BMW F800ST
Fra : Søren Normann Rasmus~

Dato : 09-03-07 18:21

Hej

Er der nogen som kender til den nye model fra BMW?
Er der nogen som har nogle link til test eller artikler om den?
Er den pengene værd eller skal jeg gå efter noget andet?
Er det at betragte som en rigtig BMW??

Hvordan er BMW's kvalitet - kan det betale sig at give alle de penge ekstra
eller er det bare bedre
at gå efter en japaner?

h Søren

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-03-07 18:58

"Søren Normann Rasmussen" <maj-123soren@oncable.dk(fjern123)> skrev i en
meddelelse news:45f19760$0$52096$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvordan er BMW's kvalitet - kan det betale sig at give alle de penge
> ekstra eller er det bare bedre
> at gå efter en japaner?

Der er også forskel på kvalitetsniveau'et på japanere!

I virkeligheden er det nok mest Rotax' kvalitet du skal spørge til, for
motoren er lavet af Rotax. Og Rotax plejer at holde et meget højt niveau.
Rotax har leveret motorer til et utal af motorcykel fabrikanter, KTM,
Hercules, Zündapp, Aprilia, Bombardier osv.

Rittig

Fra : Kim Svensson

Dato : 09-03-07 20:37

Ja Rotax og BMW har det til fælles at de har noget med fly motorer at
gøre, og her er der jo ikke plads til mange fejl.

MVH

Kim

BMW R100RS
MZ ETZ 251 Saxon

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 09-03-07 21:50

Kim Svensson wrote:
> Ja Rotax og BMW har det til fælles at de har noget med fly motorer at
> gøre, og her er der jo ikke plads til mange fejl.

He he...

Har selv en Aprilia RSV Mille fra ´99
Fed MC, den kører fantastisk, når den kører..

Håber deres flymotorer er mere stabile

Thore

Fra : Snusken

Dato : 10-03-07 07:25

> Ja Rotax og BMW har det til fælles at de har noget med fly motorer at
> gøre, og her er der jo ikke plads til mange fejl.
Nemlig, jeg anskaffet mig en original MZ500, som er en ETZ 251 men med
Rotax 494 cc motor (incl. e-starter !) også kendt fra BMW, KTM, Aprilia
osv.
Den trækker pænt cykel+Velerox sidevognen med top underholdningsværdi

mvh ERIk

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-03-07 21:57

Claus Rittig wrote:

> [...]
> Rotax har leveret motorer til et utal af motorcykel fabrikanter, KTM,
> Hercules, Zündapp, Aprilia, Bombardier osv.

Er de ikke også kæmpestore i go-kart?

--
vh
Torben

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-03-07 23:00

> Er de ikke også kæmpestore i go-kart?

Hey - jeg påtog mig ikke at remse alle deres produktområder op!
De er en af europas største motorproducenter, de laver motorer til RIGTIG
mange ting. Også gokarts.

Rittig

Fra : Perminator

Dato : 10-03-07 00:05

> [...]
> Rotax har leveret motorer til et utal af motorcykel fabrikanter, KTM,
> Hercules, Zündapp, Aprilia, Bombardier osv.

BMWs kvalitet og detaljer er noget særligt. Jeg har aldrig prøvet F800ST,
men kun siddet på den i Herning, og er alligevel helt solgt.
Gruby har øffet lidt om at det varede længe, før der var styr på
motorstyring og indsprøjtning på F650, og gav mig det råd at se tiden an med
de første modeller af F800. (Begge med Rotax-motor).
Der er ikke så mange anmeldelser og erfaringer endnu, med en ny cykel, så
det er nok værd at følge med i anmeldelser og kommentarer, når modellen for
alvor kommer til at lægge kilometer bag sig til sommer.
For mig er den et rigtig godt bud på letvægts-touring, og daglig transport.
Motorens moment på 8,8 Kgm er stort for 800ccm-klassen.
vh

--

"Perminator"
Per Misser

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-07 23:13

On Sat, 10 Mar 2007 00:05:16 +0100, Perminator wrote:

> BMWs kvalitet og detaljer er noget særligt. Jeg har aldrig prøvet F800ST,
> men kun siddet på den i Herning, og er alligevel helt solgt.

Ska vi no æ lie, plastdækslet som skal forestille "tanken" raslede, og
gnavede i kåben, lød faktisk af firser VW plast. Jeg forestiller mig at
"tanken" lynhurtigt vil komme til at se "plastgammel" ud. Og tanktaske skal
stroppes på. :-/

Men siddestillingen passer også mig fremragende for S modellens
vedkommende.

> For mig er den et rigtig godt bud på letvægts-touring, og daglig transport.
> Motorens moment på 8,8 Kgm er stort for 800ccm-klassen.

