oliefilter på en boxer
Fra : tp

Dato : 11-03-07 19:47

Købte en "nøgle" til oliefilter på min R1100. Filteret sidder oppe i bunden
af motoren. Satte "toppen" på filteret, og det hopper bare rundt når jeg
drejer :-/ Som om det er for rundt/for lidt takket

Såe hvad nu... Skal sige at oliefilteret har siddet der i min. 5 år ( da
maskinen har kørt ca 800km/årligt og været afmeldt i 3 år nu)

skal jeg hive bundkar af for at komme bedre til
skal jeg købe en bedre top end den der louis.de model som vist ikke er super
kval..
kan man bore to huller i det gamle filter og så bruge vold på dem, eller er
der intet andet derinde end tynd plast

eller?

Fra : Esben

Dato : 11-03-07 20:11

jeg ville klart bare bruge vold..
du skal jo alligevel have et nyt sat i så det er jo lige meget om det
gamle dør!!

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-03-07 07:20

tp wrote:

> eller?

En simpel kædetang til oliefilteret eller en rem og et par ringnøgler
burde kunne gøre det. Hvis du er modig så hak en skruetrækker igennem i
yderkanten (siden) af filteret, så du ikke beskadiger det der går ned i
filteret. Vær stensikker på at du drejer den rigtige vej - nedefra er
ikke altid intuitivt.

Og -BTW- olie skiftes ved km stand eller årligt - hvad der nu kommer
først. Pas dog på dine fint investerede skattepenge

--
vh
Torben

Fra : HH

Dato : 12-03-07 08:59

> En simpel kædetang til oliefilteret eller en rem og et par ringnøgler

Oliefilteret sidder så man ikke kan bruge en kædetang, rem eller andet.

Men jeg tror du har købt den forkerte olieaftrækker. Der findes tre
størrelser og jeg mener det er den lille jeg har. Den virker fint på min
bmw. r1100rt

Fra : tp

Dato : 12-03-07 09:19

> Men jeg tror du har købt den forkerte olieaftrækker. Der findes tre
> størrelser og jeg mener det er den lille jeg har. Den virker fint på min
> bmw. r1100rt

den passer fint på, men har en meget lille anlægsflade. jeg kan se den ex
sidepower sælger er noget større i det. måske jeg skulle prøve den.

Fra : tp

Dato : 12-03-07 09:20

> Og -BTW- olie skiftes ved km stand eller årligt - hvad der nu kommer
> først. Pas dog på dine fint investerede skattepenge

i know i know !!! men jeg har jo lige købt den ikk og skattepenge
situationen er først fra i morgen :-/

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-07 23:32

> [...]
>
> Og -BTW- olie skiftes ved km stand eller årligt - hvad der nu kommer
> først. Pas dog på dine fint investerede skattepenge

Ja, jeg er jo lidt simpel, så jeg bruger det øverste af et RG70 nedlødsrør
(den del der er udviget).
Der er helt ok til demo og mont, hvis ikke man vil have en momentnøgle på.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc