BMW K1200S
Fra : Y

Dato : 16-03-07 13:19

Hej

Jeg tænker på at erhverve mig en BMW K1200S med ESA og bordcomputer.

Den skal så være brugt.

Er der nogle årgange man skal undgå? Noget med den første årgang var
en ommer?

Er det til selv at udføre service på sådan en maskine?

Mvh

Jesper

Fra : Hans Posselt

Dato : 16-03-07 21:30

Der var noget med knastakslerne på de første maskiner der kom i
forretningerne, -men mon ikke de er blevet skiftet af fabrikken.

Hans
R 1200 RT

Fra : p.jarnbak

Dato : 17-03-07 00:28

"Y" <jandersen6@csc-fjern-.com> wrote in message
> [...]
>
> Den skal så være brugt.
>
> Er der nogle årgange man skal undgå? Noget med den første årgang var

Du kan prøve at læse lidt om den her http://www.k-bikes.com/forums/index.php
Du kan med fordel læse om de andre modeler, med samme motor, da det lader
til
at det er de samme problemer de har.
Hej Palle.

Fra : Marni

Dato : 17-03-07 00:40

Prøvede en sidste efterår og var solgt på stedet. Jeg har aldrig følt mig
bedre placeret på
nogen anden mc, og jeg har alligevel ejet 10 og prøvet mange flere.
Ufattelig hurtig uden at det mærkes, og utrolig stabil. Komfortabel og god
kørestilling og stadig
håndterbar på småveje trods 225+ kg.
Jeg har hørt at den første årgang havde en gearkasse, som blev lavet meget
om til den næste
og nuværende. Diverse tests, da maskinen lige kom frem, påpegede også at
gearskiftet ikke
var af en kvalitet som man kunne forvente.
Dette års model har ABS uden servo. dvs at man kan bremse uden der er
tænding på.
Eneste problem jeg kan få øje på, hvis man har pengene til indkøb og drift,
er at ens kørekort
er i yderste livsfare... Der findes ikke veje i DK som retfærdiggør købet af
modellen. Desværre.
Jeg nøjes med en F800S.
God fornøjelse

Martin