syd) -> Köln stå
"(altså svagt sydlig om koncentrationen af byer i området)"

AJ

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-03-07 21:52

On Thu, 15 Mar 2007 15:03:01 +0100, "Alex Jensen"
<jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> wrote:

>Måske er der helt andre og bedre ruter men hvad ved vi
>
>På forhånd tak for den hjælp vi kan få!

>--

Der er i aller højeste grad andre og bedre ruter at køre.

Kør til Osnabrück, og tag autobahn 30 mod Amsterdam.

Følg denne til Amersfoort, og følg derefter skiltene mod Utrecht og
Breda.

Fra Breda følg Antwerpen, Bruxelles og derefter skiltningen til Paris.
Det er E19 hele vejen.

Det er suverænt den bedste vej at køre mht. trafik, og desuden kommer
I ind i Frankrig ved Valenciennes, hvilket betyder en besparelse på
afgiften for at benytte motorvej i Frankrig.

Jeg kører lastbil i hele Europa, og det er den vej vi altid kører.

Det der Ruhrdistrikt får man røde knopper af.

--

Venlig hilsen
Folmer