Alarm?
Fra : Anders Houmark

Dato : 13-03-07 23:19

Hejsa

Jeg har lige siddet og googlet lidt i gruppen, for at se hvilken type alarm
man skal købe til sin motorcykel..
Nogle folk skriver at deres Spyball alarmer har virket godt i 2 år - og så
dør de af vand.. abre lidt fugtig luft og så stopper de med at virke,
begynder at hyle og sætter startspære på cyklen, så man ikke kan komme
videre.. Ikke meget sjov i det?

Louis' alarm som hedder M+S skulle have en elendig pager, så den skal også
skiftes ca. hvert 2. år..

Så fandt jeg lidt om noget DEFA alarm.. er der nogle som kender dem, og kan
sige om de er noget værd? http://www.defa.com

Der findes også noget som hedder LEGOS, og der har jeg umiddelbart ikke hørt
noget negativt om?

Såå.. er der noget som kan anbefales af jer? Det virker som om det hele er
noget lort? :)

Mvh Anders Houmark

Fra : Steen Gruby

Dato : 13-03-07 23:28

On Tue, 13 Mar 2007 23:19:08 +0100, "Anders Houmark"
<sunsitenews@andersh.dk> wrote:

Hej.

>Så fandt jeg lidt om noget DEFA alarm.. er der nogle som kender dem, og kan
>sige om de er noget værd? http://www.defa.com

Jeg har en DEFA alarm/startspærre i min bil - Den har 6 år på bagen
nu.
Den virker faktisk OK bortset fra at den laver nogle mærkelige stunt
af og til når jeg prøver at aktivere den med døren åben
Den feature tror jeg ikke MC udgaven har.
Om den så kan tåle en god gang vand ved jeg ikke.

>Såå.. er der noget som kan anbefales af jer? Det virker som om det hele er
>noget lort? :)

Næ, det tror jeg ikke, men eftermonterede gismoer der griber ind i
EL-systemet kan bibringe mange spøjse oplevelser.
Især hvis monteringen ikke har været omhyggelig.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Bente

Dato : 14-03-07 08:22

> [...]
> dør de af vand.. abre lidt fugtig luft og så stopper de med at virke,
> begynder at hyle og sætter startspære på cyklen, så man ikke kan komme

Jeg har en Spyball alarm/startspærre.
Har siddet monteret siden 2000 og jeg har aldrig haft problemer.

Den "nye" Spyball 8520 er testet i TouringNyt nr. 9-2005
Denne har også startspærre på 3 kredse og 2 stk. fjernbetjening
Kostede 2500 + montering

En discount udgave hedder Spyball 8050.
Startspærre på én enkelt kreds og kun én fjernbetjening
Kostede 2000 + montering

På importørens hjemmeside www.lpas.dk/ kan du under SUPPORT -
BRUGSANVISNINGER læse mere om de forskellige Spyball-modeller samt andre
alarmanlæg

Mv.
Bente

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-07 23:43

"Bente" <1938benteP@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Den "nye" Spyball 8520 er testet i TouringNyt nr. 9-2005
> Denne har også startspærre på 3 kredse og 2 stk. fjernbetjening

Jeg mont næsten kun Spyball og har kun haft 2 fejl på dem.......en der kørte
med over 20volt, som spyball regu. ikke kunne klare + en der ikke kunne
klare at stå neddykket i vand i flere dage
Jeg mener bestemt at de ligger i den gode ende af alarmer, ud fra min
feedback,

--

Venlig hilsen
Flemming Disc