Kendskab/erfaring med Yamaha YBR 125
Fra : Per

Dato : 14-03-07 07:54

Hej Ng!

ER der nogen der har erfaringer med Yamahas lille YBR 125 ?

Hvordan er kvaliteten i forhold til KINA maskiner og hvordan kører den
egentlig ?

Har en makker der seriøst overvejer denne maskine fremfor en kineser pga.
formentlig bedre kvalitet - det er jo en Japaner!

Hvordan med benzinøkonomi og service intervaller ?

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Bo Nielsen

Dato : 14-03-07 17:02

> ER der nogen der har erfaringer med Yamahas lille YBR 125 ?
>
> Hvordan er kvaliteten i forhold til KINA maskiner og hvordan kører den
> egentlig ?

Bygget på licens i bl.a. Kina, men med væsentlig højere kvalitet. Kører som
en stor knallert, trækker jævnt med en marchhastighed på ca. 90 km/t på uret
(og det var med fører + passager ca. 170 kg i sadlen) Let ned ad bakke uden
for meget modvind har jeg haft den oppe at vende på ca. 120 på uret, men det
er vist lidt optimistisk. Glem overhalinger med mindre det er ud af
lyskrydset, og der skal man ikke byde op til race Modvind på hovedvej
giver flere lastbiler lyst til at lægge sig farligt tæt på en. 175 cm fører
har det fint også efter et par hundrede km i træk.

> Hvordan med benzinøkonomi og service intervaller ?

Har aldrig kørt under 30 km/l. ligegyldig hvordan jeg kører. Regner m. ca.
300 km/tank.
1. service v. 1000 km, og så for hver 6000 km.

ScooterBo

Fra : Torben B

Dato : 14-03-07 17:22

"Bo Nielsen" <bonielsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1. service v. 1000 km, og så for hver 6000 km.
>
> ScooterBo
>
>har selv kørt på en sådan som vintermaskine.
Den har altid startet og jeg har kun fået byttet forlygten, da den er for
tæt og samler kondensvand.
Hvis du skal kører længere på literen, skal du have fat i din
rædecykel -))

Fra : Per

Dato : 15-03-07 08:24

Bo Nielsen wrote:

> [...]
> m. ca. 300 km/tank.
> 1. service v. 1000 km, og så for hver 6000 km.

Hej til jer begge!

1000 tak for svar - det lyder jo faktisk meget interessant

/Per

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-03-07 08:46

Per wrote:

> 1000 tak for svar - det lyder jo faktisk meget interessant

De har lige haft messe-knaldtilbud på sidste års model - måske kan du
finde en af dem. Jeg mener det var ca. 7000 under normalpris. Søg
tilbage i gruppen - evt. på groups.google.dk

--
vh
Torben