|
| Dum motorcyklist Fra : Thomas Makro |
Dato : 09-03-07 10:41 |
|
Sæsonen er kun lige begyndt for de mest trængende motorcylister, og
jeg har allerede oplevet årets dummeste motorcyklist. Det var for et
par dage siden, på en landevej uden for Hillerød.
Den her gamle motorcyklist (ihvertfald af sind), holdt forest ved et
lyskryds, for rødt. Og det i sig selv er jo helt fint, men da det blev
grønt, accelerede han laaaangsomt op til 50 km/t, og hurtigere ville
han ikke køre, selv om hastighedsgrænsen på stedet er 70 km/t. Denne
form for kørsel vil mange jo nok betegne som chikanekørsel, men
føreren var i det mindste så venlig at holde sig helt inde i højre
side af den ene vognbane der er, således at os der kørte bagved i bil,
en efter en kunne overhale ham. Der var ikke meget luft mellem ham og
os...
Kort tid efter så jeg ham igen, inde i Hillerød by, hvor han igen
praktiserede sin egen kørestil, med at accelerede meget langsomt fra
et lyskryds, mens holdt til højre i vognbanen, så den ene bil efter
den anden overhalede ham.
Helt ærligt, nu må I lige tage jer sammen derude. Sådan kører man
altså ikke motorcykel! Som trafikant gælder det faktisk ikke om at
accelerere så langsomt, at man provokerer de bagvedkørende til at
overhale. Og som blød trafikant er man ekstra dum, når man kører
sådan. Det smarte trick med at holde helt til højre i vognbanen, er
nok på sin plads i denne særlige situation, men generelt bør man køre
midt i vognbanen, så man ikke bliver "presset ud i rabatten" af
overhalende.
Jeg håber vedkommende læser med her, og ændrer sin kørestil. Ellers
har jeg kun tilbage at advare jer andre mod en chopper, hvis fører er
iklædt en grøn heldragt.
--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **
| |
John de Summer-Braso~ (09-03-2007)
| Kommentar Fra : John de Summer-Braso~ |
Dato : 09-03-07 10:48 |
|
Er du sikker på, at den arme stakkel ikke havde tekniske problemer med sin
motorcykel? For eksempel 1-2 cylindre som satte ud?
"Thomas Makro" <thomasmakro@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:1173433246.083818.226000@30g2000cwc.googlegroups.com...
Sæsonen er kun lige begyndt for de mest trængende motorcylister, og
jeg har allerede oplevet årets dummeste motorcyklist. Det var for et
par dage siden, på en landevej uden for Hillerød.
Den her gamle motorcyklist (ihvertfald af sind), holdt forest ved et
lyskryds, for rødt. Og det i sig selv er jo helt fint, men da det blev
grønt, accelerede han laaaangsomt op til 50 km/t, og hurtigere ville
han ikke køre, selv om hastighedsgrænsen på stedet er 70 km/t. Denne
form for kørsel vil mange jo nok betegne som chikanekørsel, men
føreren var i det mindste så venlig at holde sig helt inde i højre
side af den ene vognbane der er, således at os der kørte bagved i bil,
en efter en kunne overhale ham. Der var ikke meget luft mellem ham og
os...
Kort tid efter så jeg ham igen, inde i Hillerød by, hvor han igen
praktiserede sin egen kørestil, med at accelerede meget langsomt fra
et lyskryds, mens holdt til højre i vognbanen, så den ene bil efter
den anden overhalede ham.
Helt ærligt, nu må I lige tage jer sammen derude. Sådan kører man
altså ikke motorcykel! Som trafikant gælder det faktisk ikke om at
accelerere så langsomt, at man provokerer de bagvedkørende til at
overhale. Og som blød trafikant er man ekstra dum, når man kører
sådan. Det smarte trick med at holde helt til højre i vognbanen, er
nok på sin plads i denne særlige situation, men generelt bør man køre
midt i vognbanen, så man ikke bliver "presset ud i rabatten" af
overhalende.
Jeg håber vedkommende læser med her, og ændrer sin kørestil. Ellers
har jeg kun tilbage at advare jer andre mod en chopper, hvis fører er
iklædt en grøn heldragt.
--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **
| |
Torben Scheel (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 09-03-07 11:13 |
|
John de Summer-Brason wrote:
> Er du sikker på, at den arme stakkel ikke havde tekniske problemer med sin
> motorcykel? For eksempel 1-2 cylindre som satte ud?
>
John, nu må du sgu' se at få lært at svare under spørgsmålet :
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
BTW - en chopper der sætter ud på 2 cylindre kører næppe 50km/t
(undtaget VF750C o.lign)
--
vh
Torben
| |
Torben Scheel (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 09-03-07 11:10 |
|
Thomas Makro wrote:
> Den her gamle motorcyklist (ihvertfald af sind), holdt forest ved et
> lyskryds, for rødt. Og det i sig selv er jo helt fint, men da det blev
> grønt, accelerede han laaaangsomt op til 50 km/t, og hurtigere ville
> han ikke køre, selv om hastighedsgrænsen på stedet er 70 km/t. Denne
> form for kørsel vil mange jo nok betegne som chikanekørsel, men
> føreren var i det mindste så venlig at holde sig helt inde i højre
> side af den ene vognbane der er, således at os der kørte bagved i bil,
> en efter en kunne overhale ham. Der var ikke meget luft mellem ham og
> os...
Tjah - den ene dumhed berettiger ikke den anden. At i sætter hans liv i
fare er ikke acceptabelt.
--
vh
Torben
| |
Thomas Makro (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 09-03-07 12:36 |
|
On Mar 9, 11:12 am, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> BTW - en chopper der sætter ud på 2 cylindre kører næppe 50km/t
> (undtaget VF750C o.lign)
Den med de to cylindre tror jeg heller ikke på. Men lad os nu et kort
øjeblik antage at det virkelig skulle være problemet. I så fald burde
føreren holde ind til siden, og lade andre passere, istedet for at
køre forrest og sætte livet på spil. Så overskriften holder stadig....
--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **
| |
Torben Scheel (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 09-03-07 13:07 |
|
Thomas Makro wrote:
>
> Den med de to cylindre tror jeg heller ikke på. Men lad os nu et kort
> øjeblik antage at det virkelig skulle være problemet. I så fald burde
> føreren holde ind til siden, og lade andre passere, istedet for at
> køre forrest og sætte livet på spil. Så overskriften holder stadig...
>
Overskriften anfægter jeg ikke. Men hvad andre burde gøre og ikke gør
berettiger ikke til at skabe farlige situationer.
--
vh
Torben
| |
Hekto (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 09-03-07 14:14 |
|
Torben Scheel submitted this idea :
> Overskriften anfægter jeg ikke. Men hvad andre burde gøre og ikke gør
> berettiger ikke til at skabe farlige situationer.
Faktisk er han jo i vejen for den øvrige trafik.
Er der 70 Km/t så kører man 70 Km/t ... eller
efter forholdene, hvis det skulle være tåget,
regn, sne el.lign. Man laver ikke sin egen
private trafikregulering og kører væsentligt
langsommere end tilladt. Så må man køre en anden
vej.
Det samme gælder på motorvej, hvor nogen ligger
og luller afsted med 70-80 Km/t helt uden grund.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
Torben Scheel (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 09-03-07 14:23 |
|
Hekto wrote:
> Torben Scheel submitted this idea :
>> Overskriften anfægter jeg ikke. Men hvad andre burde gøre og ikke gør
>> berettiger ikke til at skabe farlige situationer.
>
> Faktisk er han jo i vejen for den øvrige trafik.
> Er der 70 Km/t så kører man 70 Km/t ... eller
> efter forholdene, hvis det skulle være tåget,
> regn, sne el.lign. Man laver ikke sin egen
> private trafikregulering og kører væsentligt
> langsommere end tilladt. Så må man køre en anden
> vej.
Ja - ca. enig. Det jeg mener er : hvis nogen vælger at køre langsommere
end nødvendigt og være til ulempe berettiger det _ikke_ til at overhale
uforsvarligt eller chikanere vedkommende. Hvem er det så der forsøger at
regulere færdslen?
> Det samme gælder på motorvej, hvor nogen ligger
> og luller afsted med 70-80 Km/t helt uden grund.
Men du kan jo ikke vide om de har en grund - det er jo et gæt. Derfor er
det eneste sikre at tage særligt hensyn til trafikanter der opfører sig
afvigende.
--
vh
Torben
| |
Hekto (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 09-03-07 14:34 |
|
on 09-03-2007, Torben Scheel supposed :
> Ja - ca. enig. Det jeg mener er : hvis nogen vælger at køre langsommere end
> nødvendigt og være til ulempe berettiger det _ikke_ til at overhale
> uforsvarligt eller chikanere vedkommende. Hvem er det så der forsøger at
> regulere færdslen?
>
Nej, færdslesloven gælder jo også i de tilfælde
..... '45-knallert-syndromet'
>
> Men du kan jo ikke vide om de har en grund - det er jo et gæt. Derfor er det
> eneste sikre at tage særligt hensyn til trafikanter der opfører sig
> afvigende.
Der kan jo være en gyldig årsag ... og så drejer
man fra ved først givne lejlighed. Det lyder ikke
til at det var tilfældet her.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
Jim Andersen (12-03-2007)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 12-03-07 09:17 |
|
Torben Scheel wrote:
> Men du kan jo ikke vide om de har en grund - det er jo et gæt.
Det skal altså være en trafikalt begrundet grund. "jeg er ikke så tryg ved
at køre mere end 50" er ikke en gyldig grund.
/jim
| |
Bongo (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Bongo |
Dato : 09-03-07 12:58 |
|
>Den her gamle motorcyklist (ihvertfald af sind), holdt forest ved et
>lyskryds, for rødt. Og det i sig selv er jo helt fint, men da det blev
>grønt, accelerede han laaaangsomt op til 50 km/t, og hurtigere ville
>han ikke køre, selv om hastighedsgrænsen på stedet er 70 km/t. Denne
>form for kørsel vil mange jo nok betegne som chikanekørsel, men
>føreren var i det mindste så venlig at holde sig helt inde i højre
>side af den ene vognbane der er, således at os der kørte bagved i bil,
>en efter en kunne overhale ham. Der var ikke meget luft mellem ham og
>os...
Han kan jo være urutineret generelt og er cyklen lige kommet ud af
vinterhiet er det næbbe blevet bedre over vinteren.
Men jeg kan nu ikke rigtig se problemet! At der er 70km begrænsning er ikke
ensbetydende med at man _skal_ køre 70km/t.
Vi kan faktisk kun anke hans evt. placering i trafikken og som du jo selv
beskriver, var han jo ganske klar over at han med sin kørestil bør holde til
højre.
Vh Bongo
| |
Jim Andersen (12-03-2007)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 12-03-07 09:22 |
|
Bongo wrote:
> Han kan jo være urutineret generelt og er cyklen lige kommet ud af
> vinterhiet er det næbbe blevet bedre over vinteren.
Fint. Så øver han sig naturligvis nogle andre steder end i myldretiden på en
hovedfærdselsåre.
> Men jeg kan nu ikke rigtig se problemet! At der er 70km begrænsning
> er ikke ensbetydende med at man _skal_ køre 70km/t.
Jo, mere eller mindre. Ellers skal man køre "traktor-kørsel" og holde ind
til siden en gang imellem så "normale" køretøjer ikke sinkes unødigt.
/jim
| |
Bongo (12-03-2007)
| Kommentar Fra : Bongo |
Dato : 12-03-07 18:57 |
|
>> Men jeg kan nu ikke rigtig se problemet! At der er 70km begrænsning
>> er ikke ensbetydende med at man _skal_ køre 70km/t.
>
> Jo, mere eller mindre. Ellers skal man køre "traktor-kørsel" og holde ind
> til siden en gang imellem så "normale" køretøjer ikke sinkes unødigt.
Jeg er ikke enig med dig, en begrænsning på 70km/t er ikke ensbetydende med
at nogen har krav på til at køre 70km/t og ingen kan ingenlunde forlange at
andre skal køre max. hastighed. Traktorkørsel (hvis de holder loven) er
30km/t og kan ikke sammenlignes med at en medtrafikkant vælger at køre
20-30% under max hastighed.
Der kan være adskillige usynlige grunde til at nogen vælger at sætte
hastigheden ned (telefonsnak, børn i bilen, kostbar last, glemt brillerne,
usikkerhed, forsøg på at orientere sig på fremmed grund, fejl på køretøj,
duggede ruder, skriv selv videre) vi andre så må indse er at de åbenbart ved
noget vi ikke ved.
Som min kørelærer sagde: "Der er ét middel mod alt i trafikken, sæt farten
ned!". Det er jeg sikker på han har ret i.
Vh Bongo
| |
Jim Andersen (13-03-2007)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 13-03-07 09:54 |
|
Bongo wrote:
>>> Men jeg kan nu ikke rigtig se problemet! At der er 70km begrænsning
>>> er ikke ensbetydende med at man _skal_ køre 70km/t.
>>
>> Jo, mere eller mindre. Ellers skal man køre "traktor-kørsel" og
>> holde ind til siden en gang imellem så "normale" køretøjer ikke
>> sinkes unødigt.
>
>
> Jeg er ikke enig med dig, en begrænsning på 70km/t er ikke
> ensbetydende med at nogen har krav på til at køre 70km/t og ingen kan
> ingenlunde forlange at andre skal køre max. hastighed.
Mener du moralsk eller juridisk? Moralen vil jeg ikke blande mig i.
Men ifølge færdselsloven (så godt min hullede hukommelse nu ellers kan følge
med) så skal man sørge for at trafikken afvikles så hurtigt og sikkert som
muligt. Og det vil i praksis sige at man skal køre så hurtigt som det er
tilladt (med diverse hensyn).
> Der kan være adskillige usynlige grunde til at nogen vælger at sætte
> hastigheden ned (telefonsnak, børn i bilen, kostbar last, glemt
> brillerne, usikkerhed, forsøg på at orientere sig på fremmed grund,
> fejl på køretøj, duggede ruder, skriv selv videre) vi andre så må
> indse er at de åbenbart ved noget vi ikke ved.
Ja, eller at han er skidefuld.
Men alle de ting du remser op dér, gør det ulovligt at føre køretøjet på
offentlig vej.
Som jeg skrev før, der skal være en trafikal begrundelse for ikke at køre
hurtigt. Det er ikke nok at man "ikke føler sig tryg ved at køre mere end
50".
> Som min kørelærer sagde: "Der er ét middel mod alt i trafikken, sæt
> farten ned!". Det er jeg sikker på han har ret i.
Det har han så ikke. For det er ikke et middel mod at få en bøde for at køre
for langsomt.
/jim
| |
Hekto (13-03-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 13-03-07 11:55 |
|
Bongo submitted this idea :
> Jeg er ikke enig med dig, en begrænsning på 70km/t er ikke ensbetydende med
> at nogen har krav på til at køre 70km/t og ingen kan ingenlunde forlange at
> andre skal køre max. hastighed. Traktorkørsel (hvis de holder loven) er
> 30km/t og kan ikke sammenlignes med at en medtrafikkant vælger at køre 20-30%
> under max hastighed.
>
> Der kan være adskillige usynlige grunde til at nogen vælger at sætte
> hastigheden ned (telefonsnak, børn i bilen, kostbar last, glemt brillerne,
> usikkerhed, forsøg på at orientere sig på fremmed grund, fejl på køretøj,
> duggede ruder, skriv selv videre) vi andre så må indse er at de åbenbart ved
> noget vi ikke ved.
>
> Som min kørelærer sagde: "Der er ét middel mod alt i trafikken, sæt farten
> ned!". Det er jeg sikker på han har ret i.
Hvis der er en hastighedbegrænsning på f.eks. 70
Km/t anses denne hastighed for forsvarlig i
almindelighed. Der kan være andre forhold som
sne, regn, tåge o.s.v. der gør det uforsvarligt
at køre med denne hastighed.
Hvis man kører 50 Km/t et sådant sted, skal det
ihvertfald IKKE bunde i usikkerhed! Den er helt
gal hvis man ikke ser sig istand til på
betrykkende vis at føre motorkøretøjet med den
tilladte hastighed, eller meget tæt derpå.
Der kan være forhold som skader, last og andet
der gør at man ikke kan køre med den optimale
hastighed, men så kan man måske vælge en anden
rute.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
Torben Scheel (13-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 13-03-07 12:15 |
|
Hekto wrote:
> Der kan være forhold som skader, last og andet
> der gør at man ikke kan køre med den optimale
> hastighed, men så kan man måske vælge en anden
> rute.
>
Der tales hele tiden om at køre en anden vej - kan du ikke udpege hvor
det så er i orden at køre mindre end skiltet/tilladt? Altså et sted hvor
det ikke vil genere Thomas og dig? Svært, ikke?
--
vh
Torben
| |
Hekto (13-03-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 13-03-07 12:32 |
|
Torben Scheel formulated on tirsdag :
> Hekto wrote:
>
>> Der kan være forhold som skader, last og andet
>> der gør at man ikke kan køre med den optimale
>> hastighed, men så kan man måske vælge en anden
>> rute.
>>
> Der tales hele tiden om at køre en anden vej - kan du ikke udpege hvor
> det så er i orden at køre mindre end skiltet/tilladt? Altså et sted hvor
> det ikke vil genere Thomas og dig? Svært, ikke?
Man skal følge trafikken, ikke bremse den efter
for godt befindende ...det har vi La Cour og
Bondam til!
Man må vælge en anden rute, hvor man bedre kan
afpasse sin hastighed til det man nu synes,
istedet for at blive en trafikprop. Er der 60
Km/t kører man 60 Km/t, hvilket der sådan set
også undervises i når man tager kørekort. Føler
man sig usikker på at man er istand til at følge
trafikken det pågældende sted, må man finde en
mindre befærdet rute. Det er ikke noget som
Thomas og jeg har fundet på.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
Jim Andersen (13-03-2007)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 13-03-07 12:58 |
|
Hekto wrote:
> Føler man sig usikker på at man er istand til at følge
> trafikken det pågældende sted, må man finde en
> mindre befærdet rute.
Eller spænde en trailer bagpå !
/jim
| |
Torben Scheel (13-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 13-03-07 14:04 |
|
Hekto wrote:
>
> Man skal følge trafikken, ikke bremse den efter
> for godt befindende ...det har vi La Cour og
> Bondam til!
Det har jeg ikke benægtet, og er forresten helt enig. Nogen gør det bare
ikke, og det må man forholde sig til på en måde så alle kommer
helskindet frem.
> Man må vælge en anden rute, hvor man bedre kan
> afpasse sin hastighed til det man nu synes,
> istedet for at blive en trafikprop. Er der 60
> Km/t kører man 60 Km/t, hvilket der sådan set
> også undervises i når man tager kørekort. Føler
> man sig usikker på at man er istand til at følge
> trafikken det pågældende sted, må man finde en
> mindre befærdet rute. Det er ikke noget som
> Thomas og jeg har fundet på.
Nej - du har ret - sådan bør og skal man køre. Thomas beskrev nu ingen
trafikprop, bare nogle frustrerede bilister der ikke kunne finde ud af
at tage hensyn til en trafikant der ikke fulgte normen - det er såmænd
det der gør mig til Rasmus modsat i denne forbindelse.
Måske havde han netop valgt den stille rute for ikke at stoppe rute 19
Sagen er jo at han vil irritere dem der gerne vil køre det skiltede
uanset hvor han færdes - derfor mit lidt provokerende spørgsmål.
Din kommentar kan meget nemt tolkes som at alle der er i vejen for _dig_
skal køre en anden vej.
--
vh
Torben
| |
Hekto (13-03-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 13-03-07 14:37 |
|
It happens that Torben Scheel formulated :
> Din kommentar kan meget nemt tolkes som at alle der er i vejen for _dig_ skal
> køre en anden vej.
Det ville jo være perfekt!
Nej, jeg har nogle helt specielle tilfækde i
tankerne. Jeg er et par gange stødt på en sikkert
sød ældre dame i en Suzuki Alto - på motorvejen -
med 60 km/t! Hun kører sikker ad motorvejen fordi
hun ikke kan finde vej på anden måde!!! Den er
bare heeeelt gal, hvis man er så usikker at man
kører 60 Km/t på motorvejen, alene fordi det er
den eneste måde man ka finde hjem på.
Jeg er normalt ganske tålmodig i trafikken, men
når der ligger een bilist der kører 20 km/t
mindre end hastighedsgrænsen er, og der bagved
ligger en laaaang hale af biler, så kan det kun
afstedkomme uheld!
Sådan een overhaler jeg også så snart jeg får en
(sikker) mulighed for det. Hellere komme så langt
væk som muligt, inden uheldet rammer mig!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
Thomas Makro (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 09-03-07 13:47 |
|
On Mar 9, 12:58 pm, "Bongo" <f...@fakeserver.com> wrote:
> Men jeg kan nu ikke rigtig se problemet! At der er 70km begrænsning er ikke
> ensbetydende med at man _skal_ køre 70km/t.
Det har du principielt ret i. Men de fleste trafikanter vil overhale i
den situation, mig selv inkl.
Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor man skal køre langsommere end
hastighedsgrænsen angiver. Der var jo ikke glat, vejarbejde eller
andre særlige forhold der gjorde sig gældende. Derfor finder jeg hans
langsomme kørsel irriterende.
Selv om du holder fast i det principielle/lovfæstede, så skal du
huske, at unødig langsom kørsel også er ulovlig...
--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **
| |
Ole (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 09-03-07 14:27 |
|
Ja man skal da godt nok passe på med ikke at passe ind de "roller" folk
tildeler en.
"Thomas Makro" <thomasmakro@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:1173444424.197386.195770@q40g2000cwq.googlegroups.com...
On Mar 9, 12:58 pm, "Bongo" <f...@fakeserver.com> wrote:
> Men jeg kan nu ikke rigtig se problemet! At der er 70km begrænsning er
> ikke
> ensbetydende med at man _skal_ køre 70km/t.
Det har du principielt ret i. Men de fleste trafikanter vil overhale i
den situation, mig selv inkl.
Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor man skal køre langsommere end
hastighedsgrænsen angiver. Der var jo ikke glat, vejarbejde eller
andre særlige forhold der gjorde sig gældende. Derfor finder jeg hans
langsomme kørsel irriterende.
Selv om du holder fast i det principielle/lovfæstede, så skal du
huske, at unødig langsom kørsel også er ulovlig...
--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **
| |
Bongo (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Bongo |
Dato : 09-03-07 14:55 |
|
>Det har du principielt ret i. Men de fleste trafikanter vil overhale i
>den situation, mig selv inkl.
>Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor man skal køre langsommere end
>hastighedsgrænsen angiver. Der var jo ikke glat, vejarbejde eller
>andre særlige forhold der gjorde sig gældende. Derfor finder jeg hans
>langsomme kørsel irriterende.
>Selv om du holder fast i det principielle/lovfæstede, så skal du
>huske, at unødig langsom kørsel også er ulovlig...
Jeg køre ofte 40-50km/t her på Tåsinge hvor jeg bor og køre dagligt, på
trods af, at det er landevej.
Årsagen er at der er forfærdelig mange ting der truer mig som mc-er. I
flæng: urutinerede børn på cykel som køre i klumper på bestemte tider i
døgnet, en mængde uoverskuelige sving, dyr på vejen - hunde, katte, heste,
råvildt og en enkelt ko har jeg mødt. Tunge landbrugsredskaber og
lokalkendte som lige afskærer et sving, netop fordi de er lokalkendte.
Og så er der den store gruppe af ældre medborgere som tog kørekort for en
menneskealder siden. De har glemt alt om færdselsregler, holder gerne lige
efter et uoverskueligt sving, fordi der lige står en på den anden side af
vejen de lige skal tale med, hvilket har sendt mig i grøften ved en
lejlighed. Og heldigvis kører de selv kun 40km/t når en dagsrejse ned til
det lokale supermarked melder sig. Jeg kan selvfølgelig bande og svovle over
at jeg ikke kan brænde mc-en af, når det der fede sving bliver ødelagt af en
klovn med en gyllespreder, så både jeg og cyklen lugter af lort når jeg
kommer hjem. Eller jeg kan indse at vejene på Tåsinge på et eller andet plan
tilhører dem der bruger dem og så indrette mig efter dét, når jeg nu har
valgt at bo her. Men jeg ville være fuld af løgn hvis jeg ikke tilstod at
jeg bander højt inde bag hjelmen indimellem alt imens jeg giver plads for en
ældre samfundsborger med svækkede sanser som også har behov for transport.
Vh Bongo
| |
Ukendt (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-03-07 15:39 |
|
On Fri, 9 Mar 2007 14:54:57 +0100, Bongo wrote:
> Jeg køre ofte 40-50km/t her på Tåsinge hvor jeg bor og køre dagligt, på
> trods af, at det er landevej.
<snip>
> Eller jeg kan indse at vejene på Tåsinge på et eller andet plan
> tilhører dem der bruger dem og så indrette mig efter dét, når jeg nu har
> valgt at bo her. Men jeg ville være fuld af løgn hvis jeg ikke tilstod at
> jeg bander højt inde bag hjelmen indimellem alt imens jeg giver plads for en
> ældre samfundsborger med svækkede sanser som også har behov for transport.
Sådan !
Sjovt i grunden, som hastighederne på landevej generelt øgedes da vi fik
"hastighedsbegrænsninger" først i halvfjerdserne. :-/ Før den tid var der
ingen der harcelerede over at mange "kun" kørte 60-70 Km./t. på landevej.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
flopper (09-03-2007)
| Kommentar Fra : flopper |
Dato : 09-03-07 16:52 |
|
> Og så er der den store gruppe af ældre medborgere som tog kørekort for en
> menneskealder siden. De har glemt alt om færdselsregler, holder gerne lige
> efter et uoverskueligt sving, fordi der lige står en på den anden side af
> vejen de lige skal tale med, hvilket har sendt mig i grøften ved en
> lejlighed. Og heldigvis kører de selv kun 40km/t når en dagsrejse ned til det
> lokale supermarked melder sig. Jeg kan selvfølgelig bande og svovle over at
> jeg ikke kan brænde mc-en af, når det der fede sving bliver ødelagt af en
> klovn med en gyllespreder, så både jeg og cyklen lugter af lort når jeg
> kommer hjem. Eller jeg kan indse at vejene på Tåsinge på et eller andet plan
> tilhører dem der bruger dem og så indrette mig efter dét, når jeg nu har
> valgt at bo her. Men jeg ville være fuld af løgn hvis jeg ikke tilstod at jeg
> bander højt inde bag hjelmen indimellem alt imens jeg giver plads for en
> ældre samfundsborger med svækkede sanser som også har behov for transport.
>
> Vh Bongo
Det er som ikke kun dem der ( som undertegnede ) har taget kortet for
en menneskealder siden der kan have glemt alt om færdselsreglerne, bare
se på de diskussioner vi somme tider kan have herinde. Selv helt
nyuddannede kan have glemt store dele af det man lige har lært. Vi
bliver nok nødt til at acceptere, at vi er ca 5 mill. mennesker der
benytter vejene, og ikke alle har samme kendskab til reglerne, endsige
samme fortolkning af samme. Dermed ikke være sagt, at dette forhold er
i orden, men det er den virkelighed vi har. Netop derfor tror jeg at
det er meget vigtigt at huske grundloven i færdselen: Vis hensyn!,
også, eller måske især, til dem der ikke lige opfører sig som JEG havde
tænkt mig de skulle. Hvis vi alle kunne finde ud af det, og jeg
indrømmer at jeg også ofte har svært ved det, ville det blive
vææsentligt sikrere for alle at bevæge sig rundt derude.
mvh
Flopper
(der glæder sig som en vild til at komme derud.)
| |
Thomas Makro (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 09-03-07 13:55 |
|
On Mar 9, 1:06 pm, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Overskriften anfægter jeg ikke. Men hvad andre burde gøre og ikke gør
> berettiger ikke til at skabe farlige situationer.
Det er da ham selv der inviterer til farlige situationer, med hans
unikke kørestil. Hvis han blot ville køre som alle andre, så ville
trafikken glide, og der ville ikke være behov for overhalinger.
Men du ville måske blive bag ham, km efter km? Hvis ja, så er din
kørestil også unik... sikker
--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **
| |
Torben Scheel (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 09-03-07 14:12 |
|
Thomas Makro wrote:
>
> Det er da ham selv der inviterer til farlige situationer, med hans
> unikke kørestil. Hvis han blot ville køre som alle andre, så ville
> trafikken glide, og der ville ikke være behov for overhalinger.
> Men du ville måske blive bag ham, km efter km? Hvis ja, så er din
> kørestil også unik... sikker
>
Mon ikke jeg ville overhale forsvarligt når der er plads? Det tror jeg.
Du har en kedelig holdning til folk der ikke opfylder dine
forventninger. Jeg regner ikke med at kunne ændre på det, så EOD herfra.
--
vh
Torben
| |
Ukendt (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-03-07 15:05 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45f15d38$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>>
> Du har en kedelig holdning til folk der ikke opfylder dine forventninger.
> Jeg regner ikke med at kunne ændre på det, så EOD herfra.
>
Helt hen i skoven, man kører sq' da aldrig under hastighedsgrænsen i by og
på landevej !, på motorgaden kan jeg godt finde på at køre under 130, hvor
det må køres
Også EOD herfra !
--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99 / Honda XBR 500 S '90
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
| |
Torben Scheel (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 09-03-07 15:23 |
|
Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
>> Du har en kedelig holdning til folk der ikke opfylder dine forventninger.
>> Jeg regner ikke med at kunne ændre på det, så EOD herfra.
>
> Helt hen i skoven, man kører sq' da aldrig under hastighedsgrænsen i by og
> på landevej !, på motorgaden kan jeg godt finde på at køre under 130, hvor
> det må køres
>
> Også EOD herfra !
>
Jamen vi er jo slet ikke startet? Jeg har ikke forsvaret at køre
overdrevent langsomt, blot har jeg fantasi til en masse årsager til at
nogen gør det - ingen af dem indbyder eller berettiger til at overhale
tæt. Synes du der er grund til at overhale tæt på MC-isten i den
beskrevne situation?
--
vh
Torben
| |
tp (09-03-2007)
| Kommentar Fra : tp |
Dato : 09-03-07 15:36 |
|
>
> Helt hen i skoven, man kører sq' da aldrig under hastighedsgrænsen i by og
> på landevej !, på motorgaden kan jeg godt finde på at køre under 130, hvor
> det må køres
>
Amen hey ! NATURLIGVIS kører man under hastighedsgrænserne, for politiet
har flere gange meldt ud af selv små hastighedsoverskridelser skal der
sættes ind over for.
Det giver altså et tilladt spil i hastigheden på 50-53km/t i byer hvis man
ikke skal være til gene og ikke vil have bøder. Så skal man enten konstant
kigge på speedo (og dermed ikke hvad man kører ind i), eller også er
fartpilot nærmest lovkrav...
| |
Ukendt (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-03-07 15:55 |
|
"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:45f170cf$0$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>>
>> Helt hen i skoven, man kører sq' da aldrig under hastighedsgrænsen i by
>> og på landevej !, på motorgaden kan jeg godt finde på at køre under 130,
>> hvor det må køres
>>
>
>
> Amen hey ! NATURLIGVIS kører man under hastighedsgrænserne, for politiet
> har flere gange meldt ud af selv små hastighedsoverskridelser skal der
> sættes ind over for.
>
> Det giver altså et tilladt spil i hastigheden på 50-53km/t i byer hvis man
> ikke skal være til gene og ikke vil have bøder. Så skal man enten
> konstant kigge på speedo (og dermed ikke hvad man kører ind i), eller også
> er fartpilot nærmest lovkrav...
Altså !...... hvis du kører 50km/t på dit _speedometer_, hvor stærkt kører
du så ? 99% sikker _ikke_ 50 ,
hvis du kører 80km/t på dit _speedometer_, hvor stærkt kører
du så ? 99% sikker _ikke_ 80
--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99 / Honda XBR 500 S '90
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
| |
tp (09-03-2007)
| Kommentar Fra : tp |
Dato : 09-03-07 20:48 |
|
> Altså !...... hvis du kører 50km/t på dit _speedometer_, hvor stærkt kører
> du så ? 99% sikker _ikke_ 50 ,
I konens skoda : 50, i min spand : 43, på mcen: 47... Altså ikke noget man
præcist kan regne med...
| |
Ukendt (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-03-07 20:54 |
|
"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:45f1b9e0$0$181$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Altså !...... hvis du kører 50km/t på dit _speedometer_, hvor stærkt
>> kører du så ? 99% sikker _ikke_ 50 ,
>
> I konens skoda : 50, i min spand : 43, på mcen: 47... Altså ikke noget
> man præcist kan regne med...
>
okay, BMW'en : 45, SEAT'en spansk kvalitets produkt : 40 !, altså 10km/t
fejlvisning, Honda'en , vides ikke
--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99 / Honda XBR 500 S '90
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
| |
H. P. Holm (09-03-2007)
| Kommentar Fra : H. P. Holm |
Dato : 09-03-07 15:54 |
|
Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>
>> Du har en kedelig holdning til folk der ikke opfylder dine forventninger.
>> Jeg regner ikke med at kunne ændre på det, så EOD herfra.
>
>
> Helt hen i skoven, man kører sq' da aldrig under hastighedsgrænsen i by og
> på landevej !
Du er farlig for dine omgivelser.
--
Hans
| |
Ukendt (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-03-07 16:34 |
|
"H. P. Holm" <hp@holm.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:45f174fd$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:
>> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>>
>>> Du har en kedelig holdning til folk der ikke opfylder dine
>>> forventninger.
>>> Jeg regner ikke med at kunne ændre på det, så EOD herfra.
>>
>>
>> Helt hen i skoven, man kører sq' da aldrig under hastighedsgrænsen i by
>> og
>> på landevej !
>
> Du er farlig for dine omgivelser.
>
Ja- ja det ka' du jo så bare mene !
Jeg har haft kørekort siden 1979 og har siden 1986 kørt 50- 55000 km om året
i bil !, jeg har siden 1998 også kørt mellem 7500 og 16000 km om året på
MC, har været på DMC's
Bronze og Guld kurser, og har _aldrig_ lavet en selvforskyldt skade, så du
ka'tro jeg er farlig !
Efter vi har fået "klippekort", er farten faldet ret meget på de landeveje
hvor jeg kører, der er meget tit folk/fjolser ! der ligger med 65-70 km/t på
almindelige landeveje med god oversigt ! ,
hvorfor !, mange ved ikke hvad deres hastighed reelt er ! , hemm vi må køre
80, altså kører vi 78 så kører vi jo ikke for stærkt !, men deres
speedometer viser 5-10 km/t for meget,
det er fanme pisse irriterende........
--
Stadig Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99 / Honda XBR 500 S '90
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
| |
Futte & Co. (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 09-03-07 18:27 |
|
Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
> det er fanme pisse irriterende........
>
Hørt
Jeg holder altid behørig afstand.......................til bagvedkørende
--
Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, 1975, til salg
Victoria KR26N Aero, 1954, til salg
Triumph Bonneville, 1969
| |
Ole (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 09-03-07 19:14 |
|
Du er jo ikke rigtig klog !
"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:69902$45f17e40$55183f7d$23277@news.arrownet.dk...
>
> "H. P. Holm" <hp@holm.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:45f174fd$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:
>>> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>>>
>>>> Du har en kedelig holdning til folk der ikke opfylder dine
>>>> forventninger.
>>>> Jeg regner ikke med at kunne ændre på det, så EOD herfra.
>>>
>>>
>>> Helt hen i skoven, man kører sq' da aldrig under hastighedsgrænsen i by
>>> og
>>> på landevej !
>>
>> Du er farlig for dine omgivelser.
>>
>
> Ja- ja det ka' du jo så bare mene !
>
> Jeg har haft kørekort siden 1979 og har siden 1986 kørt 50- 55000 km om
> året i bil !, jeg har siden 1998 også kørt mellem 7500 og 16000 km om
> året på MC, har været på DMC's
> Bronze og Guld kurser, og har _aldrig_ lavet en selvforskyldt skade, så
> du ka'tro jeg er farlig !
>
> Efter vi har fået "klippekort", er farten faldet ret meget på de landeveje
> hvor jeg kører, der er meget tit folk/fjolser ! der ligger med 65-70 km/t
> på almindelige landeveje med god oversigt ! ,
> hvorfor !, mange ved ikke hvad deres hastighed reelt er ! , hemm vi må
> køre 80, altså kører vi 78 så kører vi jo ikke for stærkt !, men deres
> speedometer viser 5-10 km/t for meget,
> det er fanme pisse irriterende........
>
>
> --
> Stadig Mvh.
> Dennis Hellan Pedersen
> BMW K1200 RS '99 / Honda XBR 500 S '90
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
>
>
>
| |
Ukendt (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-03-07 20:50 |
|
"Ole" <lykkehus_@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:45f1a3d1$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Du er jo ikke rigtig klog !
>
>
Kom igen !.........
Jeg kan i det mindste finde ud af at svare under det siterede
!...................... så lige der, er jeg lidt klogere end dig
--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99 / Honda XBR 500 S '90
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
| |
Ole (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 09-03-07 22:26 |
|
Ja, men JEG overlever længere på mc'en
"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:4981f$45f1ba4d$55183f7d$10763@news.arrownet.dk...
>
> "Ole" <lykkehus_@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:45f1a3d1$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Du er jo ikke rigtig klog !
>>
>>
>
> Kom igen !.........
>
> Jeg kan i det mindste finde ud af at svare under det siterede
> !...................... så lige der, er jeg lidt klogere end dig
>
>
> --
> Mvh.
> Dennis Hellan Pedersen
> BMW K1200 RS '99 / Honda XBR 500 S '90
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
>
>
>
>
| |
Ukendt (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-03-07 08:06 |
|
"Ole" <lykkehus_@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:45f1d102$0$4159$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Ja, men JEG overlever længere på mc'en
>
*LOL*
næhh....... du gør ikke , det føles bare sådanne, fordi du kører så langsomt
--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99 / Honda XBR 500 S '90
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
| |
Ole (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 10-03-07 08:28 |
|
Mit udsagn er hermed bekræftet fra "højeste instans"
"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:b1805$45f258d6$55183f7d$30883@news.arrownet.dk...
>
> "Ole" <lykkehus_@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:45f1d102$0$4159$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Ja, men JEG overlever længere på mc'en
>>
>
> *LOL*
>
> næhh....... du gør ikke , det føles bare sådanne, fordi du kører så
> langsomt
>
>
> --
> Mvh.
> Dennis Hellan Pedersen
> BMW K1200 RS '99 / Honda XBR 500 S '90
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
>
>
| |
Jens Meldgaard (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Jens Meldgaard |
Dato : 10-03-07 01:12 |
|
"Ole" <lykkehus_@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:45f1a3d1$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Du er jo ikke rigtig klog !
Ska´ vi så lige tale pænt til hinanden. TAK.
mvh Jens
Sydals
| |
Tommy Fer (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 10-03-07 17:08 |
|
Ole skrev:
> Du er jo ikke rigtig klog !
>
>
PLONK!
/Fer
| |
Futte & Co. (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 10-03-07 20:45 |
|
Tommy Fer wrote:
> Ole skrev:
>
>> Du er jo ikke rigtig klog !
>>
>>
> PLONK!
>
> /Fer
Næe du, jeg synes han er ret underholdende Man laver endda tv
programmer med og om folk der ikke rigtigt kan finde ud af at begå sig,
og derved kommer til skade, eller på anden måde kommer galt afsted
Her i Brøndby, blev den kommunale saltspreder spottet her til morgen, så
enhver underholdning er velkommen
--
Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, 1975, til salg
Victoria KR26N Aero, 1954, til salg
Triumph Bonneville, 1969
| |
Niels Pein (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Niels Pein |
Dato : 09-03-07 23:48 |
|
"Dennis Hellan Pedersen (4690)" skrev ...
>
> Efter vi har fået "klippekort", er farten faldet ret meget på de landeveje
> hvor jeg kører, der er meget tit folk/fjolser ! der ligger med 65-70 km/t
> på almindelige landeveje med god oversigt ! ,
> hvorfor !, mange ved ikke hvad deres hastighed reelt er ! , hemm vi må
> køre 80, altså kører vi 78 så kører vi jo ikke for stærkt !, men deres
> speedometer viser 5-10 km/t for meget,
> det er fanme pisse irriterende........
>
Kan du ikke bare overhale, i stedet for at lade dig irritere?
Alle de hestekræfter du angiver under din signatur, er vel ikke bare pral
går jeg ud fra.
--
Hilsen Niels
TransAlp (fin nok til at overhale ditten og datten, når jeg kører den)
| |
Ukendt (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-03-07 00:46 |
|
"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:45f1e426$0$5141$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Dennis Hellan Pedersen (4690)" skrev ...
>>
>> Efter vi har fået "klippekort", er farten faldet ret meget på de
>> landeveje hvor jeg kører, der er meget tit folk/fjolser ! der ligger med
>> 65-70 km/t på almindelige landeveje med god oversigt ! ,
>> hvorfor !, mange ved ikke hvad deres hastighed reelt er ! , hemm vi må
>> køre 80, altså kører vi 78 så kører vi jo ikke for stærkt !, men deres
>> speedometer viser 5-10 km/t for meget,
>> det er fanme pisse irriterende........
>>
>
> Kan du ikke bare overhale, i stedet for at lade dig irritere?
> Alle de hestekræfter du angiver under din signatur, er vel ikke bare pral
> går jeg ud fra.
hva snakker du om, jeg praler ik' med nogen heste !
Det er ikke altid liige til at overhale, "fjolset" trækker jo som regel en
rimelig kø, og hvis jeg ligger som nr. 6-8 stk. overhaler jeg ikke bare hele
rækken
--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99 / Honda XBR 500 S '90
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
| |
Niels Pein (11-03-2007)
| Kommentar Fra : Niels Pein |
Dato : 11-03-07 00:35 |
|
"Dennis Hellan Pedersen (4690)" skrev ...
>
> "Niels Pein" skrev ...
>>
>> Kan du ikke bare overhale, i stedet for at lade dig irritere?
>> Alle de hestekræfter du angiver under din signatur, er vel ikke bare pral
>> går jeg ud fra.
>
> hva snakker du om, jeg praler ik' med nogen heste !
>
Nej nej, jeg mener bare, de køretøjer du angiver er da i den bedre ende.
Både din SEAT og din BMW er jo bedre til at flytte sig end hvad de fleste
andre (tror jeg) må trækkes med, så du skulle da have forholdsvist let ved
at smutte udenom.
> Det er ikke altid liige til at overhale, "fjolset" trækker jo som regel en
> rimelig kø, og hvis jeg ligger som nr. 6-8 stk. overhaler jeg ikke bare
> hele rækken
>
Nå ok. Det kan jeg godt finde på at gå i gang med, hvis der er plads og jeg
er på motorcykel. Selvom det bare en en gammel TransAlp.
--
Venlig hilsen
Niels
TransAlp
| |
Jens Meldgaard (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Jens Meldgaard |
Dato : 10-03-07 01:09 |
|
> Ja- ja det ka' du jo så bare mene !
>
> Jeg har haft kørekort siden 1979 og har siden 1986 kørt 50- 55000 km om
> året i bil !, jeg har siden 1998 også kørt mellem 7500 og 16000 km om
> året på MC, har været på DMC's
> Bronze og Guld kurser, og har _aldrig_ lavet en selvforskyldt skade, så
> du ka'tro jeg er farlig !
Det var godt du fik >selvforskyldt< med. Det tyder på du hár været
indblandet
i en ulykke. Den kunne du måske have forhindret, hvis du ikke havde
insisteret på
absolut, at skulle køre helt op til tilladte hastighed?????
>
> Efter vi har fået "klippekort", er farten faldet ret meget på de landeveje
> hvor jeg kører, der er meget tit folk/fjolser ! der ligger med 65-70 km/t
> på almindelige landeveje med god oversigt !
Der er ellers undersøgelser der siger at "dansken" i dag
er oppe på samme hastighed som før "klippekortet"
mvh Jens
Sydals
> hvorfor !, mange ved ikke hvad deres hastighed reelt er ! , hemm vi må
> køre 80, altså kører vi 78 så kører vi jo ikke for stærkt !, men deres
> speedometer viser 5-10 km/t for meget,
> det er fanme pisse irriterende........
>
>
> --
> Stadig Mvh.
> Dennis Hellan Pedersen
> BMW K1200 RS '99 / Honda XBR 500 S '90
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
>
>
>
| |
Ukendt (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-03-07 08:13 |
|
"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:45f1f720$0$176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>> Ja- ja det ka' du jo så bare mene !
>>
>> Jeg har haft kørekort siden 1979 og har siden 1986 kørt 50- 55000 km om
>> året i bil !, jeg har siden 1998 også kørt mellem 7500 og 16000 km om
>> året på MC, har været på DMC's
>> Bronze og Guld kurser, og har _aldrig_ lavet en selvforskyldt skade, så
>> du ka'tro jeg er farlig !
>
> Det var godt du fik >selvforskyldt< med. Det tyder på du hár været
> indblandet
> i en ulykke. Den kunne du måske have forhindret, hvis du ikke havde
> insisteret på
> absolut, at skulle køre helt op til tilladte hastighed?????
nej , det holder ikke helt, uhældet skete i 1981 på Sortedamsdoseringen
(KBH) i myldertiden ( = 30-40km/t), der var en ung knejt der havde lånt sin
fars Audi 100/200, der lavede et venstre sving lige ind foran,
i øvrigt er den eneste bøde jeg nogen sinde har fået, en parkeringsbøde !,
det blev sq' nogle dyre pølser
--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99 / Honda XBR 500 S '90
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
| |
Armand (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-03-07 22:51 |
|
"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:6a47$45f1698a$55183f7d$17313@news.arrownet.dk...
>
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:45f15d38$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>> Du har en kedelig holdning til folk der ikke opfylder dine forventninger.
>> Jeg regner ikke med at kunne ændre på det, så EOD herfra.
>>
> Helt hen i skoven, man kører sq' da aldrig under hastighedsgrænsen i by og
> på landevej !, på motorgaden kan jeg godt finde på at køre under 130, hvor
> det må køres
>
Alt andet lige, så er det tilladt, og manden kunne i praksis være på vej i
sin hestevogn uden at man kunne opponere dermod :-|
Jeg selv kan godt bygge en snert af antipati op over folk der tydeligvis
ikke tør køre i det vinterføre de vitterligt befinder sig i og derfor
nærmest kryber afsted og udsætter sig selv for påkørsel . . . . bagfra!
Men i den sidste ende er det egen stress der kommer til overfladen i slige
situationer, og dét er nok en tanke værd i sig selv
Hvad motorgaden angår, så mener jeg til gengæld at dén er til for at blive
udnyttet og dem der ikke tør køre stærkt nok burde være så selverkendende at
de valgte det hovedvejsalternativ, som oftest findes, eller lagde sig pænt
bag en lastvogn!
--
Armand.
| |
Knud Dam (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 09-03-07 23:22 |
|
"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:6a47$45f1698a$55183f7d$17313@news.arrownet.dk...
> Helt hen i skoven, man kører sq' da aldrig under hastighedsgrænsen i by og
> på landevej !, på motorgaden kan jeg godt finde på at køre under 130, hvor
> det må køres
>
>
>
> Også EOD herfra !
Hvad betyder EOD ?
; - )
KD
| |
Ukendt (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-03-07 23:42 |
|
"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:%2lIh.78$lj.66@news.get2net.dk...
>
> "Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
> meddelelse news:6a47$45f1698a$55183f7d$17313@news.arrownet.dk...
>
>> Helt hen i skoven, man kører sq' da aldrig under hastighedsgrænsen i by
>> og på landevej !, på motorgaden kan jeg godt finde på at køre under 130,
>> hvor det må køres
>>
>>
>>
>> Også EOD herfra !
>
> Hvad betyder EOD ?
Satans
nårhh.......men nu gør jeg det, altså EOD !
--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99 / Honda XBR 500 S '90
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
| |
Jens Meldgaard (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Jens Meldgaard |
Dato : 10-03-07 00:56 |
|
> Helt hen i skoven, man kører sq' da aldrig under hastighedsgrænsen i by og
> på landevej !
Jo, det gør jeg da. I den lokale "storby" har vi indfaldsveje hvor
den tilladte hastighed faktisk er for høj, der køre jeg ca. 25% under.
Det passer nemlig bedre til forholdene.
Og her i vores lokale landsby er der ingen i familien, der køre mere end 30
km/t.
> på motorgaden kan jeg godt finde på at køre under 130, hvor det må køres
Det ligner sgu´ da ikke noget så er du jo i vejen. )
mvh Jens
Sydals
>
>
>
> Også EOD herfra !
>
>
> --
> Mvh.
> Dennis Hellan Pedersen
> BMW K1200 RS '99 / Honda XBR 500 S '90
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
>
>
| |
Knud Dam (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 09-03-07 23:22 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45f15d38$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Du har en kedelig holdning til folk der ikke opfylder dine forventninger.
> Jeg regner ikke med at kunne ændre på det, så EOD herfra.
>
> --
> vh
> Torben
Hvad betyder EOD ?
; - )
KD
| |
Torben Scheel (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 10-03-07 08:38 |
|
Knud Dam wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:45f15d38$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Du har en kedelig holdning til folk der ikke opfylder dine forventninger.
>> Jeg regner ikke med at kunne ændre på det, så EOD herfra.
>
> Hvad betyder EOD ?
>
Ahr, pis! Nåmen det betyder at jeg ikke gider diskutere med Thomas.
Dennis gad jeg godt, for han startede diskussionen med mig med EOD :-?
--
vh
Torben
| |
Ukendt (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-03-07 09:49 |
|
"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:F2lIh.77$%L7.63@news.get2net.dk...
>
>
> Hvad betyder EOD ?
>
Mon ikke det betyder "End of discousion" :)
Mvh
Thomas :)
| |
Ulvir (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Ulvir |
Dato : 10-03-07 13:14 |
|
T.R. wrote:
> "Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:F2lIh.77$%L7.63@news.get2net.dk...
>>
>>
>> Hvad betyder EOD ?
> Mon ikke det betyder "End of discousion" :)
Eller (pedantisk set) 'End Of Discussion'
| |
Futte & Co. (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 10-03-07 20:48 |
|
Ulvir wrote:
> T.R. wrote:
>
>>"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
>>news:F2lIh.77$%L7.63@news.get2net.dk...
>>
>>>
>>>Hvad betyder EOD ?
>
>
>>Mon ikke det betyder "End of discousion" :)
>
>
> Eller (pedantisk set) 'End Of Discussion'
>
>
Nåee........... jeg troede det betød "er Ole død"
Jeg åbner lige en ny cola
--
Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, 1975, til salg
Victoria KR26N Aero, 1954, til salg
Triumph Bonneville, 1969
| |
Ukendt (11-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-03-07 21:51 |
|
"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:45f2a0e5$0$14031$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> T.R. wrote:
>> "Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
>> news:F2lIh.77$%L7.63@news.get2net.dk...
>>>
>>>
>>> Hvad betyder EOD ?
>
>> Mon ikke det betyder "End of discousion" :)
>
> Eller (pedantisk set) 'End Of Discussion'
>
>
Tjo, men beklager da mine manglende evner ;)
Mvh
Thomas
| |
Niels Pein (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Niels Pein |
Dato : 09-03-07 15:12 |
|
"Thomas Makro" skrev ...
> ... således at os der kørte bagved i bil, en efter en kunne
> overhale ham. Der var ikke meget luft mellem ham og os...
>
Hvorfor var der ikke meget luft?
Du skriver ligeud her, at du er en dårlig bilist, eller misforstår jeg?
> Jeg håber vedkommende læser med her, og ændrer sin kørestil.
>
En anbefaling jeg er enig i, for der er mange dårlige bilister derude, som
ikke kan håndtere den slags.
> Ellers har jeg kun tilbage at advare jer andre mod en chopper,
> hvis fører er iklædt en grøn heldragt.
>
Jeg tror ikke ret mange har brug for en advarsel i den anledning. Manden er
da åbentlyst ikke til fare for nogen der kører ordentligt.
--
Med venlig hilsen
Niels Pein
TransAlp
| |
Thomas Makro (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 09-03-07 15:41 |
|
On Mar 9, 3:12 pm, "Niels Pein" <forn...@efternavn.dk> wrote:
> "Thomas Makro" skrev ...
> Hvorfor var der ikke meget luft?
Nogle af de overhalende bilister holdt mindre afstand end andre...
Principielt set ramte ingen af dem den gamle motorcyklist, derfor kan
man sige at afstanden var tilstrækkelig. Men havde jeg været
motorcyklisten, havde jeg været utryg ved afstanden til de
overhalende.
> Du skriver ligeud her, at du er en dårlig bilist, eller misforstår jeg?
Det synes jeg ikke selv - surprise for jeg holdt da en rimelig
afstand til ham. Det er mere end man kan sige om nogle af de andre
overhalende.
> Jeg tror ikke ret mange har brug for en advarsel i den anledning.
Det er så din mening. Jeg mener det var berettiget at advare mod ham,
hvilket jeg gjorde for hans skyld, idet han (efter min mening) har
svært ved at passe på sig selv.
> Manden er
> da åbentlyst ikke til fare for nogen der kører ordentligt.
Det er jeg helt enig med dig i. Men der er vist ingen af os der mener,
at alle kører ordentligt, så man kan jo frygte, at det en dag går galt
for ham.
--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **
| |
Niels Pein (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Niels Pein |
Dato : 09-03-07 23:43 |
|
Ja ok, fint nok.
Men advarslen skulle rettes til manden selv, ikke til alle os andre. Vi
dribler jo bare udenom sneglen - i god afstand som altid.
Jeg advarer også min kone, at hun skal aldrig køre langsommere end
lastbilerne på en landevej, for det er s*u livsfarligt. Med mindre man selv
kører lastvogn forstås.
Men jeg behøver da ikke advare alle de andre på vejen.
Selv har jeg det bedst med at køre en lille smule hurtigere end de fleste
andre, og ikke smøle ved vejkryds, det synes jeg giver det bedste overblik.
--
Hilsen Niels
TransAlp
| |
Klaus R (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Klaus R |
Dato : 10-03-07 18:07 |
|
"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:45f1e2ea$0$5013$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Jeg advarer også min kone, at hun skal aldrig køre langsommere end
> lastbilerne på en landevej, for det er s*u livsfarligt. Med mindre man
> selv kører lastvogn forstås.
> Men jeg behøver da ikke advare alle de andre på vejen.
gælder det også dem der med 18 meter og over 40 tons ryger igennem byzone
(50 km/t max) med mellem 70 og 80 km/t fordi de er på læs-pris... tid er
penge.
dem ville jeg ikke følge efter eller køre stærkere end...
>
> Hvad motorgaden angår, så mener jeg til gengæld at dén er til for at blive
udnyttet og dem der ikke tør køre stærkt nok burde være så selverkendende at
de valgte det hovedvejsalternativ, som oftest findes, eller lagde sig pænt
bag en lastvogn
>
>
det med holde sig bag lastbilen på mc skal nok bruges med forsigtighed...
mindes stadig den mc-ordonnans der panisk triller baglæns milimeter bag en
bakkende lastbil fordi han holdt sig bagved og ikke ved hjørnet som man bør.
jeg kan ikke lide en der gemmer sig bag mig uanset om det er motorvej eller
bygade.
Klaus R
suzuki gs450
ford mondeo
og 26 tons på 12meter firmabil...
| |
Thomas Makro (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 09-03-07 15:51 |
|
On Mar 9, 2:54 pm, "Bongo" <ask...@address.com> wrote:
> Jeg køre ofte 40-50km/t her på Tåsinge hvor jeg bor og køre dagligt, på
> trods af, at det er landevej.
<SNIP>
Med de forhold du der beskriver, kan jeg godt forstå at du jævnligt
sætter farten ned. Og jeg kan også godt forstå at du bander over dem.
Jeg mener at der er en verden til forskel mellem "din vej" og "min
vej", idet der på "min vej" ikke er den slags overraskelser som "din
vej" byder på.
--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **
| |
m0rt3n (09-03-2007)
| Kommentar Fra : m0rt3n |
Dato : 09-03-07 17:17 |
|
"Thomas Makro" <thomasmakro@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:1173433246.083818.226000@30g2000cwc.googlegroups.com...
da det blev grønt, accelerede han laaaangsomt op til 50 km/t, og hurtigere
ville han ikke køre, selv om hastighedsgrænsen på stedet er 70 km/t. Helt
ærligt, nu må I lige tage jer sammen derude. Sådan kører man altså ikke
motorcykel!
----
Ja, det er sådanne slyngler, der giver os et dårligt ry. Jeg kan love dig,
at du aldrig vil se mig eller mange af mine med-MCister foretage langsomme
accelerationer eller være under hastighedsgrænsen i andet end de få sekunder
accelerationen kræver det...
-m0rt3n zrx1100
| |
Kent (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Kent |
Dato : 10-03-07 20:14 |
|
Thomas Makro skrev:
> Den her gamle motorcyklist (ihvertfald af sind), holdt forest ved et
> lyskryds, for rødt. Og det i sig selv er jo helt fint, men da det blev
> grønt, accelerede han laaaangsomt op til 50 km/t, og hurtigere ville
> han ikke køre, selv om hastighedsgrænsen på stedet er 70 km/t. Denne
Da tog erhvervs kort til bus for et halvt år siden, fik jeg besked på,
at man kunne dumpe, hvis man kun kørt f.eks. 50 km/t, hvor der var 60.
Så længe selvfølgelig, at der ikke var andre forhold, som gjorde dette
umuligt. Altså man skal turde at køre maks hastighed for stedet og efter
forholdene. Man kan sagtens få kort til bus uden at turde, men bare ikke
erhverv.
Hvis man virkelig er så usikker på sig selv, så burde man måske finde
nogle småveje til at øve sig på uden at være til gene for andre. Og var
der noget galt med MCen, så ville jeg aldrig køre i højre side
alligevel. Alene for min egen sikkerheds skyld.
--
Kent
| |
Peter B. Juul (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 10-03-07 20:22 |
|
Kent <kentF_JERNmagnussen@aim.com> writes:
> dette umuligt. Altså man skal turde at køre maks hastighed for stedet
> og efter forholdene. Man kan sagtens få kort til bus uden at turde,
> men bare ikke erhverv.
Nå? Både da jeg tog bil i midt-90erne og forrige år, da jeg tog MC,
fik jeg at vide, at man skal køre med den tilladte hastighed - eller
naturligvis efter forholdene, hvis de kræver, at man kører
langsommere.
Og ingen af delene var erhver.
Man må ikke være til unødig gene for sine medtrafikanter - og det er
man, hvis man kører for langsomt.
--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.
I speak only 0}._.{0 Just kidding. The Tolstoy book is a ringer.
for myself. O/ \O Doesn't belong on this list. Too literal.
Not enough monsters." - New York Newsday
| |
Thomas Makro (12-03-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 12-03-07 09:23 |
|
On Mar 9, 11:42 pm, "Niels Pein" <forn...@efternavn.dk> wrote:
> Men advarslen skulle rettes til manden selv, ikke til alle os andre. Vi
> dribler jo bare udenom sneglen - i god afstand som altid.
Nu var der også en skjult dagsorden med at skrive som jeg gjorde. Jeg
håbede lidt på, at en eller anden ville skrive noget i stil med "nåeh
ham, jamen det er jo Carl Børge fra Øster Bøwelse. Jeg forklarer ham
lige at han skal holde op med at snøvle afsted fordi...".
> Men jeg behøver da ikke advare alle de andre på vejen.
Aaarh hold op, det kunne være sjovt at se dig køre rundt med en
megafon og skælde de andre trafikanter ud
> Selv har jeg det bedst med at køre en lille smule hurtigere end de fleste
> andre, og ikke smøle ved vejkryds, det synes jeg giver det bedste overblik.
Enig.
--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **
| |
Thomas Makro (12-03-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 12-03-07 09:46 |
|
On Mar 9, 5:16 pm, "m0rt3n" <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote:
> Ja, det er sådanne slyngler, der giver os et dårligt ry.
Det er både snøvlerne og de der fyrer den af de forkerte steder. Dvs.
amatørerne - med begge fortegn.
>Jeg kan love dig,
> at du aldrig vil se mig eller mange af mine med-MCister foretage langsomme
> accelerationer eller være under hastighedsgrænsen i andet end de få sekunder
> accelerationen kræver det...
Noget af det bedste ved at køre MC er jo netop accelerationen, og når
man nyder en god acceleration, kommer man nemt til at køre for stærkt.
Hvis ellers man har lidt styr på sig selv, kan man gøre dette på tider
og steder, hvor man ikke generer andre, og hvor man ikke udsætter
andre for fare. Så jeg er enig med dig i, at man skal ud at vride
håndtaget, og nyde livet. Men man skal jo ikke lade hjernen blive
hjemme...
--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **
| |
Thomas Makro (13-03-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 13-03-07 09:42 |
|
On Mar 12, 6:57 pm, "Bongo" <ask...@address.com> wrote:
> Der kan være adskillige usynlige grunde til at nogen vælger at sætte
> hastigheden ned (telefonsnak, børn i bilen, kostbar last, glemt brillerne,
> usikkerhed, forsøg på at orientere sig på fremmed grund, fejl på køretøj,
> duggede ruder, skriv selv videre) vi andre så må indse er at de åbenbart ved
> noget vi ikke ved.
