Kawasaki Z1000
Fra : Flerbrugerkonto

Dato : 13-03-07 12:22

Hejsa

Så lige at min lokale forhandler har en helt ny Z1000 stående til utrolig
billig penge.. tror den stod til 130.000, normalprisen skulle være 180k? Har
ikke lige mine mc revyer her på arbejdet, så det er lidt svært at undersøge.
Forhandleren siger at det er en specil tilbudspris, og at der ikke kan
skaffes flere. Er det den gamle model jeg kigger på?

Er prisen god? Og vil den evt. ikke have mulighed for at stige fremover, så
brugtprisen skulle evt. kunne være højere om 1-2 år, end jeg har givet i
dag?

Ved I om den evt. går ind under touring modeller hos nogle
forsikringsselskaber (i så fald hvilke?), så man kan slippe med en billig
kasko? Jeg er kun 24 :)

.... Jeg har prøvekørt en z750 sidste sommer, og brød mig ikke synderligt
meget om det, siddestillingen var ikke så god og jeg synes den manglede lidt
bundtræk, i forhold til at det var en 750ccm.. siddestillingen kan jeg højst
sandsynligt vende mig til på Z1000'eren, og bundtræk burde den have lidt
mere af..
Hvad synes i, lyder det som et fornuftigt køb, eller burde jeg bare købe en
brugt zx9r til ca. samme penge?

Mvh Anders

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : ihjelkeld

Dato : 13-03-07 17:23

Selv hejsa
Har selv en Z1000 03' se svar herunder

"Flerbrugerkonto" <ingenm@il.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Forhandleren siger at det er en specil tilbudspris, og at der ikke kan
> skaffes flere. Er det den gamle model jeg kigger på?

- - - Hvis der er dobbelte udstødninger på hver side, så er det den gamle
(ligner 4 potter)

> Er prisen god? Og vil den evt. ikke have mulighed for at stige fremover,
> så brugtprisen skulle evt. kunne være højere om 1-2 år, end jeg har givet
> i dag?

- - - Prisen lyder da helt OK, men du kommer nok ikke til at tjene på den,
men nok heller ikke tabe penge som man plejer at gøre på en ny cykel.

> Ved I om den evt. går ind under touring modeller hos nogle
> forsikringsselskaber (i så fald hvilke?), så man kan slippe med en billig
> kasko? Jeg er kun 24 :)

- - - Er selv i FDM forsikring, hvor den koster mig ~3700,- pr. år m. kasko,
var hos TRYG før og der var det en SPORT's MC ??? til ~7500,- (elite)

> [...]
> have lidt mere af..
> Hvad synes i, lyder det som et fornuftigt køb, eller burde jeg bare købe

- - - cyklen er det samme, stort set, med forskel på motoren, så
sidestillingen er det samme. Har ikke selv prøvet 750'eren men større kubik
giver mere moment = mere bundtræk.
Har selv sat et par andre udstødninger på, mest pga. udseende men også
lyden, den lød sgu' da som en folkevogn ..... Det gav 129 hk på baghjulet og
den er opgivet til 127 i motoren, så det var en nem tuning.
Det blæser på en cykel uden kåbe og ved hastigheder over det tilladte på
motorvejen, har jeg ladet mig fortælle, at man får lange arme. Men den kan
dog alligevel godt vise 260km/t på spedometeret, bare ikke så lang tid ad
gangen. øøøhhh har jeg også ladet mig fortælle......
Personligt synes jeg det er en sjov cykel at køre på, men kører man tit
langt, ville jeg nok vælge en cykel med kåbe på igen.

Keld

Fra : Søren Normann Rasmus~

Dato : 13-03-07 17:37

Priser fra en vilkårlig forhandler
(http://frankiesmccenter.dk/Default.asp?DocID=306&RevID=166&Tpl=1Template1.asp):

Z750 * Kr. 116.995,-
Z750 ABS * Kr. 119.995,-
Z1000 A6F '06 Kr. 129.999,-
Z1000 A6 '06 ** Kr. 129.995,-
Z1000 * Kr. 167.995,-
Z1000 ABS * Kr. 169.995,-
ZRX-1200 Kr. 129.995,-
ZZR-1400 Kr. 249.995,-

http://www.kawasaki.dk/

Så et super tilbud er det ikke bare 2006 priser

Vh Søren

Fra : Flerbrugerkonto

Dato : 14-03-07 09:25

"Flerbrugerkonto" <ingenm@il.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

Tak for jeres svar, det var alle tiders
Lyder som en sjov maskine..
Forsikringen fik dog sat en stopper for morskaben, men først ved 2. opkald..
Første gang jeg ringede var prisen for kasko på 8700kr, men de skulle lige
vide om det var en årgang 2006 eller 2007.. Da det er en 2006 model som
først er indregistreret i 2007, så var det en 2007 model i deres øjne... og
den første pris var givet på baggrund af en Z1000 fra 80'erne.. Så prisen
for kasko steg lige til omkring 16000, og så mistede jeg lidt lysten til det
hele..

Fra : J.C.Kløve

Dato : 14-03-07 11:59

On 14 Mar., 09:25, "Flerbrugerkonto" <ing...@il.dk> wrote:

> [...]
> for kasko steg lige til omkring 16000, og så mistede jeg lidt lysten til det

Skift forsikringsselskab! :-/

--
Dun@nt

Fra : Flerbrugermaskine

Dato : 14-03-07 14:42

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

>Skift forsikringsselskab! :-/

Det var desværre Top Danmark som var billigst med det hele.. Har ringet
rundt til en masse firmaer og hørt priser, og Top Danmark var de eneste som
kom med en rimelig pris.. Andre afslog direkte at give et tilbud pga. min
alder...

Anders

Fra : Mikkel Lyngbye

Dato : 18-03-07 14:21

"Flerbrugermaskine" <ingen@mail.dk> wrote in message

> [...]
> rundt til en masse firmaer og hørt priser, og Top Danmark var de eneste
> som kom med en rimelig pris.. Andre afslog direkte at give et tilbud pga.

Hvis du melder dig ind i "touring nyt" og venter til du bliver 25 år (eller
snakker godt for din syge moster, det gjorde jeg) så kan du få 20-25% rabat
hos TopDanmark. Så spare du ca. 3200,-+