KTM 1 - Bager 0
Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-03-07 10:07

Hej DFM.

Jeg er væltet! Havde jeg fuldt mine egne råd fra forårsadvarslen var det
ikke sket. Kort fortalt, så skulle jeg hjælpe en kammerat med at køre en KTM
620 500 meter fra vinteropbevaringsstedet til et andet sted. 300m fra det
nye sted lukker jeg for benzinen, så den er nemmere at starte næste gang den
skal frem. Jeg kører af sted. Pludselig sætter maskinen ud pga. benzin
mangel, og fordi forhjulet var næsten fladt efter vinteropbevaringen slår
den voldsomt i styret, da vægten bliver kastet over forhjulet og jeg ryger i
jorden med 30km/t. Det ville ikke have været noget problem normalt, da KTM'ere
er billige at vælte og 30km/t er langsomt nok til at beskyttelsestøjet tager
al slaget.

Nu kommer balladen: Jeg kørte med hjelm og handsker, så de dele er helt fine
(læs: hovedet er som det plejer). Men derudover var det tennissko,
cowboybukser og flistrøje. . Det bevirkede jeg bl.a. sleb et tokrone
stort hul indtil knæskallen, så man kunne se knæskallen stod stille, når man
rykkede rundt med huden. Begge mine knæ blev forstuvet og min ankel blev
forrevet da min højre sko røg af. I alt tre sting fra to huller i højre knæ
og plaster over det hele.

Altså ris til egen røv. Jeg har haft en masse "near misses" før, men det her
fik godt nok stærkt! Som succeshistorie har jeg før første gang i to dage
kunne gå på toilettet!

Få det udstyr på!

Hilsen

Jens Bager Jensen

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-03-07 10:19

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> [...]
> forrevet da min højre sko røg af. I alt tre sting fra to huller i højre knæ

Av! Mon ikke du husker bedre næste gang Hatten af for at du beretter
om det efter din velmente opsang. Mon La Cour-Sell kunne finde på at
tilstå en hastighedsoverskridelse?

--
vh
Torben

Fra : John 8900

Dato : 13-03-07 10:19

Hvorfor skal udstyret være iorden, når biken ikke er det???

Mvh
John
Vespa
BMW R800GS
BMW R1000RS
M.fl.

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:45f669c9$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 13-03-07 10:33

"John 8900" <greatdane@"FJERN"c.dk> wrote in message
> Hvorfor skal udstyret være iorden, når biken ikke er det???

> [...]

NETOP derfor!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - hvor helvede lagde jeg
galleribill...arrrh..dér!...*klik* *fifle*...*rode*

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 13-03-07 10:35

John 8900 wrote:
> Hvorfor skal udstyret være iorden, når biken ikke er det???

Er det et trick question? Måske du vil føle dig mere hjemme her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_forside.asp

Ses.

Surt at høre Bager, men nu har du en anekdote at komme i den næste
forårsadvarsel

--
Mikkel

Fra : MKS - 74

Dato : 13-03-07 10:23

On Tue, 13 Mar 2007 10:07:22 +0100, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Jeg er væltet! Havde jeg fuldt mine egne råd fra forårsadvarslen var det
>ikke sket.

Gør som jeg siger - Gør _ikke_ som jeg gør....

Sur butt JJ - Men ethvert crash man kan gå fra....

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 13-03-07 12:09

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:45f669c9$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
her
> fik godt nok stærkt! Som succeshistorie har jeg før første gang i to dage

God bedring. Godt det ikke var værre, når galt endelig skulle være.

Venlig hilsen

Aragorn_DK - nu med nye kørebowser.

www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Hekto

Dato : 13-03-07 12:28

Jens Jacob Bager Jensen brought next idea :
> [...]
> forrevet da min højre sko røg af. I alt tre sting fra to huller i højre knæ

Tjaaaa ... hvad skal man sige? Ærgreligt - men
gdt der trods alt ikke skete mere.

Med en let omskrivning - så er asfalt noget der
temmeligen lader se sin effekt!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Bongo

Dato : 13-03-07 13:07

Tja, det minder mig om min dådyrs historie, ingen bukser = skrammer på
knæ-erne. :) Så ingen moral prædiken herfra. Jeg er spændt på min egen
adfærd når temperaturen igen stiger til 35grader.

God bedring.

Vh Bongo

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-07 16:09

Sku surt , og ikke mindst på ens stolthed ;) sådan husker jeg mit styrt
Måske man lige skulle tage et tjek på luften i dækket

Hmmm fik lige en sms

Man skal ikke kast med sten , når man selv bor i et ungdomshus

God bedring

--
PE
www.kvikteam.dk

Fra : Bongo

Dato : 13-03-07 16:35

> Man skal ikke kast med sten , når man selv bor i et ungdomshus

Man skal ikke skyde med elastikker når man selv går med gummibukser

Fra : Thomas

Dato : 13-03-07 18:14

> Man skal ikke skyde med elastikker når man selv går med gummibukser

Man skal ikke kaste med snebolde, hvis man selv er kold i måsen!

Fra : Niels Munk

Dato : 13-03-07 18:51

"Thomas" <ths@invalid.dd> wrote in message

> Man skal ikke kaste med snebolde, hvis man selv er kold i måsen!

Èn bør ikke accelerere geologiske fragmeneter,
idét én selv residerer i et transperent domicil.

/Niels Munk

Fra : Jesper

Dato : 14-03-07 11:11

PE wrote:

> Man skal ikke kast med sten , når man selv bor i et ungdomshus

Man skal ikke kaste med motorsav når man selv bor i træhus.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 13-03-07 20:20

On 13 Mar., 10:07, "Jens Jacob Bager Jensen"
<b...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
> [...]
> fik godt nok stærkt! Som succeshistorie har jeg før første gang i to dage

Hej Bager (og frue - der nok læser med og skal døje med at varte dig
op disse så svære dage)

Det er med største beklagelse jeg læser dette!

Det glæder mig at det ikke gik værre.

Det glæder mig yderligere at der er så meget røv tilbage i jeans'ene
at du udbreder hvad du (som mange andre gode aktive "aldrende"
skribenter her) erfarer og vil dele din oplevelse med vi andre så vi
alle kan lære af det.

Et dubfølt _god bedring_ herfra

--
Dun@nt

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-07 21:41

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:45f669c9$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej DFM.
>

> Jeg er væltet!

Hej Bager.

Øv-øv-øv, det er sq' da træls !, håber at du kommer dig hurtigt, god
bedring.

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Armand

Dato : 13-03-07 21:46

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:45f669c9$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...

1: Ting sker!
2: Ting der sker, sker altid uventet!
3: Vær påklædt til det uventede!

Det siges at man ikke kan lære af andres erfaringer, så jeg er fyldt med
respekt over at du alligevel udhænger egen dumhed i håbet om at andre tager
ved lære deraf!!!

/
Armand.
(Næsten altid 100% )

Fra : Knud Dam

Dato : 13-03-07 21:53

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:45f669c9$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej DFM.

Godt, der ikke skete mere - god bedring !

KD

Fra : Perminator

Dato : 13-03-07 23:32

"Jens Jacob Bager Jensen" < skrev i en meddelelse >

> [...]
> den skal frem. Jeg kører af sted. Pludselig sætter maskinen ud pga. benzin

Fejlvurdering af svømmerhusets rumfang i en iøvrigt gennemtænkt hensigt, er
en fatal, udløsende ulykkesfaktor.
Alle de ulykkesbegrænsende faktorer har du selv redegjort for i dit
forårsbrev, men desværre ikke selv fulgt helt eksemplarisk.
Kort sagt: Det kan ikke forudses hvorfor, eller hvornår en utilsigtet
hændelse vil ske, fordi disse beror på fejlvurderinger.
Herefter er der kun at følge Bagers egne gode råd, og i hvert fald altid
køre i den rigtige beklædning, som begrænser personskaden mest muligt når
fejlvurderinger forekommer.

