Bilka mc-tøj vs. tysker-tøj
Fra : Ingrid&Hans

Dato : 17-03-07 12:30

Hvordan er pris/kvalitet forholdet på Bilkas tøj i forhold til Louis eller
Hein Gericke? Hvis der ikke er den store forskel, kan det vel ikke betale
sig at hente i tyskland (på trods af billige dåseøl). Hvad er din erfaring?

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 17-03-07 13:03

Ingrid&Hans skrev den 17 mar 2007 i

> [...]
> eller Hein Gericke? Hvis der ikke er den store forskel, kan det vel ikke
> betale sig at hente i tyskland (på trods af billige dåseøl). Hvad er din

Kvaliteten følger pengene ( i store træk
Jeg synes det er noget bras. Særligt ikke åndbart nok.

En søgning viser dig tråde hvor det har været diskuteret før:
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/search?&q=bilka+mc

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : Henrik Mahler

Dato : 17-03-07 17:02

Jeg har kikket på cordura textil begge steder

Der er et eller andet cheasy over bilkas tøj
i forhold til selv det billigste far louis,..

Jeg er selv blevet RIGTIG glad for de ROTLEFF
jakker som louis har og har købt en håndfuld
af disse nu de er nedsat til 50 euro !!!!!!

http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=506349

Bilkas motorstøvler var sidste år om muligt
endu mere latterlige end deres tøj med dårlig
finish og pasform, jeg kom til at stå og bese
disse støvler sammen med en anden MC-kører og
de var så "flex" og usle at vi begge måtte le

Garranteret ikke mere sikre end en gummistøvle

Troede ellers at T hansesns støvler var bunden

Fra : Anders Majland

Dato : 18-03-07 14:50

> Jeg er selv blevet RIGTIG glad for de ROTLEFF
> jakker som louis har og har købt en håndfuld
> af disse nu de er nedsat til 50 euro !!!!!!

Og jeg har lige solgt en jakke videre - fordi jeg ikke syntes at det
pasformen var helt god nok og at det ikke var åndbart nok (i forholdt til
rukka og goretex)

Konklusion - vi er forskellige - både med mhs pasform og oplevelsen af
kvaliteten ... Det er jo heldigvis de færeste der crashtester tøjet ...

Så "ingrid&hans" - Prøv endeligt tøjet hos Bilka. Er i heldige passer det og
kvalitets & sikkerhedsmæssigt er det sikkert ok til prisen ...

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-07 15:12

On Sun, 18 Mar 2007 14:49:46 +0100, Anders Majland wrote:

> Og jeg har lige solgt en jakke videre - fordi jeg ikke syntes at det
> pasformen var helt god nok og at det ikke var åndbart nok (i forholdt til
> rukka og goretex)

Min erfaring er, at kun Goretex fortjener betegnelsen åndbar. Sheltex,
Hipora, og hvad de ellers hedder kommer ikke i nærheden af Goretex på en
varm dag.

> Konklusion - vi er forskellige - både med mhs pasform og oplevelsen af
> kvaliteten ... Det er jo heldigvis de færeste der crashtester tøjet ...

Detjodeet.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Anders Majland

Dato : 18-03-07 21:01

> Min erfaring er, at kun Goretex fortjener betegnelsen åndbar. Sheltex,
> Hipora, og hvad de ellers hedder kommer ikke i nærheden af Goretex på en
> varm dag.

Når man ser tests af den slags membraner er der andre der er er bedre på
åndbarhed og på vandtæthed - Men med har goretex har man et godt kompromis
og det er så dygtig markedsført at jeg ikke kan huske hvad de andre der er
på højde med det hedder ...

Men når det er sagt så er goretex tøjs svaghed ikke membranen, men
forarbejdningen/syningerne....

Mine Daytona støvler har ikke levet op til forventningerne og jeg var for
sent ud til at reklamere ... (ved godt at langt de fleste er særdeles godt
tilfreds med dem)

Så jeg plejer også at købe mærkevare med goretex membran ... og så helst på
tilbud så merprisen ikke er så slem

/A

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 17-03-07 21:49

Ingrid&Hans wrote:
> [...]
> sig at hente i tyskland (på trods af billige dåseøl). Hvad er din erfaring?

Da jeg styrtede i 2005, havde jeg et par "Bilka-handsker" på og de holdt
helt fint, på trods af en glidetur på 150-200 meter på asfalt, hvor
jeg støttede på håndfladerne..

Resten af deres MC-tøj har jeg ingen erfaring med..
Thore

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-03-07 11:08

Ingrid&Hans wrote:
> Hvordan er pris/kvalitet forholdet på Bilkas tøj i forhold til Louis
> eller Hein Gericke?

Bilka har 2 slags (i denne/sidste uge). Restlageret (sidste års modeller
vistnok) af mærket Safety First, og så et discountmærke X-rage.

Safety First fåes også hos http://www.mconline.dk/shop/default.asp

Jeg er godt tilfreds med mit. Men kører heller ikke i styrtregn, og har ikke
crashtestet det.

/jim

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 19-03-07 17:32

Jim Andersen skrev den 19 mar 2007 i

> Bilka har 2 slags (i denne/sidste uge). Restlageret (sidste års modeller
> vistnok) af mærket Safety First, og så et discountmærke X-rage.

Det der safety first har jeg prøvet.
Bortset fra at man damper i det, var ærmerne så smalle at det var svært at få
jakken på, der skulle trykkes ret meget til - og nej, jeg har helt normale
arme.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : Anders Christensen

Dato : 19-03-07 17:43

Arne Lorenzen skrev:
> Jim Andersen skrev den 19 mar 2007 i

> Det der safety first har jeg prøvet.

Jeg har lige skiftet mit safety1st ud med dainese fra top til tå, prisen
er selvfølgelig også en faktor 5-6 dyrere for dainese, men kvaliteten er
sandelig også derefter.

Jeg har ihvertfald ikke fortrudt det, og har fået noget tøj der sidder
meget bedre og logisk nok også har en betydeligt højere kvalitet.

Goretex jakke og d-dry bukser, til 5600 hos Frankie i Randers.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 19-03-07 20:10

On Mon, 19 Mar 2007 17:43:25 +0100, Anders Christensen wrote:

> Jeg har lige skiftet mit safety1st ud med dainese fra top til tå, prisen
> er selvfølgelig også en faktor 5-6 dyrere for dainese, men kvaliteten er
> sandelig også derefter.

Har selv købt samme type (Dainese Gator) - sidder markant bedre end mit gamle
sæt fra Jofama.

> Goretex jakke og d-dry bukser, til 5600 hos Frankie i Randers.

+1

Nu mangler jeg blot et par støvler, som passer til mine små fødder og kraftige
lægmuskler

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Anders Christensen

Dato : 19-03-07 22:44

Sonny T. Larsen skrev:
> [...]
>
> +1
>
> Nu mangler jeg blot et par støvler, som passer til mine små fødder og kraftige

Nu snød vi jo også lidt da vi købte samtidigt

Har du prøvet dainese støvler?

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 19-03-07 22:49

On Mon, 19 Mar 2007 22:43:35 +0100, Anders Christensen wrote:

> Har du prøvet dainese støvler?

Ikke endnu - kan ikke helt beslutte mig mht. udseende heller.

Fra : Brian Sørup

Dato : 19-03-07 22:03

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Safety First fåes også hos http://www.mconline.dk/shop/default.asp
>
> Jeg er godt tilfreds med mit. Men kører heller ikke i styrtregn, og har
> ikke crashtestet det.

Jeg har heller ikke crashtestet mit Safety #1 sæt, men har kørt fra
Vestbjerg til Holstebro i regnvejr uden at blive våd, det er jeg godt
tilfreds med, eneste anke er rygbeskytteren i jakken der sutter mås....
--
Brian Sørup
Honda VFR 750F RC36

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 20-03-07 00:20

Brian Sørup skrev:
<snip> eneste anke er rygbeskytteren i jakken der sutter mås....

LOL

Bent Erik

Fra : Dr. Enduro

Dato : 20-03-07 12:11

Brian Sørup skrev:

> eneste anke er rygbeskytteren i jakken der sutter mås....

Ja, sådan noget plejer jo at koste ekstra...

Men spøg til side, tag den dog ud og skift over til en rigtig
rygbeskytter i stedet.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Brian Sørup

Dato : 16-04-07 22:18

"Dr. Enduro" <janeiffertFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, sådan noget plejer jo at koste ekstra...
>
> Men spøg til side, tag den dog ud og skift over til en rigtig rygbeskytter
> i stedet.

Den er på vej......
--
Brian Sørup