"mik" <jens_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45faf0bf$0$142$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hej igen
>
> Jeg været ude og se på en SUZUKI LS 650 meget fin maskine 4000 km
> årgang 2005 til 55 kg.
> Er det noget jeg kan bruge til noget ?eller er den for lille?.og er der
> noget træk i
> sådan en en enbenet fyr
> Er der nogen som ved noget om sådan en fætter både for og imod.
>
> Håber på gode svar.
>
> Hilsen Jens
>
Om du kan bruge den til noget skal jeg ikke kunne sige - prøv den !
Men jeg kan da sige hvad mine egne erfaringer er siden jeg købte min i
september sidste år. Mit behov er daglig kørsel i København og lejlighedsvis
ud af byen - men ikke væk fra øen (Sjælland). Og til det brug er den
strålende - sår'n 1-cylindret 6½'er trækker ganske fint afsted. Og med en
"lidt" mere liberal potte kan du også nærmest mærke stempelslagene
Bevares - den løber tør for luft omkring de 130 - men du har næppe heller
lyst til at køre hurtigere på den type maskine. Det kræver et godt greb i
håndtagene at blive siddende nogenlunde oprejst i fartvinden....
Og du sidder oprejst på den - og på alle de andre i samme stil. Det betyder
at du skal lære at sidde med rank ryg - ellers bliver du først træt derefter
øm i ryggen af de stød, der går gennem affjedringen. Men det er også
almindeligt for den type.
Til gengæld syntes jeg den kører bedre end Virago 535'eren, som jeg også
havde kig på. Mere rund og harmonisk især i skarpe, langsomme sving som
f.eks. rund-om-hjørnet i et kryds. Der syntes jeg 535'eren har en grim vane
med at ville vælte indad i svinget. Og 535'eren har åbenbart en tendens til
at pibe og hyle fra motor/gearkassen - en forhandler sagde de kaldte den
tryllefløjten.....ikke just tiltalende når maskinen kun lige har rundet
10.000.
Motormæssigt skulle Savage'en været ganske solid - mange mener at det er
rigtigt sundt altid lige at lade den løbe ½-1 minut i tomgang før du kører,
så du er sikker på at olietrykket er nået helt op i toppen af motoren. Og
naturligvis at køre pænt til motoren er varm - købte selv et olietermometer
hos Louis for 15 øffer. Det skrues i oliepåfyldningshullet i stedet for den
originale prop og er måske ikke det mest præcise instrument i verdenen - men
det viser i det mindste om motoren er kold eller varm
Jeg skiftede selv fra en Suzuki GS500E som jeg ellers på mange måder var
glad for, men til bykørsel var siddestillingen lidt anstrengt.
Jeg savner dog vindspejlet på kåben, jeg havde på. Savage'ns oprejste
siddestilling gør at hvis jeg har visiret på hjelmen 1-2 cm åben kommer der
et voldsomt træk ind i øjne og næse. Har læst at flere er glade for at køre
med en "Fly Screen" på den i stedet for et stort vindspejl, da det lige tar
trækket uden at give de turbulenser et vindspejl plejer at give. Og et
vindspejl er trælst at vænne sig til - jeg kommer tit til at dunke næsen ned
i det når jeg skal af og på maskinen
Og du skal virkeligt anstrenge dig for at komme helt ned på 20 km/l ved
bykørsel - samtidigt med at det ikke er svært at finde meget billig
forsikring til den.
Alt i alt regner jeg ikke med at skifte den ud de næste år
--
Jesper Hedegaard
Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder