|
| Kåbeglas Bandit 600 '99 Fra : Bo Nielsen |
Dato : 13-03-07 01:38 |
|
Hej NG,
jeg er blevet lidt træt af den turbulens der opstår omkring hjelmen, og
overvejer derfor et andet kåbeglas. Men hvad er jeres erfaringer med andre
typer kåbeglas? Skal det være højere, lavere, flip-up, dubbel-bubble eller
noget helt andet?
Har luret lidt hos http://www.sbfiberdesign.com/html/sbfib_dk.html
og finder fine ting men håber i har nogle erfaringer at byde ind med,
før jeg køber noget jeg ikke er helt tilfreds med.
ScooterBo
| |
Torben Scheel (13-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 13-03-07 07:36 |
|
Bo Nielsen wrote:
> Hej NG,
>
> jeg er blevet lidt træt af den turbulens der opstår omkring hjelmen, og
> overvejer derfor et andet kåbeglas. Men hvad er jeres erfaringer med andre
> typer kåbeglas? Skal det være højere, lavere, flip-up, dubbel-bubble eller
> noget helt andet?
Ingen bandit erfaring, men min generelle kåbeerfaring er at hovedet skal
sidde i en jævn luftstrøm. Kan du finde et glas der dækker af til
skuldrene er chancen for et godt resultat til stede. Men det er en
jungle - du kan ikke sammenligne med andre cykler, eller med chauffører
med en anden højde end dig.
--
vh
Torben
| |
Troels Jensen (14-03-2007)
| Kommentar Fra : Troels Jensen |
Dato : 14-03-07 09:45 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45f64652$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Bo Nielsen wrote:
>> Hej NG,
>>
>> jeg er blevet lidt træt af den turbulens der opstår omkring hjelmen, og
>> overvejer derfor et andet kåbeglas. Men hvad er jeres erfaringer med
>> andre typer kåbeglas? Skal det være højere, lavere, flip-up,
>> dubbel-bubble eller noget helt andet?
>
> Ingen bandit erfaring, men min generelle kåbeerfaring er at hovedet skal
> sidde i en jævn luftstrøm. Kan du finde et glas der dækker af til
> skuldrene er chancen for et godt resultat til stede. Men det er en
> jungle - du kan ikke sammenligne med andre cykler, eller med chauffører
> med en anden højde end dig.
>
Heller ingen erfaringer med banditter, men jeg kan da fortælle, at på
Fazeren har et forhøjet kåbeglas (originaltilbehør) blot den virkning for
mig, at turbulensen for alvor samles omkring hjelmen. Så det gamle glas er
sat på igen i erkendelse af - som Torben nævner - at det trods alt er bedre
at få en jævn luftstrøm i hovedet.
--
Troels
FZ6 Fazer
| |
Bo Nielsen (14-03-2007)
| Kommentar Fra : Bo Nielsen |
Dato : 14-03-07 16:41 |
|
> Heller ingen erfaringer med banditter, men jeg kan da fortælle, at på
> Fazeren har et forhøjet kåbeglas (originaltilbehør) blot den virkning for
> mig, at turbulensen for alvor samles omkring hjelmen. Så det gamle glas er
> sat på igen i erkendelse af - som Torben nævner - at det trods alt er
> bedre at få en jævn luftstrøm i hovedet.
Det havde jeg nok en ide om, for jeg har selvf. prøvet både at rejse mig op
på fodhvilerne og trække hovedet længere ned (nej - ikke på samme tid!
-) ) og min umiddelbare oplevelse er også, at det er væsentlig behageligere
med hovedet i fri luft.
Hvordan er jeres oplevelser så med lavere glas af forskellige typer. Selvf.
gør det sig igen gældende, at et givent glas giver forsk. oplevelser alt
efter mc og førers fysik, men jeg er stadig interesseret i at høre om jeres
erfaringer, så jeg kan danne mig et generelt indtryk.
ScooterBo
| |
Torben Scheel (14-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 14-03-07 18:55 |
|
Bo Nielsen wrote:
>> Heller ingen erfaringer med banditter, men jeg kan da fortælle, at på
>> Fazeren har et forhøjet kåbeglas (originaltilbehør) blot den virkning for
>> mig, at turbulensen for alvor samles omkring hjelmen. Så det gamle glas er
>> sat på igen i erkendelse af - som Torben nævner - at det trods alt er
>> bedre at få en jævn luftstrøm i hovedet.
>
> Det havde jeg nok en ide om, for jeg har selvf. prøvet både at rejse mig op
> på fodhvilerne og trække hovedet længere ned (nej - ikke på samme tid!
> -) ) og min umiddelbare oplevelse er også, at det er væsentlig behageligere
> med hovedet i fri luft.
>
> Hvordan er jeres oplevelser så med lavere glas af forskellige typer. Selvf.
> gør det sig igen gældende, at et givent glas giver forsk. oplevelser alt
> efter mc og førers fysik, men jeg er stadig interesseret i at høre om jeres
> erfaringer, så jeg kan danne mig et generelt indtryk.
>
Jeg tillader mig at mene (ikke så begrundet) at så længe hovedet sidder
"frit" giver et lavere glas bare mere bærevind på torsoen. Når det nøgne
look nås kan man som regel køre ca. 130 komfortabelt i længere tid.
Optimalt til touring er torsoen i læ - men det kan jo være at den lille
æstætiker driller og vil have mindre kåbe - så er det bare at vælge sit
kompromis. Jeg har engang skåret kanten af et vetterkåbeglas fordi det
var for højt - det var et sugende vindhelvede bagved først. Plexiglas
(acryl?) springer let, så check materialet, hvis du kommer ud i den
slags. Før- og efterbilleder : http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=973
--
vh
Torben
| |
Bo Nielsen (15-03-2007)
| Kommentar Fra : Bo Nielsen |
Dato : 15-03-07 13:20 |
|
> Jeg tillader mig at mene (ikke så begrundet) at så længe hovedet sidder
> "frit" giver et lavere glas bare mere bærevind på torsoen. Når det nøgne
> look nås kan man som regel køre ca. 130 komfortabelt i længere tid.
> Optimalt til touring er torsoen i læ - men det kan jo være at den lille
> æstætiker driller og vil have mindre kåbe - så er det bare at vælge sit
> kompromis.
Det er selvf. der dilemmaet ligger - optimalt har man vel to glas som man
skifter efter forgodtbefindende, men det er ikke noget jeg vil ud i før jeg
evt. tager på en længere ferie - og så skulle det selvf. være et regulært
touringglas. Indtil videre er det blot de par hundrede km. man opnår på en
go' dags hyggeture eller en tur ned til familien.
Jeg har engang skåret kanten af et vetterkåbeglas fordi det
> var for højt - det var et sugende vindhelvede bagved først. Plexiglas
> (acryl?) springer let, så check materialet, hvis du kommer ud i den slags.
> Før- og efterbilleder : http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=973
Ellers tak, så ødelægger jeg sandsynligvis glas, kåbe, værktøj, tank samt
hvad der ellers måtte være i umiddelbart nærhed af mig under processen
ScooterBo
| |
Torben Scheel (15-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 15-03-07 15:10 |
|
Bo Nielsen wrote:
>
> Det er selvf. der dilemmaet ligger - optimalt har man vel to glas som man
> skifter efter forgodtbefindende, men det er ikke noget jeg vil ud i før jeg
> evt. tager på en længere ferie - og så skulle det selvf. være et regulært
> touringglas. Indtil videre er det blot de par hundrede km. man opnår på en
> go' dags hyggeture eller en tur ned til familien.
Så er der ingen grund til at bruge kåbe - VF'eren var både til Nordkap
og Algarve uden (med rimelig tyrenakke til følge)
--
vh
Torben
| |
Bo Nielsen (16-03-2007)
| Kommentar Fra : Bo Nielsen |
Dato : 16-03-07 00:28 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45f953bf$0$13974$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Bo Nielsen wrote:
>>
>> Det er selvf. der dilemmaet ligger - optimalt har man vel to glas som man
>> skifter efter forgodtbefindende, men det er ikke noget jeg vil ud i før
>> jeg evt. tager på en længere ferie - og så skulle det selvf. være et
>> regulært touringglas. Indtil videre er det blot de par hundrede km. man
>> opnår på en go' dags hyggeture eller en tur ned til familien.
>
> Så er der ingen grund til at bruge kåbe - VF'eren var både til Nordkap og
> Algarve uden (med rimelig tyrenakke til følge)
Man kommer langt med vedholdende fysisk træning
ScooterBo
| |
Torben Scheel (16-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 16-03-07 09:38 |
|
Bo Nielsen wrote:
> Man kommer langt med vedholdende fysisk træning
>
Jeg fik vedholdende fysisk træning ved at komme langt
--
vh
Torben
| |
J.C.Kløve (13-03-2007)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 13-03-07 09:22 |
|
>
> Har luret lidt hos http://www.sbfiberdesign.com/html/sbfib_dk.html
> og finder fine ting men håber i har nogle erfaringer at byde ind med,
> før jeg køber noget jeg ikke er helt tilfreds med
Med mindre der er sket en hel masse inden for de seneste par år, vil
jeg mene at sbfiberdesign, er vel dyre med deres ting :-/
Prøv Louis, E-bay, m.m.
Det er vanskeligt at vejlede mht selve skærmen - da din oplevelse af
turbolens er en kombination af hjælm, din højde, din siddestilling og
selve kåbeglasset :-/
--
Dun@nt
| |
Per Larsen (13-03-2007)
| Kommentar Fra : Per Larsen |
Dato : 13-03-07 18:30 |
|
> jeg er blevet lidt træt af den turbulens der opstår omkring hjelmen, og
> overvejer derfor et andet kåbeglas. Men hvad er jeres erfaringer med andre
> typer kåbeglas? Skal det være højere, lavere, flip-up, dubbel-bubble eller
> noget helt andet?
>
> Har luret lidt hos http://www.sbfiberdesign.com/html/sbfib_dk.html
> og finder fine ting men håber i har nogle erfaringer at byde ind med,
> før jeg køber noget jeg ikke er helt tilfreds med.
>
Hej Bo
Havde selv kig på disse inden Banditten blev stjålet og brændt af
Men lige inden, havde jeg skilt den ad, og jeg opdaget at de små gummidimser
der holder glasset bliver møre. Dette resulterede i at jeg var nød til at
købe nye, så husk at købe disse, så du ikke, som jeg, står og ikke kan samle
igen.
Vh
Per Larsen
--
Vi fodrer med foder fra www.hkfoder.dk
| |
J.C.Kløve (13-03-2007)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 13-03-07 07:20 |
|
On 13 Mar., 01:37, "Bo Nielsen" <boniel...@stofanet.dk> wrote:
> Hej NG,
>
> jeg er blevet lidt træt af den turbulens der opstår omkring hjelmen, og
> overvejer derfor et andet kåbeglas. Men hvad er jeres erfaringer med andre
> typer kåbeglas? Skal det være højere, lavere, flip-up, dubbel-bubble eller
> noget helt andet?
>
> Har luret lidt hos http://www.sbfiberdesign.com/html/sbfib_dk.html
> og finder fine ting men håber i har nogle erfaringer at byde ind med,
> før jeg køber noget jeg ikke er helt tilfreds med.
jo lidt erfaring kan da deles..
Med mindre der er sket en hel masse de seneste par år, så er
sbfiberdesign temmelig dyre IMO.
Tjek Louis E-bay mm
--
Dun@nt
| |
|
|