Qatar MotoGP Qualifying Results
Fra : Jakob

Dato : 09-03-07 14:31

1 Valentino Rossi   Fiat Yamaha Team   Yamaha M1   1:55.002
2 Casey Stoner      Ducati Marlboro Team   Ducati GP7   1:55.007
3 Colin Edwards   Fiat Yamaha Team   Yamaha M1   1:55.233
4 Toni Elias      Honda Gresini      Honda RC212V   1:55.358
5 Dani Pedrosa      Repsol Honda Team   Honda RC212V   1:55.361
6 John Hopkins      Rizla Suzuki MotoGP   Suzuki GSV-R800   1:55.833
7 Loris Capirossi   Ducati Marlboro Team   Ducati GP7   1:55.851
8 Randy De Puniet   Kawasaki Racing Team   Kawasaki   1:55.933
9 Nicky Hayden      Repsol Honda Team   Honda RC212V   1:56.041
10 Marco Melandri   Honda Gresini      Honda RC212V   1:56.222
11 Shinya Nakano   Konica Minolta Honda   Honda RC212V   1:56.306
12 Carlos Checa      Honda LCR      Honda RC212V   1:56.609
13 Chris Vermeulen   Rizla Suzuki MotoGP   Suzuki GSV-R800   1:56.639
14 Olivier Jacque   Kawasaki Racing Team   Kawasaki   1:56.754
15 Alex Barros      Pramac D'Antin      Ducati GP7   1:56.814
16 Sylvain Guintoli    Tech 3 Yamaha      Yamaha M1   1:57.257
17 Alex Hofmann      Pramac D'Antin      Ducati GP7   1:57.274
18 Kenny Roberts Jr    Team Roberts      KR212V      1:57.495
19 Makoto Tamada   Tech 3 Yamaha      Yamaha      1:58.024
20 Jeremy McWilliams    Ilmor GP      Ilmor X3   1:59.606

21st -- Andrew Pitt at 1:59.725

--
Jakob, 748SP+749S

Fra : MKS - 74

Dato : 09-03-07 14:56

On Fri, 09 Mar 2007 14:31:17 +0100, Jakob <usenet@gertz.net> wrote:

.....Og husk at Qatar køres allerede imorgen lørdag - Eurosport starter
fra kl 9!

Til dem der ikke kan modtage Eurosport eller ikke vil betale for
Dorna-streamen (de tilbyder en high-res option i år) er der mulighed
for at se en low-res stream her:

http://www.euchannels.net/

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:

Fra : m0rt3n

Dato : 09-03-07 17:09

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Til dem der ikke kan modtage Eurosport eller ikke vil betale for
> Dorna-streamen (de tilbyder en high-res option i år) er der mulighed
> for at se en low-res stream her:

Nogen som har købt hi-res? Virker det? Jeg bruger streamen i Eurosports
reklamepauser, men sidste år var der flere løb, hvor det laggede i low-res,
så jeg tør ikke købe den store i år. Det kan kun blive værre.

Jeg forstår simpelthen ikke hvordan 800cc kan være hurtigere end 990cc. Jeg
forstår godt, at de er lidt hurtigere i svingene, men så burde 125 jo være
allerhurtigst...

-m0rt3n zrx1100

Fra : MKS - 74

Dato : 09-03-07 17:24

On Fri, 9 Mar 2007 17:09:15 +0100, "m0rt3n" <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk>
wrote:

>Nogen som har købt hi-res? Virker det? Jeg bruger streamen i Eurosports
>reklamepauser, men sidste år var der flere løb, hvor det laggede i low-res,
>så jeg tør ikke købe den store i år. Det kan kun blive værre.

Jeg har ikke - Dels forekommer det mig relativ dyrt, dels er
erfaringerne endnu for ringe og dels har jeg fået Eurosport tilbage på
kabel .

>Jeg forstår simpelthen ikke hvordan 800cc kan være hurtigere end 990cc. Jeg
>forstår godt, at de er lidt hurtigere i svingene, men så burde 125 jo være
>allerhurtigst...

Sådan hænger det jo ikke sammen, alt er et kompromis - Man kunne
sagtens konstruere såvel en supertwisty Mickey Mouse-bane hvor
125'erne var hurtigst og dels en kæmpe meget åben bane hvor en 1400cc
var hurtigst (næppe nogen der gad se på det). I øjeblikket ser det
nærmest ud til at 800cc'erne vil være hurtigere end 990 på de fleste
GP-baner og de er endda kun i starten af deres udviklingsfase.
Derudover vil det IMO give bedre race.

Fra : Mads Stetter

Dato : 09-03-07 18:41

MKS - 74 wrote:

> [...]
> 125'erne var hurtigst og dels en kæmpe meget åben bane hvor en 1400cc
> var hurtigst (næppe nogen der gad se på det).

