Rustpletter på udstødningsrør
Fra : Begbie

Dato : 11-03-07 15:35

Der et par små rustpletter som er ved komme til syne på den sort-malet
rør fra cylinderen til selve udstødningsrøret, på min Cagiva Planet.
Som mange andre totakter, så er denne forreste del af udstødningsrøret
kun malet sort. Det er et område af cyklen som ret svær at holde ren,
pga. en masse vejsnavs, lidt sod fra udstødning, osv.

"I gamle dage" havde jeg samme problem på en knallert. Der var kuren
meget ligetil og lidt grov: Gør området grundig rent, puds ned med
sandpapir, male sort igen (med børste). Umiddelbart har jeg ikke så
mange andre bud på hvordan det skulle klares på mc'en, udover at jeg
har en ide om at hvis jeg kan finde passende spraymaling (forslag? jeg
lidt lost på området), så ville resultat være pænere end med en
børste.

Er der nogen der kender til bekæmpelsen af rust på den måde på en
totakters udstødning?

På forhånd tak!

Fra : Hekto

Dato : 11-03-07 16:28

On Sun, 11 Mar 2007 07:35:29 -0700, Begbie wrote:

> Er der nogen der kender til bekæmpelsen af rust på den måde på en
> totakters udstødning?

Ikke andet end at slibe og lakkere med 'grill-lak'

Den besværlige er sandblæsning - metallisering med rustfri - behandling
med vandglas.

--
/Hekto