Og så med dansk/norsk stel fra Tønder

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Perminator

Dato : 15-03-07 22:45

Top post:
Orla? Hvor vil du hen?
Jeg genkender andet end mine egne citater?
Jeg kan ikke svare på svar, som jeg ikke kender spørgsmålet eller udsagnet
på??
Jeg er bekendt med, hvor de limede aluminiumsdele bliver produceret, a la´
Lotus Elite.
venlig hilsen Per.

By the way? Skal vi rundt om Limfjorden i foråret? Jeg vil give det en en
høj prioritet. Kun ultimative meldinger fra samleveren vil kunne forhindre
et sådant tiltag.
venlig hilsen Per

meddelelse news:189zdjeyz9z8r.k5vqta3p9cq5$.dlg@40tude.net...

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-07 08:46

On Thu, 15 Mar 2007 22:44:37 +0100, Perminator wrote:

> Top post:
> Orla? Hvor vil du hen?
> Jeg genkender andet end mine egne citater?

Nej da, jeg citerer kun dig, og det var for "BMWs kvalitet og detaljer er
noget særligt". Og der er jeg bare ikke enig. Vi skal helt tilbage til midt
tresserne for at kunne tale om en overlegen BMW kvalitet, nu om dage lever
BMW "bare" længe ligesom alt andet.

Vi skal limfjorden rundt ja vi ska' desværre skal jeg have kortet noget af
det sjove af turen, ellers bliver det for langt for en dag

Og så har der været lidt snak om hvorvidt d. 21. april er for tidligt for
evt. telt overnattende ?? Dette så op imod hvor mange der allerede _har_
sat kryds i kalenderen. :-|

Vi vender snarest tilbage..... Og skulle det gå helt aht. så laver vi
da bare en tur mere for dem som ikke kan være med første gang

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-03-07 09:29

Orla Pedersen wrote:

> [...]
>
> Vi vender snarest tilbage..... Og skulle det gå helt aht. så laver vi
> da bare en tur mere for dem som ikke kan være med første gang

Hvis det gør nogen forskel, så er den 21/4 den dag jeg skal se ørkenens
sønner i glassalen (i tivoli (det i københavn)) - så det er det
ultimative dilemma. Jeg er kommet frem til at jeg må melde afbud til
nordjylland rundt d. 21/4 - ellers skulle jeg fange molslinien kl ca.
14:00, såeh. Bliver der en senere chance er jeg sikkert med.

BTW : hjul og kronrørslejer er skiftet på FJ'eren, og lakreparationen
godt på vej.

--
vh
Torben

Fra : Perminator

Dato : 17-03-07 23:59

Hej Orla

> [...]
> midt
> tresserne for at kunne tale om en overlegen BMW kvalitet, nu om dage lever

Tjah - uenighed - jeg er stadig solgt, men kan sagtens besinde mig, til
modellen har fået et par år og noget mere underbygget kritik på bagen, som
andre har rådet mig til.

> [...]
> Vi vender snarest tilbage..... Og skulle det gå helt aht. så laver vi
> da bare en tur mere for dem som ikke kan være med første gang

Det eneste der kan holde mig væk fra turen er salt på vejene. Jeg frygter
ikke en overnatning i HD-teltet med hurtig rejsning Det er kun et
spørgsmål om at have nok JensLynere at trække på

Iøvrigt, som opfølgning på et spørgsmål fra mig for et år siden om wobling
ved langsom kørsel på CXeren, pegede du på mulighed for slør i bagsvingerens
lejring som sandsynlig eller mulig årsag.
Jeg fik endelig anskaffet en brugt tysk værkstedsmanual samt en ny Haynes
manual på stumpemarkedet i dag. Heri er der anvisninger på sammenspænding,
med tilhørende momenter, af bagsvingerens lejer, som vi jo fandt ud af var
koniske.
I forbindelse med forårsklargøringen vil jeg gøre dette efter anvisnigerne,
uden at gå ind i en nøjere vurdering (adskillelse) af slid og slør.
Samtidig monterer jeg en nyanskaffet bro på forgaffelbenene. Hvis woblingen
så er forsvundet, har jeg henstand, indtil CXeren skal skilles ordentligt
ad, hvilket først sker, når værksted bliver færdigt.
vh Per
--

"Perminator"
Per Misser

Fra : Peter

Dato : 18-03-07 19:20

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:wvqsirpr96s3$.o8u51z1pdgmv.dlg@40tude.net...

