/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Firetakt motor med kæden i højre side. Til~
Fra : Ole Axelsen


Dato : 16-03-07 22:19

Jeg leder efter en firetakt motor til erstatning for den originale
totakter i en Jawa 640/350. Det kræver selvfølgelig at den skal kunne være i
stellet, uden alt for mange modifikationer, og den må for at kunne monteres
inden for 20% reglen ikke have mere end 30 HK. Det ville også være det
letteste, hvis kæden er i højre side, da jeg så slipper for at vende hjulet,
med dertil hørende problemer med bremserne. Er der nogen, der har erfaring i
en sådan ombygning?
Skulle det lige vise sig, at der findes en 350-400 ccm med lidt mere end de
30 HK, kan det da godt være jeg "glemmer" 20% reglen.
--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



 
 
Snusken (16-03-2007)
Kommentar
Fra : Snusken


Dato : 16-03-07 22:55

Ole Axelsen skrev:
> Jeg leder efter en firetakt motor til erstatning for den originale
> totakter i en Jawa 640/350.
Jawa'en kunne ligesom MZ fås med en Rotax 500 motor med 27/34 HK,
det var en mulighed:
http://www.jawa500r.org.uk/

mvh Erik

Ole Axelsen (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 17-03-07 13:16

Snusken wrote:
> Ole Axelsen skrev:
>> Jeg leder efter en firetakt motor til erstatning for den originale
>> totakter i en Jawa 640/350.
> Jawa'en kunne ligesom MZ fås med en Rotax 500 motor med 27/34 HK,
> det var en mulighed:
> http://www.jawa500r.org.uk/


Jo, det ser rigtig nok ud, men der er vist lige så mange problemer med den
ombygning, som hvis man ville bruge en 2 benet japaner.

http://www.jawa500r.org.uk/Can%20I%20fit%20a%20rotax%20engine%20in%20my%20Jawa.htm


--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



Kim Svensson (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Svensson


Dato : 17-03-07 00:25

Og når du så finder en så lad mig det vide, jeg går lidt og leger med
lign tanker til min MZ

Kim Svensson

BMW R100RS

MZ ETZ 251 Saxon - Velorex

On Fri, 16 Mar 2007 22:19:02 +0100, "Ole Axelsen"
<oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> wrote:

> Jeg leder efter en firetakt motor til erstatning for den originale
>totakter i en Jawa 640/350. Det kræver selvfølgelig at den skal kunne være i
>stellet, uden alt for mange modifikationer, og den må for at kunne monteres
>inden for 20% reglen ikke have mere end 30 HK. Det ville også være det
>letteste, hvis kæden er i højre side, da jeg så slipper for at vende hjulet,
>med dertil hørende problemer med bremserne. Er der nogen, der har erfaring i
>en sådan ombygning?
>Skulle det lige vise sig, at der findes en 350-400 ccm med lidt mere end de
>30 HK, kan det da godt være jeg "glemmer" 20% reglen.


Armand (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-03-07 00:38

Aprilia RS 125!

--
Armand.



Armand (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-03-07 01:22


"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:45fb2a70$0$871$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Aprilia RS 125!
>
- - - - Som IKKE er en firetakter - Sorry

--
Armand.
(hvis hjerne bearbejder tekniske løsninger førend at tekster er læst og
forstået)



Ole Axelsen (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 17-03-07 13:29

Armand wrote:
> "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:45fb2a70$0$871$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Aprilia RS 125!
>>
> - - - - Som IKKE er en firetakter - Sorry

Og selvom det var, ville den nok være lidt vel hidsig og momentsvag som
sidevognstrækker.


--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



Armand (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-03-07 19:34


"Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev i en meddelelse
news:45fbde74$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Armand wrote:
>> "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:45fb2a70$0$871$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> Aprilia RS 125!
>>>
>> - - - - Som IKKE er en firetakter - Sorry
>
> Og selvom det var, ville den nok være lidt vel hidsig og momentsvag som
> sidevognstrækker.
>
- - - - - Hvilket der ikke står noget om i dit oprindelige indlæg!

- -
Armand.



bigOne (17-03-2007)
Kommentar
Fra : bigOne


Dato : 17-03-07 09:06


"Kim Svensson" <kim.svensson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:7v8mv2d7fg41nabluvf1dm1ksmds6dl605@4ax.com...
> Og når du så finder en så lad mig det vide, jeg går lidt og leger med
> lign tanker til min MZ
>
> Kim Svensson
>
> BMW R100RS
>
> MZ ETZ 251 Saxon - Velorex
>
> On Fri, 16 Mar 2007 22:19:02 +0100, "Ole Axelsen"
> <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> wrote:
>
>> Jeg leder efter en firetakt motor til erstatning for den originale
>>totakter i en Jawa 640/350. Det kræver selvfølgelig at den skal kunne være
>>i
>>stellet, uden alt for mange modifikationer, og den må for at kunne
>>monteres
>>inden for 20% reglen ikke have mere end 30 HK. Det ville også være det
>>letteste, hvis kæden er i højre side, da jeg så slipper for at vende
>>hjulet,
>>med dertil hørende problemer med bremserne. Er der nogen, der har erfaring
>>i
>>en sådan ombygning?
>>Skulle det lige vise sig, at der findes en 350-400 ccm med lidt mere end
>>de
>>30 HK, kan det da godt være jeg "glemmer" 20% reglen.
findes 20% reglen stadig, - det tror jeg ikke......



Kent Nielsen (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 17-03-07 09:35


"bigOne" <solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:45fba398$0$52086$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> findes 20% reglen stadig, - det tror jeg ikke......

Det gør den i høj grad, både Skatte/toldmæssigt men også teknisk (syn)

--
Mvh
Kent Nielsen



Thomas Jensen (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 17-03-07 09:41


>> findes 20% reglen stadig, - det tror jeg ikke......
>
> Det gør den i høj grad, både Skatte/toldmæssigt men også teknisk (syn)
>
> --
yup, men man må tune på den oprindelige motor med mere end 20%

--
mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



Ole Axelsen (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 17-03-07 13:31

Thomas Jensen wrote:
>>> findes 20% reglen stadig, - det tror jeg ikke......
>>
>> Det gør den i høj grad, både Skatte/toldmæssigt men også teknisk
>> (syn) --
> yup, men man må tune på den oprindelige motor med mere end 20%

Gad vide om det også ville gælde, hvis man brugte en der er droslet til fx.
27 HK, og så fjerner droslingen?


--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



Ole Axelsen (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 17-03-07 13:21

Kim Svensson wrote:
> Og når du så finder en så lad mig det vide, jeg går lidt og leger med
> lign tanker til min MZ

Til MZ'en er det nok lidt lettere at finde en motor, der kan være i hullet,
da du jo ikke har nogen stel-stivere under motoren.
Jeg har selv lagt en GN 125 motor i en ETZ 125. Ok, der er stadig problemet
med kæden, men med lidt god vilje kan det nok laves.


--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



Ukendt (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-03-07 14:01


"Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev i en meddelelse
news:45fb0929$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg leder efter en firetakt motor til erstatning for den originale
> totakter i en Jawa 640/350. Det kræver selvfølgelig at den skal kunne være
> i stellet, uden alt for mange modifikationer, og den må for at kunne
> monteres inden for 20% reglen ikke have mere end 30 HK. Det ville også
> være det letteste, hvis kæden er i højre side, da jeg så slipper for at
> vende hjulet, med dertil hørende problemer med bremserne. Er der nogen,
> der har erfaring i en sådan ombygning?
> Skulle det lige vise sig, at der findes en 350-400 ccm med lidt mere end
> de 30 HK, kan det da godt være jeg "glemmer" 20% reglen.
>

Hej.
Hvad med en droslet Aprilia Pegaso eller BMW F 650 GS .en hel cykel kan
"fås" fra en ca. 1500 Euro i Tyskland, BMW'en måske nok lidt dyrere,
en vandkølet Rotax 1 cylinderen 650 ccm med kædetrækket i højre side


--
Mvh.
Dennis Pedersen.
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66



Ole Axelsen (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 17-03-07 15:56

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
> "Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev i en meddelelse
> news:45fb0929$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...

