Taletidskort i Spanien (La Santa)
Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 12-03-07 14:42

Hej,

kan man - og gerne hvor - købe et taletidskort på Lanzarote?

Jeg skal være der i 2 uger og det vil blive sindsygt dyrt at ringe til de
andre på samme rejse med det danske SIM kort i mobilen.

I f.eks. Korea kan man købe sådan et kort i nogle lufthavne, bare ved at
vise sit pas og betale en sjat forud.

Nogen ideer?

Mvh. NKJensen

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 12-03-07 19:46

On 12 Mar 2007 13:42:22 GMT, Niels Kristian Jensen
<nkj@internetDYTgruppen.dk> wrote:

> [...]
>andre på samme rejse med det danske SIM kort i mobilen.
>
>I f.eks. Korea kan man købe sådan et kort i nogle lufthavne, bare ved at

Næppe noget problem.

Fræs ind omkring en lokal mobil-shop/kiosk/supermarked og få et
"taletidskort" (mange at vælge mellem), og så er det bare at tale
deru'a' til priser, der er væsentligt lavere, end med dansk
abonnement. Nul bureaukrati. Det er tit mere bureaukratisk at få et
dansk taletidskort!!!

Selv om priserne er rørende lave (især sammenlignet med TDC's
"ferimodul"), så er der yderligere penge at spare ved at vælge den
rigtige udgave af kortet (brug selskabernes hjemmesider - spansk en
fordel Og bedste leverandør varierer løbende.

Jeg bruger slet ikke danske mobilselskaber i udlandet mere. Det er
økonomisk vanvid (man kan få en gourmetmiddag med fornemme vine og
gedigent tilbehør plus en lille én til kaffen, for det selv en
relativt kort samtale til "mor" derhjemme i Danmark koster via mange
danske mobilselskaber

Jeg foretrækker til enhver tid den gode middag!!!

Da jeg sidst var i Kina og sidst jeg var i Spanien benyttede jeg
lokale taletidskort, som jeg fyldte op med jævne mellemrum. Nul
problemos.

Sidste gang i Tyskland benyttede jeg Skype-out, og senest fra
Singapore benyttede jeg også Skyp-out i fornem lydkvalitet (bedre en
TDC's fastnetkvalitet). Til 12 øre i minuttet i stedet for 25 kr. i
minuttet - mere end 200 gange forskel i pris i forhold til TDC mobil's
feriemodul!!!

Glem de danske mobilselskaber. Jeg kan ringe hjem på mobilen fra
f.eks. Kina - har prøvet fra Beijing og Xi'an - til mellem ca. 3 og 6
kroner i minuttet med et lokalt kinesisk taletidskort. Det er sikkert
dyrere at bruge mobilen fra Malmø til København

Venlig hilsen

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 12-03-07 21:44

Kurt Friis Hansen <spam@kfriis.dk> wrote in

> [...]
> deru'a' til priser, der er væsentligt lavere, end med dansk
> abonnement. Nul bureaukrati. Det er tit mere bureaukratisk at få et

OK - jeg har bare søgt lidt rundt på nettet uden at finde nogen kort til
under 70 euro... og så meget regner jeg ikke med at sludre med de andre på
rejsen på bare 2 uger.

Hvis nogen kunne finde et link til et bedre tilbud, så bliver jeg glad.

Hvis du skriver for et firma og vil undgå at blive beskyldt for reklame, så
send taletidskort-tilbudet til nkj snabel internetgruppen punktum dk

Mvh. NKJensen

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 13-03-07 15:30

On 12 Mar 2007 20:43:36 GMT, Niels Kristian Jensen
> [...]

>under 70 euro... og så meget regner jeg ikke med at sludre med de andre på

Jeg fiskede mit taletidskort i mit lokale "El Corte Inglés" (ved Plaza
del Sol i Madrid) i sommers til 25€ (SIM kort plus en masse taletid).

>Hvis nogen kunne finde et link til et bedre tilbud, så bliver jeg glad.

Kig i de shops, du har mulighed for at handle i. Prøv at bruge lidt
hjernefedt i stedet for blot at sidde og klynke - for derefter at fyre
sådan en svada af:

>Hvis du skriver for et firma og vil undgå at blive beskyldt for reklame, så
>send taletidskort-tilbudet til nkj snabel internetgruppen punktum dk

Hva' fa'en er det for noget fis at lukke ud?

Jeg har da ikke tid til at lege privat-butler for dig. Med den stil du
lægger for dagen, vil jeg absolut ikke satse min dyrebare fritid på at
fiske links frem til dig. Gu' fa'er bevares...

Det her er et offentligt forum, hvor alle spørgsmål besvares
offentligt. Ellers tjener dette forum ikke noget reelt formål. At du
har luksusfornemmelser og ønsker personlig betjening, kan jeg ikke
tage mig af.

Stram du bare ballerne, og lav dit hjemmearbejde selv.

Uden hilsen

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 13-03-07 16:42

> Jeg fiskede mit taletidskort i mit lokale "El Corte Inglés" (ved Plaza
> del Sol i Madrid) i sommers til 25€ (SIM kort plus en masse taletid).

Tak - det var den oplysning, jeg ledte efter. Man kan åbenbart købe
billigere lokalt end de steder, jeg har fundet på nettet (70€ og op)

Resten af dit svar må stå for eftertiden som vidnesbyrd om dig. Måske er du
ikke opmærksom på at vi har en ret stram lovgivning om spam her i landet,
og for at give evt. firmaer lov til at skrive til mig... nå, men det
misforstod du vist. Tak for tippet alligevel.

Mvh. NKJensen

Fra : Rasmussen

Dato : 15-03-07 16:57

Hej,

Du kan se priserne på spanske taletidkort her:

http://www.prepaidgsm.net/en/spain.html

Mvh
Rasmussen

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 16-03-07 09:03

"Rasmussen" <jr_how@hotmail.com> wrote in

> Du kan se priserne på spanske taletidkort her:
>
> http://www.prepaidgsm.net/en/spain.html

Genialt - der er jo alt hvad man kan ønske sig. Jeg kunne ikke finde tilbud
under €69 selv, så du har hjulpet meget

Mvh. NKJensen