Så du accepterer at folk kører f.eks. 50 hvor man må køre 70, km efter
km. Utroligt... det accepterer jeg ikke, men sådan er vi jo så
forskellige.
Jeg ser sådan på det, at andre trafikanter ikke skal sinkes af en
trafikant der har fejl på sit køretøj, duggede ruder, børn i bilen,
osv. Så må vedkommende holde ind til siden, og skifte ble på møgungen,
skrue hjulet fast, eller hvad der nu skal til, istedet for at genere
alle øvrige trafikanter.
Hvis en trafikant er stedkendt og rutineret, sænker han kun farten
hvor folholdene kræver det. En sådan forankørerende trafikant bliver
næppe overhalet, netop fordi man som bagvedkørende vil undre sig over,
hvorfor den forankørende, der hidtil har kørt fornuftigt, pludselig
sænker farten. Det må der jo være en grund til.
--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **
| |
Torben Scheel (13-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 13-03-07 09:54 |
|
Thomas Makro wrote:
> Så du accepterer at folk kører f.eks. 50 hvor man må køre 70, km efter
> km. Utroligt... det accepterer jeg ikke, men sådan er vi jo så
> forskellige.
Det er jo fint nok at du ikke accepterer det - men hvad _gør_ du?
Selvtægt? Politianmeldelse? Andet?
> Jeg ser sådan på det, at andre trafikanter ikke skal sinkes af en
> trafikant der har fejl på sit køretøj, duggede ruder, børn i bilen,
> osv. Så må vedkommende holde ind til siden, og skifte ble på møgungen,
> skrue hjulet fast, eller hvad der nu skal til, istedet for at genere
> alle øvrige trafikanter.
Faktum er at nogen kører langsommere end flertallet mener er
forsvarligt. Det er bedst for ens egen helbredstilstand at lære at
acceptere at sådan _er_ trafikken.
> Hvis en trafikant er stedkendt og rutineret, sænker han kun farten
> hvor folholdene kræver det. En sådan forankørerende trafikant bliver
> næppe overhalet, netop fordi man som bagvedkørende vil undre sig over,
> hvorfor den forankørende, der hidtil har kørt fornuftigt, pludselig
> sænker farten. Det må der jo være en grund til.
Ja, det er da dejligt at de typer også findes derude - hvordan vil du få
ensrettet alle trafikanter? Ved at opbygge mavesyre over dem der er
"less than perfect"?
--
vh
Torben
| |
Ole (13-03-2007)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 13-03-07 11:22 |
|
Du bliver livsfarlig for dig selv og dine omgivelser på et tidspunt, med den
der VÆÆÆÆK HER KOMMER JEG holdning !
"Thomas Makro" <thomasmakro@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:1173775342.895392.57650@h3g2000cwc.googlegroups.com...
On Mar 12, 6:57 pm, "Bongo" <ask...@address.com> wrote:
Så du accepterer at folk kører f.eks. 50 hvor man må køre 70, km efter
km. Utroligt... det accepterer jeg ikke, men sådan er vi jo så
forskellige.
Jeg ser sådan på det, at andre trafikanter ikke skal sinkes af en
trafikant der har fejl på sit køretøj, duggede ruder, børn i bilen,
osv. Så må vedkommende holde ind til siden, og skifte ble på møgungen,
skrue hjulet fast, eller hvad der nu skal til, istedet for at genere
alle øvrige trafikanter.
Hvis en trafikant er stedkendt og rutineret, sænker han kun farten
hvor folholdene kræver det. En sådan forankørerende trafikant bliver
næppe overhalet, netop fordi man som bagvedkørende vil undre sig over,
hvorfor den forankørende, der hidtil har kørt fornuftigt, pludselig
sænker farten. Det må der jo være en grund til.
--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **
| |
Bongo (13-03-2007)
| Kommentar Fra : Bongo |
Dato : 13-03-07 13:00 |
|
>Jeg ser sådan på det, at andre trafikanter ikke skal sinkes af en
>trafikant der har fejl på sit køretøj, duggede ruder, børn i bilen,
>osv. Så må vedkommende holde ind til siden, og skifte ble på møgungen,
>skrue hjulet fast, eller hvad der nu skal til, istedet for at genere
>alle øvrige trafikanter.
Det kan vi da godt blive enige om, problemet er bare at sådan fungerer
mennesker ikke, skænderi i bilen f.eks. Jeg har endnu aldrig mødt nogen der
stoppede dytten for at skændes. Men jeg har set uopmærksomme bilister på den
konto som glemmer at køre.
Jeg mødte faktisk situationen idag. En kvinder drejer ud fra den lokale
planteskole på A9 på tåsinge. (70km/t) hun tåger derudaf med 50km/t. Jeg ved
godt hvorfor hun kører sådan. Hun har bilen fuld af nyindkøbte planter, -og
hvad så. Hun har sgu da lov til at køre stille hjem med lasten.
Hun har ingen mulighed for at køre en anden vej. Vi har kun én hovedvej på
Tåsinge.
>Hvis en trafikant er stedkendt og rutineret, sænker han kun farten
>hvor folholdene kræver det. En sådan forankørerende trafikant bliver
>næppe overhalet, netop fordi man som bagvedkørende vil undre sig over,
>hvorfor den forankørende, der hidtil har kørt fornuftigt, pludselig
>sænker farten. Det må der jo være en grund til.
Men det er jo netop dét, der er pointen i mit foregående indlæg, trafikanter
er mennesker, med alt hvad det nu indebære.
Og du ved iøvrigt aldrig om du køre bag en lokalkendt.
Vh Bongo
| |
Thomas Makro (14-03-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 14-03-07 11:46 |
|
On Mar 13, 9:53 am, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Det er jo fint nok at du ikke accepterer det - men hvad _gør_ du?
> Selvtægt? Politianmeldelse? Andet?
Hov hov, du ville jo ikke diskutere mere, så hvad er nu dette? Man
er nok radikal
Nå, seriøst, hver gang jeg kommer i en sådan situation, og det er
heldigvis ikke ret ofte, så overhaler jeg sneglen, når første
lejlighed viser sig. Det var jo også det jeg gjorde i det tilfælde jeg
omtalte i mit første indlæg.
> Faktum er at nogen kører langsommere end flertallet mener er
> forsvarligt. Det er bedst for ens egen helbredstilstand at lære at
> acceptere at sådan _er_ trafikken.
Det har du jo lov at mene, men jeg er uenig med dig. Jeg bliver ikke
bagved sneglen km efter km, mens jeg falder mere og mere i søvn. Så
kan dig og Rene La Cour Sell gentage nok så mange gange, at det er
farten der dræber, men jeg er altså ikke med jer.
> Ja, det er da dejligt at de typer også findes derude - hvordan vil du få
> ensrettet alle trafikanter? Ved at opbygge mavesyre over dem der er
> "less than perfect"?
Pas på blodtrykket
Jeg ved ikke hvorfor du tror jeg vil ensrette alle. Jeg forventer blot
at andre følger normen i trafikken, dvs. accelererer "normalt", og
ikke kører unødvendigt langsomt. I nævnte tilfælde var de 20 km/t
under hastighedsgrænsen unødvendigt langsomt - ja efter min mening.
Jeg følger selv trafikken dagligt, uden at lave risikobehæftede
overhalinger. Og det går tit langsommere end hastighedsgrænserne
tillader, og her følger jeg trafikken. Men hvis der er få trafikanter,
gode oversigtsforhold mv, så vil jeg til enhver tid overhale sneglende
trafikanter. At du ikke vil overhale, er din beslutning. Du vil blive
bagved sneglen, hvilket vil medføre at både du og (den anden) snegl
bliver overhalet af alle andre. Sådan er du, men sådan er jeg ikke. Og
det må vi nok bare leve med...
--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **
| |
Torben Scheel (14-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 14-03-07 19:08 |
|
Thomas Makro wrote:
>
> Det har du jo lov at mene, men jeg er uenig med dig. Jeg bliver ikke
> bagved sneglen km efter km, mens jeg falder mere og mere i søvn. Så
> kan dig og Rene La Cour Sell gentage nok så mange gange, at det er
> farten der dræber, men jeg er altså ikke med jer.
Misforståelse.
> Pas på blodtrykket
Jeg prøver bare at anskueliggøre for dig at den bedste løsning er at
vænne sig til at ikke alle trafikanter kører perfekt. Du kan intet gøre
ved det.
> trafikanter. At du ikke vil overhale, er din beslutning. Du vil blive
> bagved sneglen, hvilket vil medføre at både du og (den anden) snegl
> bliver overhalet af alle andre. Sådan er du, men sådan er jeg ikke. Og
> det må vi nok bare leve med...
>
Jeg har ikke sagt at jeg vil blive bagved. Se mit vægelsindede EOD indlæg.
--
vh
Torben
| |
|
|