den sætter ud.
Fra : Esben

Dato : 18-03-07 14:20

hej.

HJÆLP

jeg har en zxr750 fra 1994 med zx9 b motor i som jeg lige har købt i
tyskland.
men desværre kører den mega ringe.
den sætter ud når jeg kører. det føles nærmest som om man slukker og
tænder på dødemandsknappen mens man kører.
i tomgang kører den ok.
når jeg køre og den hakker i det. og så kobler ud så går den i stå.
den går ikke i stå når man bare stopper normalt og den kommer langsom
ned i tomgang.

jeg har prøvet følgende.

skift af benzin pumpe
rens af karburator
andre tændspoler
nye tændrør
tjekket kompression, der er masser.

jeg overvejer nu om det kan være tændingsboksen som det kan være galt
med.
jeg har prøvet at sætte en tændingsboks fra en zxr750 motor på.
men det hjalp heller ikke. faktisk kørte den helt lige som før.
desværre kan jeg ikke finde ud af om det overhovedet er en zx9
tændingsboks som sidder på den.

er der nogen som ved hvordan jeg finder ud af om det er en zx9
tændingsboks? kan jeg se det på de numre som står på en,

er der nogen som gider tjekke hvilke tal som står på jeres
tændingsboks.

er der en omkring odense som jeg kan låne en zx9b tændingsboks af 10
min så jeg kan finde ud af om det er den som er problemet.

eller er der nogen som har andre ideer om hvad der kan være galt med
den?

håber virkelig at nogen kan hjælpe. er sgu godt nok lidt træt af det
lige nu.

hilsen esben, odense.

Fra : Armand

Dato : 18-03-07 15:08

"Esben" <ebo@oncable.dk> skrev i en meddelelse

jeg har en zxr750 fra 1994 med zx9 b motor .... desværre kører den mega
[...]

Det lyder for mig mere som en tilfældig løs forbindelse et sted i
tændingskredsløbet!
Prøv specielt at kontrollere i området omkring kronrøret hvor
ledningsnettets største bundt udsættes for stellets voldsomste knæk!

Alternativt kan det ligge i kritisk lav bensinstand i svømmerhusene
(="svømmerhøjde") eller vand/smuds der skvulper under kørsel og lukker for
hoveddysen indtil motoren går i stå og hoveddysen ikke længere har sug til
at fastholde sagerne :-/
Tøm svømmerhusene for indhold (evt. i et klart syltetøjsglas, så du kan se
hvad der kommer med ud) og genfyld v.h.a. bensinhanens PRI-position.

Svømmerhøjden kontrolleres som følger:
Monter (med motorcyklen på centerben/lodret) efterfølgende evt. en klar
plastslange på aftapningsstutsen og fasthold den op langs en af de ydre
karburatorer hvorefter at du åbner forsigtigt for bundskruen så slangen
fyldes - Den højde fyldningen af slangen stopper ved svarer til bensinhøjden
indvendigt i svømmerhuset!
Der findes et eksakt tal for denne højde, men uden den bør man regne med at
et par mm under skillelinien mellem karburator og svømmerhus er fint, og
frem for alt giver en måling på alle fire karburatorer et billede af om en
eller flere skiller sig ud!

--
Armand.

Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 18-03-07 20:35

håber virkelig at nogen kan hjælpe. er sgu godt nok lidt træt af det
lige nu.

Hey.
Har du prøvet noget så simpelt som lidt karburator sprit?
Min gamle zx9-c skulle have sprit altid under 10 grader.
Ellers opførte den sig lidt ligesom du beskriver
Mvh
Rasmus H Husky 610 nightriderstyle