Jeg har selv smidt CXen på en tankstation, fordi jeg stak højrebenet ud et
sted der skrånede væk fra fortovet. 225 kg i overbalance er der ingen der
kan holde, og der skulle en ekstra mand med til at rejse den igen. Det
kostede skrammer på kåben og et knækket spejl, men ikke mindst skrammer på
usårligheden. Når man laver sådan noget, har man ikke været 100% tilstede i
sine handlinger.
Min største frygt lige nu i starten af sæsonen, er at møde ham trolden der
sidder på det yderste autoværn i et ukendt sving. Gid at det er muligt at
holde blikket fokuseret på indersiden af svinget, og komme ned og rundt på
varme trygge dæk.
God fartvind til Bager og alle jer andre

--

"Perminator"
Per Misser

Fra : Armand

Dato : 14-03-07 01:04

"Perminator" <per.misserfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> 300m fra det
>
> Fejlvurdering af svømmerhusets rumfang i en iøvrigt gennemtænkt hensigt,
> er en fatal, udløsende ulykkesfaktor.

Hæ!
Det har jeg sq da helt glemt: Nu hedder listen ikke længere "128 måder at
smide modellen på" http://www.dfmc.dk/tilte.asp

> Jeg har selv smidt CXen på en tankstation, fordi jeg stak højrebenet ud et
> sted der skrånede væk fra fortovet.

Og endnu én.
Sikke dog "tilte'n" kan udvikle sig i år

--
Armand.

Fra : Perminator

Dato : 14-03-07 02:09

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> smide modellen på" http://www.dfmc.dk/tilte.asp

> Og endnu én.
> Sikke dog "tilte'n" kan udvikle sig i år

Hehe, fint at du er godt underholdt
vh Perminator

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-07 06:40

God bedring Jens, surt men tænk på hvor mange gange det er gået godt.

Hygge PD CBR1100t der stadig kan finde på at tage en tokroners tur
uden det rigtige udstyr.

Fra : Dr. Enduro

Dato : 17-03-07 19:34

Armand skrev:

> [...]
> smide modellen på" http://www.dfmc.dk/tilte.asp

> Og endnu én.
> Sikke dog "tilte'n" kan udvikle sig i år

Har I allerede denne her: Efter 150 km i frostvejer stikker jeg benet
ud, da jeg skal standse i et kryds, men det er helt følelsesløst og
knækker sammen, hvorefter jeg ligger og roder rundt på et vejbump med en
væltet offroader fyldt med bagage...

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Armand

Dato : 17-03-07 20:22

"Dr. Enduro" <janeiffertFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> da jeg skal standse i et kryds, men det er helt følelsesløst og knækker
> sammen, hvorefter jeg ligger og roder rundt på et vejbump med en væltet

S.v.j.h. skulle der være noget nært beslægtet, men kig da lige selv efter!

Forøvrigt har der ikke været nogen reaktioner på de af mig såkaldt
uoversættelige, så de ryger nok i skraldespanden ved snarlig lejlighed.
Så kan de jo passende erstattes af de "selvoplevede" - Heriblandt de seneste
2-3 stykker!

--
Armand.

Fra : Dr. Enduro

Dato : 18-03-07 10:28

Armand skrev:
> "Dr. Enduro" <janeiffertFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> S.v.j.h. skulle der være noget nært beslægtet, men kig da lige selv efter!

Ja, der er jo den her: 33: Forsøge at holde motorcyklen lodret imens man
slår centralstøttebenet ud - Blot for at erfare at ens knæ er for trætte
efter kørslen.

Men jeg har da i hvert fald den gode undskyldning, at mine knæ var
frosne og ikke blot tøset-trætte...

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Armand

Dato : 18-03-07 11:44

> Ja, der er jo den her: 33: Forsøge at holde motorcyklen lodret imens man
> slår centralstøttebenet ud - Blot for at erfare at ens knæ er for trætte
> efter kørslen.

Hán var jo stået af til forskel!

Jeg har som tænkt fået slettet de uoversættelige og tilføjet de
selv-erfarede incl. de tre helt aktuelle på min originale liste - Du fik

Så må jeg se om/hvornår ændringen kan komme på nettet - Tony har jo meldt
fra som aktiv administrator så den nuværende placering er lidt flydende p.t.

--
Armand.

Fra : Dr. Enduro

Dato : 18-03-07 13:09

Armand skrev:

> Jeg har som tænkt fået slettet de uoversættelige og tilføjet de
> selv-erfarede incl. de tre helt aktuelle på min originale liste - Du fik

Juhuuu! Faktisk skete det hele, mens jeg med forhjulet stod på et
vejbump, men jeg ville ikke skabe yderligere forvirring...

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE