On Mar 14, 5:07 pm, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> "Anders Nyvang (RF 900)" <nand...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:1173887432.257574.325830@e1g2000hsg.googlegroups.com...
> MC'en skulle luftes i lørdags, det blev ikke til noget...
>
> Batteriet var fuldt opladet og det hele, men ak nej den startede ikke.
> Pruttede i gang på noget der lød som 1 cylinder, men startede aldrig
> helt.
> Nu er den formodentlig druknet. Og sur og endnu mere sværd at
> starte...
>
> Det lyder som typisk forårsdruknede NGK'ere, og hvis dét er tilfældet så er
> der ingen vej udenom et friskt sæt
> Det kan imidlertidig hænde at du kan nå at klare dig med at få fyldt friskt
> bensin i karbunaderne: Tøm alle svømmerhuse for indhold v.h.a. den
> bundtapnings- skrue/ventil der er at finde nederst på hver karburator og
> efterfyld med (det langt friskere) bensin fra tanken v.h.a. bensinhanens
> PRI-position, og prøv så at se om den starter - Brug for en sikkerheds skyld
> startkabler fra et bilbatteri, så det er sikkert at der ér strøm nok at
> tappe af!
>
> --
> Armand.
Tak for tipene. Og det anede mig.
Er der egentlig nogen problemer ved at den står og er "druknet"?
Altså jeg forsøgte jo sidste lørdag, og kan ikke rigtig flytte den
nogen steder (af naturlige årsager).
Og den står i garage, men ved udendørs temperatur. Og noget tyder på
der kommer vinter igen fra mandag.
Med andre ord, den kommer muligvis til at stå endnu en tid.
Er der en væsentlig pointe i at få den starte hurtigst muligt og kørt
varm?
/Anders