Bulgarien
Fra : Sibber

Dato : 12-03-07 21:54

Jeg skal til Bulgarien i en uge, men jeg ved ikke rigtigt hvordan og
hvorledes med hensyn til hvor mange penge jeg skal have med.
Hvad er mest hensigtsmæssigt at tage med hvis jeg skal betale for alle
måltider, er ryger og skal være fuld hver aften?
Har hørt det skulle være billigt dernede, så jeg har sjusset mig frem
til at tage for 1.000 DKR leva med derned, og så ellers have mit visa
med. Og hvordan forholder man sig med at hæve på sit visa? Er det bare
at gå ind i en bank og få det klaret, og skal jeg specielt opmærksom på
skjulte gebyrer og kurser i den forbindelse?
Ja jeg har ikke været uden for Danmark i mange år, så jeg er lidt i
vildrede :)

Fra : Bjarne

Dato : 13-03-07 15:40

Sibber skrev:
> [...]
> skjulte gebyrer og kurser i den forbindelse?
> Ja jeg har ikke været uden for Danmark i mange år, så jeg er lidt i

Det kommer uden tvivl meget an på, hvor i Bulgarien du bor og f.eks.
spiser henne.

I en lille by som Kiten i den sydlige del af Sortehaveskysten, hvor der
ikke er mange vesteuropæiske turister, kan man få alting ganske
eventyrligt billigt, men jeg antager, at det er noget dyrere i de værste
turistområder længere mod nord (hvor jeg ikke har noget behov for at komme).

Det nemmeste er nok at have nogle Levaer med hjemmefra og VISA-kortet
for en sikkerheds skyld.

Hvis du kan finde en pengeautomat, så er det normalt sådan, at der er
gebyr på 30 kr og rimelig kurs, når man hæver kontanter med VISA.

Det er en god ide at sætte sig lidt ind i det kyrilliske alfabet og vide
lidt om hvad madretter hedder, hvis man vil spise godt og billigt.

Bjarne