Kabinepersonalet i SAS
Fra : Jan Larsen

Dato : 12-03-07 09:59

Hej.

Jeg står og skal til Frankrig den 21. marts. Nu hører jeg så at
kabinepersonalet måske har tænkt sig at strejke. Hvad så? Har jeg så mistet
mine penge, også dem til det forudbetalte hotel? Det skal lige siges at jeg
skal flyve med Snowflake.

Jan

Fra : ___P.Sir

Dato : 12-03-07 14:27

"Jan Larsen" <jb_larsen@hotmail_remove.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kabinepersonalet måske har tænkt sig at strejke. Hvad så? Har jeg så
> mistet mine penge, også dem til det forudbetalte hotel? Det skal lige

Du skal nok komme frem, for HVIS der skulle være strejke - hvilket ikke er
særligt sandsynligt - så er SAS jo ansvarlig for at sætte dig på et andet
fly, på deres regning, også selvom de må købe billet til dig hos
konkurrenterne. Men det er j netop forskellen på at flyve med
lavprisselskaber og så de mere etablerede. Du kan være sikker på at Ryanair
og lign. ville være totalt ligeglad med dig i den situation.
Ps.

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 12-03-07 15:27

___P.Sir skrev:
> Du skal nok komme frem [...] det er j netop forskellen på at flyve med
> lavprisselskaber og så de mere etablerede.

Jeg troede også Snowflake var et lavprisselskab.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-03-07 01:03

"Rune S. Larsen" <not@working.email> wrote in news:45f5635e$0$144$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> Jeg troede også Snowflake var et lavprisselskab.

Snowflake er ikke et flyselskab, men et lavpriskoncept hos flyselskabet
SAS.

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-03-07 19:47

On Mon, 12 Mar 2007 15:27:24 +0100

> Jeg troede også Snowflake var et lavprisselskab.

snowflake er når SAS sælger de ringeste sæder i flyene billigere
--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 13-03-07 01:01

Kim Schulz skrev:

> snowflake er når SAS sælger de ringeste sæder i flyene billigere

Tak. Rart at vide at resten stadig er SAS standard med Snowflake.

De bonus-rejsende får iøvrigt også de bagerste sæder måtte jeg sande i
weekenden på en tur mellem AAR og CPH. Række 21 og 18 ud af 21 i SAS'
propelmaskiner.

Mvh Rune

Fra : ks

Dato : 14-03-07 00:47

On Tue, 13 Mar 2007 01:01:15 +0100, "Rune S. Larsen"
<not@working.email> wrote:

> [...]
>
>De bonus-rejsende får iøvrigt også de bagerste sæder måtte jeg sande i
>weekenden på en tur mellem AAR og CPH. Række 21 og 18 ud af 21 i SAS'

Hvis du mener en af de dersens Q400 sidder man faktisk OK bagerst.
Det værste sted er række 7 - her sidder man lige ud for propellerne,
og det larmer og vibrerer af h til......

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-03-07 03:19

ks <stretch234@get2net.dk> wrote in news:mndev2hcqf9jg030bbepfof5bdnja149i6
@4ax.com:

> Hvis du mener en af de dersens Q400 sidder man faktisk OK bagerst.

SAS har kun Q400 prop fly.

Og helt enig... man sidder slet ikke dumt bagerst i en Q400. Om vinteren
sidder man i kulde og træk forrest i flyveren, i midten har man (den trods
alt relativt beskedne) propellarm.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-03-07 01:11

"Jan Larsen" <jb_larsen@hotmail_remove.com> wrote in

> Jeg står og skal til Frankrig den 21. marts. Nu hører jeg så at
> kabinepersonalet måske har tænkt sig at strejke.

Ja det ser ikke for lyst ud lige p.t.

> Har jeg så mistet mine penge, også dem til det forudbetalte hotel?

Er det en pakkeløsning eller er hotel og fly bestilt særskilt? Hvis det
sidste er tilfældet er det udelukket at din hotelbestilling kan
kompenseres.

Fra : Jan Larsen

Dato : 13-03-07 19:52

Pyh, strejken er udsat 14 dage.
Jeg håber dog at de ikke kommer til at strejke.

Fra : ks

Dato : 14-03-07 00:43

On Tue, 13 Mar 2007 19:51:40 +0100, "Jan Larsen"
<jb_larsen@hotmail_remove.com> wrote:

>Pyh, strejken er udsat 14 dage.
>Jeg håber dog at de ikke kommer til at strejke.
>
>Jan

Herefter kan den udsættes igen i 14 dage, så fortvivl ikke!
http://borsen.dk/?treeid=889&id=LVNN-6Z9MAE29390

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-03-07 03:22

> Herefter kan den udsættes igen i 14 dage, så fortvivl ikke!

Det plejer kabinepersonalet nu ikke at tage så nøje. Hvis de tror nogle
timers arbejdsnedlæggelse vil lægge pres på arbejdsgiverforhandlerne, ja så
kan forligsmanden gøre som det passer ham.

Foreløbig er alt dog roligt.