Beklædning
Fra : A & L

Dato : 10-03-07 17:00

Hej NG

Jeg ved det, det er ikke sommer endnu

Og de har været ude og salte i nat

Men jeg søger alligevel noget erfaring omkring kørebukser til sommer brug?

Om sommeren har jeg indtil nu kørt med almindelige jeans, og det skulle
efter signe ikke være det bedste, hvis man vælger at stå af sin MC.

Hvad kører du i om sommeren, hele udstyret?

Hvad skal man vælge?

Hvad er der for og imod?

a.. Jeans med kevlar
b.. Lette kørebukser i Condura
c.. Bukser med indsyet net som kan lukkes med lynlås.
d.. Bukser med indsyet net som er permanent åben
e.. Skindbukser

Allan

Fra : J.C.Kløve

Dato : 10-03-07 17:40

On 10 Mar., 17:00, "A & L" <i...@mail.dk> wrote:
> [...]
> b.. Lette kørebukser i Condura
> c.. Bukser med indsyet net som kan lukkes med lynlås.
> d.. Bukser med indsyet net som er permanent åben

f.. Læderbukser med CE beskyttelse (med en diskret top á 1 stk. ditto
jakke)

Altid,
Hver gang
også de 0,15343 meter ned til kjøvmand,
også i 36° varme.

Fra : Ole Baun

Dato : 11-03-07 17:18

"J.C.Kløve" skrev

- snip -

>Altid,
>Hver gang
>også de 0,15343 meter ned til kjøvmand,
>også i 36° varme.

Det er sjovt at køre mc, men har du aldrig overvejet at gå de 15,343 cm

Ole baun

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-07 18:09

"A & L" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter signe ikke være det bedste, hvis man vælger at stå af sin MC.
>

> Hvad kører du i om sommeren, hele udstyret?

Hele udstyret, og jeg har så valgt Cordura bukser + jakke, med CE mærket
skaller i skuldre-albuer og på knæ,
da jeg bruger mc'en som transport hver anden uge , og tit, lidt for tit
syntes jeg, kører i regnvejr

> Hvad skal man vælge?
>
> Hvad er der for og imod?

Læder er nok mere sikkert hvis man er uhældig, men lidt mere bøvlet med
hensyn til regn,
et par godt vedligeholdte bukser kan holde regnen ude en ½ times tid men de
bliver tunge.

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66

Fra : Kent

Dato : 10-03-07 19:11

A & L skrev:

> Hvad kører du i om sommeren, hele udstyret?

Jeg bruger altid hele udstyret. Min jakke er udstyret med vandtætte
lynlåse i skulderne, som kan åbnes og giver udluftning. Men er det
rigtigt varmt, så undlader jeg at lyne jakke og bukser sammen, hvilket
vel egentligt ikke er så sikkert. Men det nytter heller ikke at få et
hedeslag.

Havde jeg penge nok ville jeg gå efter d / e. F.eks. laver BMW et sæt
tøj (Airflow 3). Tøjet gøres vind- / vandtæt med en overtræks buks og
jakke. Men det er lidt underligt, at bukserne kun findes i sort.

--

Kent

Fra : Bongo

Dato : 10-03-07 20:15

> [...]
> efter signe ikke være det bedste, hvis man vælger at stå af sin MC.
> Hvad kører du i om sommeren, hele udstyret?

Hvis det handler om at være bedst beskyttet i tilfælde af en røvtur kan jeg
kun finde et svar: læder, læder, og læder.
Mht. regn kan du købe en overtræksdragt (sparkedragt) til ca. 400kr. Der er
masser af åsager til ikke at vælge læder, men det handler oftest om komfort.

Du kan blive lidt klogere her:
http://www.roadsafety.mccofnsw.org.au/a/85.html

Vh Bongo

Fra : Bo Nielsen

Dato : 11-03-07 02:20

> [...]
> b.. Lette kørebukser i Condura
> c.. Bukser med indsyet net som kan lukkes med lynlås.
> d.. Bukser med indsyet net som er permanent åben

Du tvinger mig til reklame

REV'IT laver en jakke http://www.revit.nl/ som er delvis læder (på skuldre,
albuer og ydersiden af underarmene) samt et par bukser med rimelig
overbevisende beskyttelse på knæene og lidt "liggeunderlag" på hofterne. Det
er ikke specielt godt til vinterkørsel (kan til kortere ture dog bruges med
de medfølgende membraner) men til sommerkørsel er det net-lignende tekstil
stort set ligeså vindtæt som krafttigt denim. Jeg er (7-9-13) endnu ikke
væltet med det, men jeg tror umiddelbart på kvaliteten.

ScooterBo

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 11-03-07 08:09

Bo Nielsen skrev den 11 mar 2007 i

> REV'IT laver en jakke http://www.revit.nl/ som er delvis læder (på
> skuldre, albuer og ydersiden af underarmene) samt et par bukser med

Hvilken jakke tænker du på der?
Synes ik´lige jeg kan finde den.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 11-03-07 23:52

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> Bo Nielsen skrev den 11 mar 2007 i

> Hvilken jakke tænker du på der?
> Synes ik´lige jeg kan finde den.

Beklager skulle self. ha' præciseret.

Gå ind under Collection'07, vælg den miderste af de tre, Dynamic - all
weather og kig på modellen der hedder Ignition. Min er nok en model '06, men
så vidt jeg kan se er der ikke umiddelbart nogen forskel.

Jeg har ikke kunnet finde ud af hvem der importerer Rev'it! men jeg har købt
hos Special Motorcykler i Ålborg. Skal gerne spørge ved lejlighed.

ScooterBo

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 15-03-07 16:26

> [...]
>
> Jeg har ikke kunnet finde ud af hvem der importerer Rev'it! men jeg har
> købt hos Special Motorcykler i Ålborg. Skal gerne spørge ved lejlighed.

Takker
Jeg tror det bliver der jeg handler mit ny kluns.
Jeg synes også beskrivelsen af det der hedder "Off-Track" lyder rigtigt til
mit behov, og fås i 4 farvevarianter.

Med hensyn til forhandlere er følgende klippet fra samme side

Dealer

MASI MOTOR
Tåstruphøj 44
4300
HOLBOK
0045-59459020
masimotor@mail.dk

MASI MOTOR NAESTVED
Snedkervaenget 4
4700
NAESTVED

KOLDING MINI-MOTOR
Lasbygade 73
6000
KOLDING
0045-7553-3700

KAJS MC
Norrekobbel 13
6400
SONDERBORG
0045-74-436300

TOFTLUND MC
Koldingvej 24
6520
TOFTLUND
0045-7483-2555

BIKE STATION V/NIELS ANDERS
Østre Langgade 23
8643
ANS BY
0045-86238822

MC MASTER
Ladegaardsbakken 16G
8660
SKANDERBORG
0045-70214555
bikers@mcmaster.dk

CVP HORSENS MC-SERVICE A/S
Spedalso 69
8700
HORSENS
0045-7561-8111
cvp@cvp-mc.dk

SPECIAL MOTORCYKLER
Kaolinvej 12
9220
AALBORG
0045-9812-7110

FARS MC KRISTENSEN
Nørregade 33
9680
FARSØ
0045-98631252

Fra : J.C.Kløve

Dato : 11-03-07 23:56

On 11 Mar., 17:18, "Ole Baun" <ole.b...@email.dk> wrote:
> "J.C.Kløve" skrev
>
> - snip -

> Det er sjovt at køre mc, men har du aldrig overvejet at gå de 15,343 cm

ups - - der var vist røget et Kilo u

Gå det bedste af 150 m . . . . arrrrr Come on

--
Dun@nt