Batterisyre
Fra : Peter B

Dato : 17-03-07 18:55

Min cykel ville selvfølgelig ikke starte forleden efter vinterhi i garagen.
Det hjalp dog da jeg satte bilens batteri til og min efterfølgende diagnose
var klar: batteriet var dødt.
Derfor gik jeg ned til t hansen og købte et nyt i dag.
199,- ; billigt og jeg syntes at det kørte for mig.

Men da jeg ville sætte det på her sidst på dagen gik det op for mig at der
først skal hældes batterisyre på.
Jeg har lige været rundt og spørge på 3 servicestationer og de ser bare
undrende på mig.
Er der nogen der ved hvor man kan købe batterisyre om søndagen?
Evt en ledig sjat i Århus Nord?

/Peter

Fra : Allan Bojesen

Dato : 17-03-07 19:18

Hvis ikke der er nogen i Århus nord der melder sig, og du gider køre til
Solbjerg syd for Århus, vil jeg gerne give dig et skvæt.

Mange hilsner
Allan Bojesen

Fra : Hahaha...

Dato : 17-03-07 19:42

Det ligger da i kassen. Jeg har også lige kørt et nyt men til 399,- og der
under et paplåg lå en 6 dobbelt beholder lige til at presse ned over
batteriet og så rendte det selv ned hvor det skulle være og så var det bare
på med låget og til opladning.

Undrer mig meget hvis der ikke var syre med til det du købte.

Ralph.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-03-07 19:48

> Undrer mig meget hvis der ikke var syre med til det du købte.

er der ikke hos T hansen, spurgte dem ad for et stykke tid siden, da jeg
manglede til DTéren

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Armand

Dato : 17-03-07 20:14

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> er der ikke hos T hansen, spurgte dem ad for et stykke tid siden, da jeg
> manglede til DTéren

Det jég købte til Barbie'n havde samme "seksdobbelte flaske" som andetsteds
nævnte. Måske at T-Hansen sidenhen har gjort erfaringer omkring
kemikalie-sikekrhed for lageret :-/

--
Armand.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-03-07 20:25

>Måske at T-Hansen sidenhen har gjort erfaringer >omkring
>kemikalie-sikekrhed for lageret :-/
>
> --
måske.
Jeg kørte hen til mc-forhandleren og bestilte istedet, ca samme pris og de
fylder syre på uden beregning.
Men havde da været nemmere, da T Hansen havde det på lager.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 17-03-07 21:11

> Jeg kørte hen til mc-forhandleren og bestilte istedet, ca samme pris og de
> fylder syre på uden beregning.
> Men havde da været nemmere, da T Hansen havde det på lager.

Sidste forår købte jeg nyt til Babygixeren ved Brdr. Sejr i Århus, og de
ville også have fyldt syre på. Det afstod jeg dog fra, da jeg skulle have
det i rygsækken hjem.

Mange hilsner
Allan Bojesen

Fra : Steen Gruby

Dato : 18-03-07 01:17

On Sat, 17 Mar 2007 20:14:22 +0100, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

Hej.

>Det jég købte til Barbie'n havde samme "seksdobbelte flaske" som andetsteds
>nævnte. Måske at T-Hansen sidenhen har gjort erfaringer omkring
>kemikalie-sikekrhed for lageret :-/

Den "sixpack" er ikke med fra T.Hansen.
Hansens batterier er virkelig i katagorien Karl Billigbajer.
Ikke at batterierene ikke dur, men prisen er i bund, så noget må
mangle.
Du kan købe en 1 liter flaske med forblandet akkusyre ved siden af for
medelst 39 Dkr.
Hvis ekspidienten har "glemt" at gøre opmærksom på det er han en knold
- Men ----- hvis man ikke selv ved det er der ingen grund til at pive.
Når man indkøber i de billige butikker kan man ikke forvente at dem
der står bagdisken er i stand til andet end at levere den bestilte
vare, mangelfuld eller ej, og indkræve betalingen.
Den service betaler man for i fagbutikker

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hahaha...

Dato : 18-03-07 10:04

Du skal nok ikke generalisere.

Den var med i min kasse, men jeg gav også mere for mit batteri end ham den
første havde givet for sit.

kemikalie-sikekrhed for lageret :-/<<

Sikkert ikke.
Det er kun 14 dage siden jeg købte mit batteri hos T-Hansen, så man får nok
bare det man betaler for.

der er mange mennesker der ikke vil betale en disse for noget og når de så
får noget lort, så brokker de sig af h...... til.

Pris og kvalitet hører i de fleste tilfælde sammen.

Men det er svært at få banket ind i knolden på alle. Derfor er der et market
for billigt lort. Se bare mange af vererne på QXL.

Ralph.

Fra : Klaus R

Dato : 19-03-07 21:20

"Hahaha..." <No-Em@il-To-see.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men det er svært at få banket ind i knolden på alle. Derfor er der et
> market for billigt lort. Se bare mange af vererne på QXL.

jeg har også købt et "syrefrit" batteri fra THansen og kom også hjem uden
noget ekstra i kassen end selve det tomme batteri. Jeg røg tilbage og
skældte den stakkels mand ud - mest fordi det kunne han godt have sagt. jeg
fik fat på en mere erfaren medarbejder der sagde at nogle mc-mærker havde
syre i kassen og andre ikke, blandt til suzuki er der ikke noget med, men
købes ekstra til kr 29 eller 39 pr liter...
SÅ... nok bedst for alle at åbne og kigge i æsken hver gang..

Klaus R
suzuki gs 450