/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Druknet... hva' gør man!?
Fra : Anders Nyvang (RF 90~


Dato : 14-03-07 16:51

MC'en skulle luftes i lørdags, det blev ikke til noget...

Batteriet var fuldt opladet og det hele, men ak nej den startede ikke.
Pruttede i gang på noget der lød som 1 cylinder, men startede aldrig
helt.

Nu er den formodentlig druknet. Og sur og endnu mere sværd at
starte...

Så hvad gør man ved det???

Havde det været en gammel bådmotor, eller en plæneklipper, havde jeg
skruet tændrøret ud og renset og tørret det.

Men på en RF900 er det dæleme en større operation. Derfor ville jeg
først høre om der var nogle tricks!

Ellers må jeg vel i gang med værktøj, selvom det ikke er min stil.


 
 
Armand (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-03-07 17:08


"Anders Nyvang (RF 900)" <nanders@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1173887432.257574.325830@e1g2000hsg.googlegroups.com...
MC'en skulle luftes i lørdags, det blev ikke til noget...

Batteriet var fuldt opladet og det hele, men ak nej den startede ikke.
Pruttede i gang på noget der lød som 1 cylinder, men startede aldrig
helt.
Nu er den formodentlig druknet. Og sur og endnu mere sværd at
starte...

Det lyder som typisk forårsdruknede NGK'ere, og hvis dét er tilfældet så er
der ingen vej udenom et friskt sæt
Det kan imidlertidig hænde at du kan nå at klare dig med at få fyldt friskt
bensin i karbunaderne: Tøm alle svømmerhuse for indhold v.h.a. den
bundtapnings- skrue/ventil der er at finde nederst på hver karburator og
efterfyld med (det langt friskere) bensin fra tanken v.h.a. bensinhanens
PRI-position, og prøv så at se om den starter - Brug for en sikkerheds skyld
startkabler fra et bilbatteri, så det er sikkert at der ér strøm nok at
tappe af!

--
Armand.



Armand (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-03-07 21:53


"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:45f81dc5$0$853$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Det kan imidlertidig hænde at du kan nå at klare dig med at få fyldt
> friskt bensin i karbunaderne: Tøm alle svømmerhuse for indhold v.h.a. den
> bundtapnings- skrue/ventil der er at finde nederst på hver karburator og
> efterfyld med (det langt friskere) bensin fra tanken v.h.a. bensinhanens
> PRI-position, og prøv så at se om den starter - Brug for en sikkerheds
> skyld startkabler fra et bilbatteri, så det er sikkert at der ér strøm nok
> at tappe af!
>
Hvis det kan være til nogen trøst, så hjalp jeg v.h.a. ovennævnte trick en
kollega med at få hans CBR1000 forårs-startet hér i weekenden, efter at han
sidste weekend havde opgivet at få den slået igang selv v.h.a. startkabler!!

--
Armand.



Anders Nyvang (RF 90~ (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Anders Nyvang (RF 90~


Dato : 15-03-07 10:58

On Mar 14, 5:07 pm, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> "Anders Nyvang (RF 900)" <nand...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:1173887432.257574.325830@e1g2000hsg.googlegroups.com...
> MC'en skulle luftes i lørdags, det blev ikke til noget...
>
> Batteriet var fuldt opladet og det hele, men ak nej den startede ikke.
> Pruttede i gang på noget der lød som 1 cylinder, men startede aldrig
> helt.
> Nu er den formodentlig druknet. Og sur og endnu mere sværd at
> starte...
>
> Det lyder som typisk forårsdruknede NGK'ere, og hvis dét er tilfældet så er
> der ingen vej udenom et friskt sæt
> Det kan imidlertidig hænde at du kan nå at klare dig med at få fyldt friskt
> bensin i karbunaderne: Tøm alle svømmerhuse for indhold v.h.a. den
> bundtapnings- skrue/ventil der er at finde nederst på hver karburator og
> efterfyld med (det langt friskere) bensin fra tanken v.h.a. bensinhanens
> PRI-position, og prøv så at se om den starter - Brug for en sikkerheds skyld
> startkabler fra et bilbatteri, så det er sikkert at der ér strøm nok at
> tappe af!
>
> --
> Armand.

Tak for tipene. Og det anede mig.

Er der egentlig nogen problemer ved at den står og er "druknet"?