Orrk jo... 1 mia. Amerikanere som er forgabte i Nascar!

> I øjeblikket ser det
> nærmest ud til at 800cc'erne vil være hurtigere end 990 på de fleste
> GP-baner og de er endda kun i starten af deres udviklingsfase.
> Derudover vil det IMO give bedre race.

Det bliver feeedt... Og Rossi giver dem forhåbentlig baghjul!

MVH Mads Stetter
Go 46

Fra : MKS - 74

Dato : 09-03-07 18:54

On Fri, 9 Mar 2007 18:40:38 +0100, "Mads Stetter" <stetter@gmail.com>
wrote:

>Orrk jo... 1 mia. Amerikanere som er forgabte i Nascar!

Jah - Det er godt nok noget mystisk noget, jeg fatter minus af det
Nascar, ikke hvad jeg vil kalde race, så kan man ligeså godt tage
skridtet fuldt ud og køre Drag.

>Det bliver feeedt... Og Rossi giver dem forhåbentlig baghjul!

Foreløbig er der jo en Fiat i pole .

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-03-07 21:55

MKS - 74 wrote:

> Jah - Det er godt nok noget mystisk noget, jeg fatter minus af det
> Nascar, ikke hvad jeg vil kalde race, så kan man ligeså godt tage
> skridtet fuldt ud og køre Drag.

Betragt det som 6-dagesløb - en chance for at drikke øl med vennerne, og
kalde det kultur overfor konen.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 09-03-07 22:58

"m0rt3n" <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår simpelthen ikke hvordan 800cc kan være hurtigere end 990cc.
> Jeg forstår godt, at de er lidt hurtigere i svingene, men så burde 125 jo
> være allerhurtigst...

Måske ikke ligefrem hurtigst; men det ér da forskrækkende at se hvor lidt
forskel der er på 250'ernes og kongeklassens omgangstider når man betragter
hvilken ydelses-manko 250'erne har i forholdet

--
Armand.

Fra : Steen Lindved Nielse~

Dato : 10-03-07 07:02

"m0rt3n" <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote in

> [...]
>
> Jeg forstår simpelthen ikke hvordan 800cc kan være hurtigere end
> 990cc. Jeg forstår godt, at de er lidt hurtigere i svingene, men så

Nej men jeg har en VIP billet

Steen
Doha Qatar

Fra : Armand

Dato : 10-03-07 14:08

"Steen Lindved Nielsen" <lindved@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> .......men jeg har en VIP billet

Pg formodentlig med udsigt til lige dér hvor - - - "vinderen" viste sin
force!?

--
Armand.
(ikke spor misundelig - NOT )

Fra : Morten K

Dato : 09-03-07 16:30

aahhhh - det var lige den opmundring jeg havde brug for efter at have
ligget syg det meste af ugen. At kunne se 45 min. qual. fra Qatar her
i eftermiddags, godt at se de igen er igang, og det skal blive
spændende med de nye 800ccm maskiner syntes jeg. Især om det også
kommer til at smitte af på størrelsen af gaderacerne i fremtiden?

Fra : MKS - 74

Dato : 09-03-07 17:00

On 9 Mar 2007 07:29:45 -0800, "Morten K" <morten@krauw.dk> wrote:

> Især om det også
>kommer til at smitte af på størrelsen af gaderacerne i fremtiden?

Det er lidt tidligt at sige endnu, men man har da lov at håbe . Så
kan de smide literklassen på nemmeste måde over højre skulder for min
skyld. Men det er dog ikke helt de samme ting der kræves af en 800cc
MotoGP-racer og en literklasse-gadecykel. 800'erens helt store fordel
fremfor f. eks en 990 er højere kurvehastighed og spørgsmålet er nok
om det vil være attraktivt for mange gadekørere der mere fokuserer på
ydelse. Men det _har_ dog allerede i nogen grad smittet af på
gaderacerne idet den nye PC40 (CBR600RR) og RC212V'eren delvist er
udviklet sammen og det er mange af de samme principper (især
massecentralisering) der er anvendt. Lad os endelig få en
800cc-gadeklasse .

Fra : Morten K

Dato : 12-03-07 15:17

>Især om det også
>kommer til at smitte af på størrelsen af gaderacerne i fremtiden?

Da jeg kiggede efter ny maskine sidste forår (2006) gik jeg specifikt
efter denne klasse. Havde en 600ccm som kørte rigeligt hurtigt, men
savnede lidt bundtræk. Jeg købte (som vel efterhånden er kendt her i
gruppen) en Yamaha TRX 850 og det er den helt rigtige motorstørrelse
til mig. Hvis man ikke kører med passager (hun har lige fået sin egen)
så er omkring de 800 perfekt i mine øjne, men jeg behøver heller ikke
at kunne køre mere end de 200 km!

/Morten K
Yamaha TRX 850
www.dfmc.dk/?id=374