Afdækning af oliekøler..
Fra : peterbechm

Dato : 10-03-07 19:07

Hej allesammen..

Har tænkt mig at starte min sæson så småt imorgen, Søndag. Det drejer
sig om en Kawasaki Zr 550 fra 93´.
Har lavet en fin afdækning som dækker hele olie køleren, her til de
kolde dage. Men har ingen olie temp måler på kværnen. Er der nogen med
luftkølet mc der har erfaring med olie temperaturen med 100 %
tildækket køler..
Til og afgang til oliekøler + hele motor og bundkar bliver jo stadig
kølet af fart vinden...

Håber nogle har gjordt lidt erfaringer, og vil af med dem...

På forhånd tak, Peter

Fra : Armand

Dato : 10-03-07 19:17

"peterbechm" <peterbechm@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Olien burde mindst være varmere end man kan holde ud at røre med bar hånd,
så hold ind til siden og føl på den varmeste af kølerens rør, som bør være
langt over håndvarm!
Ikke termostatregulerede oliekølere har især et problem med varmløbsfasen,
men dét skulle afdækningen jo modvirke!

--
Armand.