> [...]
> evt. telt overnattende ?? Dette så op imod hvor mange der allerede _har_

Turen skal selvfølgelig rykkes til d. 28. april, så har jeg nemlig også
mulighed for at deltage

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Hans Posselt

Dato : 09-03-07 21:47

Jeg har prøvet en kortere tur på ovenstående model - og jeg var positiv
overrasket. En kvik, letkørt mc med karrakter. En ny måde at tænke
motorcykel på. Det er selvfølgelig spændende om tandremstrækket holder i
længden, men når det kan holde på en Harley, kan det vel også holde på BMW.
BMWén scorer gode tests i fagtidsskrifter , kun Tommy Rønn er negativ, men
det gælder vist for alle BMWer. Kun synes jeg finish er lidt rå - upoleret
aluminiumsdele.

Hans
R 1200 rt

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-07 23:41

> [...]
> Er det at betragte som en rigtig BMW??
>
> Hvordan er BMW's kvalitet - kan det betale sig at give alle de penge

Hej.

Her er lidt

http://mc.dba.dk/asp/artikler/main.asp?SekItem=292&NyhedskategoriId=292

http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=40420

http://www.bmwmcklub.dk/artikler/presse200601.htm

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Søren Normann Rasmus~

Dato : 10-03-07 00:02

Super

Takker for jeres input.

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:566cd$45f1e252$55183f7d$28694@news.arrownet.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-07 00:10

"Søren Normann Rasmussen" <maj-123soren@oncable.dk(fjern123)> skrev i en
meddelelse news:45f1e755$0$52112$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Super
>
> Takker for jeres input.

http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=40707

Hvis du ikk' selv allerede har fundet den.

Fra : Morten D

Dato : 10-03-07 12:15

"Søren Normann Rasmussen" skrev i en meddelelse >

> Er der nogen som kender til den nye model fra BMW?

Jeg trillede en kort tur på en F800S - og når jeg siger kort, er det fordi
den for mig var et skuffende bekendtskab. Knævinklen var alt for skarp til
min smag (det skulle dog være bedre på ST-udgaven). Motorstyringen var
elendig konfigureret. Jeg kunne ikke genkende de forskellige rosende
kritiker der har været i div. mc-blade. Derfor afleverede jeg pænt cyklen
igen.

> Er den pengene værd eller skal jeg gå efter noget andet?

Som altid når man skal købe nyt "legetøj" - prøv, prøv, prøv og atter prøv!
Jeg vil anbefale dig også at prøve en Honda CBF 1000. Den er efter min
mening alt for undervuderet og forstår ikke helt hvorfor der ikke kører
flere rundt. Havde jeg pengene, er det helt klart den jeg ville vælge. Den
passer mig helt perfekt og så har den et helt forrygende træk i de lave
omdrejninger og på intet tidspunkt lyder motoren anstrengt. Motorstyringen
er efter min mening helt perfekt.

VenligST,
Morten

Fra : Thomas

Dato : 10-03-07 15:45

Kan ikke være mere enig. Den Honda er rigtig god.
Jeg har kun prøvesiddet BMW'en og sidder heller ikke alt for godt. Og jeg
kan ikke lade være med at betragte finishen på den Rotaxmotor. Den er meget
dårligt malet og en en lys alu-farve, der efter min smag giver motorcyklen
et billigt look.

Man får væsentligt mere motorcykel med Honda'en, men selvfølgelig vil ens
morfar bedre kunne associere sig med BMW'en, som han så tysken på under
krigen...

Remtrækket på BMW'en er dog interessant.

/Ths

Fra : Western

Dato : 10-03-07 16:23

> Er der nogen som kender til den nye model fra BMW?

Som så mange andre har jeg også kun prøvesiddet den på udstilling. Og det
føltes rigtig godt.

Ifølge Motorrad lyder den meget lig boksermotorerne. Og gearskiftet får hård
kritik for at lyde som om alt er ved at falde fra hinanden når man skifter!

Får de styr gearkassen ku' den godt friste mig.

mvh.

Leif Westen

Fra : Kent

Dato : 10-03-07 19:53

> [...]
> Er det at betragte som en rigtig BMW??
>
> Hvordan er BMW's kvalitet - kan det betale sig at give alle de penge ekstra
MCN (http://www.motorcyclenews.com/) testede F800 op i mod en Honda VFR,
og de var vildt begejstret over BMWen. Uden dog at være blind for dens
fejl, hvor prisen er en. Og BMW stupide blinksystem med tre knapper er
en anden.
Problemerne med indsprøjtningssystemet og gearkassen, som på
forproduktionsmaskine blev ikke nævnt, så vidt jeg husker. Desværre har
jeg givet min svorger numret, og kan derfor ikke læse op igen.

Jeg har selv en BMW R 1150 R og ville langt hellere have F800, hvis
ellers pengene havde været til stede.

--

Kent

Fra : Ukendt