> Hej.
> Hvad med en droslet Aprilia Pegaso eller BMW F 650 GS .en hel cykel
> kan "fås" fra en ca. 1500 Euro i Tyskland, BMW'en måske nok lidt
> dyrere, en vandkølet Rotax 1 cylinderen 650 ccm med kædetrækket i højre
> side

Det er noget i den retning jeg forestiller mig. Det vil så absolut være at
foretrække med en hel cykel, så man ikke behøver skulle skaffe en masse
ekstra dele for at få den i gang.
Dog er jeg meget i tvivl om, der vil være plads til en 6½er. Jeg havde håbet
nogen havde erfaring med projektet, og lige vidste hvilken maskine der kan
være i hullet?
Ellers kan det være jeg laver en rundspørge blandt forummets brugere, om
hvad motoren fylder i deres MC.


--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



Ole Axelsen (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Ole Axelsen


Dato : 17-03-07 18:50

Ole Axelsen wrote:
> Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
>> "Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev i en meddelelse
>> news:45fb0929$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...

> Ellers kan det være jeg laver en rundspørge blandt forummets brugere,
> om hvad motoren fylder i deres MC.

Nu har jeg de mål, som motoren max må fylde: Længde 37-38 cm, højde 45-46
cm. Gider I måle, hvad motoren fylder i jeres maskine?
Jeg glemte vist en meget vigtig ting: Det er et krav, at der skal være
elstart!


--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.



Morten Dahl (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 17-03-07 17:38


"Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> wrote in message
news:45fb0929$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg leder efter en firetakt motor til erstatning for den originale
> totakter i en Jawa 640/350. Det kræver selvfølgelig at den skal kunne være
> i stellet, uden alt for mange modifikationer, og den må for at kunne
> monteres inden for 20% reglen ikke have mere end 30 HK. Det ville også
> være det letteste, hvis kæden er i højre side, da jeg så slipper for at
> vende hjulet, med dertil hørende problemer med bremserne. Er der nogen,
> der har erfaring i en sådan ombygning?
> Skulle det lige vise sig, at der findes en 350-400 ccm med lidt mere end
> de 30 HK, kan det da godt være jeg "glemmer" 20% reglen.


Den er nem. en Husaberg motor, fåes fra 350cc op til 650cc. har kæde i højre
side, og er ikke just momensvae, omend du nok må gå på kompromis med 20%
reglen.

Næste problem bliver så at opdrive en sådan motor for fornuftige penge..

De er et yndet objekt til brug i QUAD og CrossCarts, og en 2002 650cc motor
gå for 20K+ :(

Jeg har selv en 650cc liggende som ved lejlighed skal parres med en Aprilia
RS125 :)

--

Morten Dahl



Morten Dahl (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 17-03-07 17:40


"Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> wrote in message
news:45fb0929$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg leder efter en firetakt motor til erstatning for den originale
> totakter i en Jawa 640/350. Det kræver selvfølgelig at den skal kunne være
> i stellet, uden alt for mange modifikationer, og den må for at kunne
> monteres inden for 20% reglen ikke have mere end 30 HK. Det ville også
> være det letteste, hvis kæden er i højre side, da jeg så slipper for at
> vende hjulet, med dertil hørende problemer med bremserne. Er der nogen,
> der har erfaring i en sådan ombygning?


Damn nu har jeg det da..

En rotax 650cc motor, bliver bla andet brugt i bmw F650.. bundsolid, masser
af moment og skulle være rimeligt let at få fingrene i...


--

Morten Dahl



2 (19-03-2007)
Kommentar
Fra : 2


Dato : 19-03-07 23:26

On Fri, 16 Mar 2007 22:19:02 +0100, "Ole Axelsen"
<oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> wrote:

> Jeg leder efter en firetakt motor til erstatning for den originale
>totakter i en Jawa 640/350. Det kræver selvfølgelig at den skal kunne være i
>stellet, uden alt for mange modifikationer, og den må for at kunne monteres
>inden for 20% reglen ikke have mere end 30 HK. Det ville også være det
>letteste, hvis kæden er i højre side, da jeg så slipper for at vende hjulet,
>med dertil hørende problemer med bremserne. Er der nogen, der har erfaring i
>en sådan ombygning?
>Skulle det lige vise sig, at der findes en 350-400 ccm med lidt mere end de
>30 HK, kan det da godt være jeg "glemmer" 20% reglen.



fx en KTM LC4 Supermotard - 99

Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408528
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste