Tyskernes påskeferie?
Fra : Towli

Dato : 14-03-07 17:42

Hej

Det er altid fixt at tage til de der forlystelsesparker uden for sæsonnen,
så man slipper for de frygteligt lange køer.
Vi overvejer at tage til en af Tysklands forlystelsesparker i påsken, men
jeg overvejer om det måske er lige så hysterisk som i højsæsonnen? Er der
nogen er faringer f.eks. fra Hansa- eller Heide- park? Holde tyskerne
påskeferie li'som os?

/T

Fra : Ulvir

Dato : 14-03-07 18:27

Towli wrote:

> Holde tyskerne påskeferie li'som os?

Det er mit indtryk at hele Europa og sågar hele den vestlige verden holder
påskeferie li'som os. Mærkelig nok.

--
Mvh/Regards- Ulvir.

Jeg er ikke racist. Jeg har farvefjernsyn.

Fra : Towli

Dato : 14-03-07 18:31

> Det er mit indtryk at hele Europa og sågar hele den vestlige verden holder
> påskeferie li'som os. Mærkelig nok.
>
> --

Ja, det siger du nok, og langfredag er vel langfredag allesteder, men ikke
desto mindre fandt jeg her
-------------

http://www.trafikken.dk/wimpnews.asp?page=document&objno=84953 ...
Tyskland
Påskeferien i Tyskland holdes forskudt i de forskellige forbundslande. I
Hamburg ligger påskeferien f.eks. fra d. 14.- 26. marts, mens den i Berlin
ligger fra d. 23. marts - 01. april. "...

-----------------

(Det er vistnok fra sidste år)

Jeg ville stadig blive meget glad for erfaringer omkring kø-hysteri i
forlystelsesparker dernede i påsken...

/T

Fra : Jan

Dato : 14-03-07 20:44

Wed, 14 Mar 2007 18:30:45 +0100, "Towli" <towli@oldboyz.dk>;
<45f83149$0$90268$14726298@news.sunsite.dk>; <dk.fritid.rejse>:

> [...]
>Påskeferien i Tyskland holdes forskudt i de forskellige forbundslande. I
>Hamburg ligger påskeferien f.eks. fra d. 14.- 26. marts,

som i 2005 var fra mandag ugen inden palmesøndag og frem til
påskeaften, det vil så sige, at børnene i Hamburg i 2005 kom på skolen
igen tirsdag 29. marts, tredie påskedag.
> mens den i Berlin
>ligger fra d. 23. marts - 01. april. "...

altså fra onsdag før skærtorsdag og til og med fredag efter påske;
lørdag er vel nok også skolefri, så de berlinske børn kom på skolen
mandag 4. april 2005.

>-----------------
>
>(Det er vistnok fra sidste år)

næh, men altså fra 2005. Påskedag 2005 var 27. marts. I 2006 var
påskedag 16. april.

Det er nok en god ide at forskyde forbundslandenes ferie, så
rejsetrafikken ikke bliver alt for stor. Det er jo også sådan om
sommeren.
--
/Jan
<jan@jpharo.net>

Fra : acm

Dato : 14-03-07 20:10

Skærtorsdag er ikke helligdag i Tyskland, så vidt jeg ved.

Jacob

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 18-03-07 19:03

Hej!
På denne hjemmeside http://www.tyskland-info.com/pages_dk/26.html finder man
svar på hvilke helligedage, som de har i Tyskland i menupunktet "Sp.: Hvilke
helligdage findes der i Tyskland?"
Mvh. Jesper