Karburatorsprit
Fra : n.stoustrup@gmail.co~

Dato : 13-03-07 12:18

Hej igen,

Da jeg stillede mc'en væk for vinteren toppede jeg tanken op med
karburatorsprit bla. efter råd herinde fra. Her i weekenden kørte jeg
så de første 150 km på den og tankede op da jeg kom hjem. Igen hældte
jeg lidt sprit i tanken da jeg igen har set folk anbefale dette på
grund af de store temperaturudsving i øjeblikket.

Men så kommer mit spørgsmål. Hvornår holder i op med at hælde sprit i
tanken og hvorfor? Har det nogen negativ virkning siden man ikke bare
altid lige hælder et skvat i, hvis det kan modvirke vand i "systemet".

Glæder mig til at høre jeres svar.

Mvh.
Niels Stoustrup Jensen

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-03-07 14:07

n.stoustrup@gmail.com wrote:

> Glæder mig til at høre jeres svar.

Jeg lover mig selv at give den 3-5 gange i løbet af året, men glemmer
det som regel. Men jeg har heller ikke haft problemer med vand i
karburatorerne sådan lige fornylig.

--
vh
Torben

Fra : Jim Andersen

Dato : 13-03-07 16:25

n.stoustrup@gmail.com wrote:
> Men så kommer mit spørgsmål. Hvornår holder i op med at hælde sprit i
> tanken og hvorfor? Har det nogen negativ virkning siden man ikke bare
> altid lige hælder et skvat i, hvis det kan modvirke vand i "systemet".

Det er såmænd blot dyrere end benzin. Så hvis det ikke er et problem for dig
så hæld du bare sprit i hele året rundt.

/jim

Fra : Armand

Dato : 13-03-07 21:11

> [...]

> tanken og hvorfor? Har det nogen negativ virkning siden man ikke bare
> altid lige hælder et skvat i, hvis det kan modvirke vand i "systemet".

Bortset fra den vand der året rundt kondenserer sig på indersiden af tanken
p.g.a. de temperatursvingninger der også medfører dug på plænen (og som
p.g.a. vægtfylde-forskellen ender i bunden og venter på at man en sjælden
gang får brug for brændstof fra reservetanken og pøser vand i svømmerhuset
istedet!) så er der et problematisk temperaturområde hvor luftfugtigheden er
høj og frysepunktet er så nærværende at karburatoren ligefrem kan rime til i
venturien.
Dét område ligger fra frysepunktet og en håndfuld grader over, og egentlig
tror jeg at det er den samme tid at man i bilen har problemer med dug på
indersiden af forruden, så brug evt. det kendemærke til at beslutte hvornår
der ikke længere skal sprittes hver gang!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-07 05:45

"Armand" <kim-armand@mail.dk> wrote in

> [...]
> med dug på indersiden af forruden, så brug evt. det kendemærke til at
> beslutte hvornår der ikke længere skal sprittes hver gang!

Has den "nye" bio95, smme effekt som at køre med alm. benzin og
kaburatorsprit ???