Fjerne ødelagt antidug film på visir
Fra : Henry

Dato : 11-03-07 20:30

Sidste år var antidug filmen på mit visir begyndt at løsne sig forneden,
nu da jeg fik hjelmen funden frem igen er de begyndt at løsne sig i pletter
her og der, så nu skal de hele filmen altså af, men hvordan gør man det
nemmest, ligger den i blød i vamt vand, eller er der nogen der har et lille
fif, for det resterende sidder rimeligt godt fast ?

Henry

Fra : Futte & Co.

Dato : 11-03-07 20:38

Henry wrote:
> [...]
> nemmest, ligger den i blød i vamt vand, eller er der nogen der har et lille
> fif, for det resterende sidder rimeligt godt fast ?

Hvad koster et nyt visir ?
Bare en tanke , okay...... lover det bliver den sidste i denne måned

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : Henry

Dato : 11-03-07 20:56

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse

> Hvad koster et nyt visir ?
> Bare en tanke , okay...... lover det bliver den sidste i denne måned

Den koster vel ca. en 300 kr, så det skal da nok ende med det. men prøver
jeg uden et stykke tid uden film, kan jeg jo bedre vurder hvor meget det
antidug værk gavner, det var også mest fordi hvis man bare kunne ligge den i
blød eller lign og så nemt få det af, så vil jeg lige prøve engang hvordan
det går uden antidug.

Fra : Futte & Co.

Dato : 11-03-07 22:35

Henry wrote:
det var også mest fordi hvis man bare kunne ligge den i
> blød eller lign og så nemt få det af, så vil jeg lige prøve engang hvordan
> det går uden antidug.

Jamenneee, i så tilfælde, så prøv grundrens, eller som det også kaldes,
malerrens. En anden form for sæbe kunne være den brune. Lav en blanding
med 1/3 brun sæbe og 2/3 vand. Smør blandingen på i rigelige mængder og
smid visiret i en tæt plastpose i et døgns tid (denne metode kan opløse
gammeldags oliemaling). Du kan også lave nok til at visiret bare smides
ned i den spand du pisker sæben ud i. Endelig er der Herr Armand's
vidundermiddel, barberskum
Jeg skal lige nævne at jeg ikke har testet disse midler på visir'rr og
at du selv står med ansvaret

Fra : Rune F. Christiansen

Dato : 12-03-07 06:24

On 11 Mar., 20:30, "Henry" <henryjorgen...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> nemmest, ligger den i blød i vamt vand, eller er der nogen der har et lille
> fif, for det resterende sidder rimeligt godt fast ?

Jeg har selv haft det samme problem. Jeg vaskede det godt og bagefter
tog jeg en klud med husholdningssprit og gnubbede på limen indtil den
var væk. Det tager lidt tid, men det virkede for mig.

Fra : Thomas Petersen

Dato : 13-03-07 22:29

At bruge husholdningssprit på et visir et en meget dårlig ide, da lige
nøjagtig sprit ødelægger plexiglas/lexan
Hilsen Thomas