Altså jeg forsøgte jo sidste lørdag, og kan ikke rigtig flytte den
nogen steder (af naturlige årsager).
Og den står i garage, men ved udendørs temperatur. Og noget tyder på
der kommer vinter igen fra mandag.

Med andre ord, den kommer muligvis til at stå endnu en tid.

Er der en væsentlig pointe i at få den starte hurtigst muligt og kørt
varm?

/Anders


Torben Scheel (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 15-03-07 11:02

Anders Nyvang (RF 900) wrote:

> Er der egentlig nogen problemer ved at den står og er "druknet"?
>
> Altså jeg forsøgte jo sidste lørdag, og kan ikke rigtig flytte den
> nogen steder (af naturlige årsager).
> Og den står i garage, men ved udendørs temperatur. Og noget tyder på
> der kommer vinter igen fra mandag.
>
> Med andre ord, den kommer muligvis til at stå endnu en tid.

Du har lige beskrevet en mulig løsning af problemet.
>
> Er der en væsentlig pointe i at få den starte hurtigst muligt og kørt
> varm?

Nix - druknet betyder bare at tændrørene er våde af benzin.

--
vh
Torben

Orla Pedersen (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 15-03-07 11:31

Anders Nyvang (RF 900) wrote:



> Er der egentlig nogen problemer ved at den står og er "druknet"?

Nøh, men sørg for at få akkumulatoren opladet omgående. Den dør nemlig af
at stå uden strøm.

mvh
Orla


Armand (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-03-07 18:34


"Anders Nyvang (RF 900)" <nanders@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1173952709.903669.93300@d57g2000hsg.googlegroups.com...

> Er der egentlig nogen problemer ved at den står og er "druknet"?.........
> Med andre ord, den kommer muligvis til at stå endnu en tid.
> Er der en væsentlig pointe i at få den starte hurtigst muligt og kørt
> varm?

Nix!
Men kunne det ikke være rart at finde ud ad om den kan starte v.h.a. frisk
bensin nu, således at du kan bruge det sure vejr til at handle nye tændrør,
hvis den ikke vil slå igang?

--
Armand.




Anders Nyvang (RF 90~ (06-04-2007)
Kommentar
Fra : Anders Nyvang (RF 90~


Dato : 06-04-07 09:14

On Mar 14, 5:50 pm, "Anders Nyvang (RF 900)" <nand...@gmail.com>
wrote:
> MC'en skulle luftes i lørdags, det blev ikke til noget...
>
> Batteriet var fuldt opladet og det hele, men ak nej den startede ikke.
> Pruttede i gang på noget der lød som 1 cylinder, men startede aldrig
> helt.
>
> Nu er den formodentlig druknet. Og sur og endnu mere sværd at
> starte...
>
> Så hvad gør man ved det???
>
> Havde det været en gammel bådmotor, eller en plæneklipper, havde jeg
> skruet tændrøret ud og renset og tørret det.
>
> Men på en RF900 er det dæleme en større operation. Derfor ville jeg
> først høre om der var nogle tricks!
>
> Ellers må jeg vel i gang med værktøj, selvom det ikke er min stil.

Well nye tændrør var svaret...

Den sprang igang på alle fire cylindre ved første forsøg, og uden
choker eller noget. (Lidt efter måtte chokeren dog på for at holde den
igang, men helt normalt).

De gamle tændrør var nogle "Tenso" ikke NGK. De blev sat i på en
ferietur til Italien i 2005, og var nok ikke så friske.

Og nu er det bare igang med sæsonen!!!

God tur til alle MC'ister.

(Måske skal vi snart til at køre til syn... det bliver da anderledes)


Armand (06-04-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-04-07 11:13


"Anders Nyvang (RF 900)" <nanders@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1175847249.697351.111460@p77g2000hsh.googlegroups.com...
On Mar 14, 5:50 pm, "Anders Nyvang (RF 900)" <nand...@gmail.com>
wrote:
>
> Well nye tændrør var svaret...
>
På almenvældets vegne: Tak!
Det er sq rart når folk en alt for sjælden gang vender tilbage med
slutløsningen!
Det er jo værd at betragte at bl.a. på Google (á letteste opslag!) forbliver
nyhedsgruppe-indlæg liggende og at andre derved vil kunne søge sig frem til
dine problemer - Og nu: Løsningen deraf, senere hen!

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408936
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste