Turen går til Frankrig
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 09-03-07 23:23

Hej alle,

Sidste sommer kørte vi for første gang til Frankrig i bil, nærmere
Normandiet og Bretagne. På camping med telt.
I år gentager vi turen - denne gang planlægger vi dog at leje en lejlighed i
stedet.

I den forbindelse vil jeg gerne høre jer om:

1) Er der nogen der har kendskab til, og kan anbefale, lejligheder der kan
lejes i Normandiet eller Bretagne, helst ved kysten? Gerne i prisklassen
4000-6000 kr for en uge.

2) nogen forslag til overnatning på vej derned? Vi kører hjemmefra om
eftermiddagen og ned gennem Tyskland om nattten. Rammer Frankrig omkring kl
7 næste morgen, hvor det ville være rart lige at komme ind og sove nogle
timer, inden vi kører det sidste stykke.

Sidste år kørte jeg turen derned i ét stræk.. det har jeg ikke den store
lyst til at gentage :)

På forhånd tak

mvh
Thomas Pedersen

Fra : Niels

Dato : 12-03-07 18:56

> Sidste sommer kørte vi for første gang til Frankrig i bil, nærmere
> Normandiet og Bretagne.

Jeg kan desværre ikke hjælpe, men jeg vil selv meget gerne der ned til
sommer. Har du et par gode tips til en natur-, mad- og vinglad mand?

Niels

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 13-03-07 22:52

Jeg kan desværre ikke hjælpe med mad og vin tips - jeg er ikke den store
vinkender :)

Men er man i Normandiet, bør man ikke snyde sig selv for et besøg til le
Mont Saint Michel, http://www.ot-montsaintmichel.com/
Det er ganske enkelt imponerende.
Er man i Bretagne, så kan jeg da nævne byen Guérande,
http://www.ot-guerande.fr/, som er et besøg værd. Stemningsful, ældre by,
hvor I sikkert vil kunne finde god mad. Området har også en omfattende
saltudvinding (et særdeles stort område), og det er da interessant at se
hvorledes det foregår.

Ellers er jeg bange for jeg ikke kan give dig de store tips :)

Mvh
Thomas

Fra : Niels

Dato : 14-03-07 08:24

> [...]
> hvor I sikkert vil kunne finde god mad. Området har også en omfattende
> saltudvinding (et særdeles stort område), og det er da interessant at se

Det ser spændende ud. Tak for det.

Niels

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-03-07 09:59

"Thomas Pedersen" <xx@xx.dk> writes:
>1) Er der nogen der har kendskab til, og kan anbefale, lejligheder der
>kan
>lejes i Normandiet eller Bretagne, helst ved kysten? Gerne i prisklassen
>4000-6000 kr for en uge.

Vi har flre gange benyttet et lille dansk udlejningselskab:
www.provensol.dk
de er rigtig gode og ikke dyre

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-03-07 10:01

"Niels" <nboegh@gmail.com> writes:
>Jeg kan desværre ikke hjælpe, men jeg vil selv meget gerne der ned til
>sommer. Har du et par gode tips til en natur-, mad- og vinglad mand?

Alsace er rigtig godt, der er det hele.
Længe ned kan jeg anbefale egnen omkrng Tournous - det er
bourgogne-distriktet. Lækker egen, god mad og selvfølglig masser af god
vin.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311