Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedekritik Uge 27
Fra : Erland Pillegaard

Dato : 02-07-01 08:08

Så venner kritik udbedes på mit billede her i uge 27
billedet kan ses på
htp://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp
Erland Pillegaard
http://www.pillegaard.dk

Fra : U. Pedersen

Dato : 02-07-01 09:20

On Mon, 2 Jul 2001 09:08:16 +0200, "Erland Pillegaard"
<pillegaard@privat.dk> wrote:

>Så venner kritik udbedes på mit billede her i uge 27
>billedet kan ses på
>htp://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp
>Erland Pillegaard
>http://www.pillegaard.dk

Salvador Dali har da ikke levet forgæves

Flot, men ikke ligge min stil med så syrealistiske billeder

--
   m.v.h.
   U.P.

Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 02-07-01 09:40

> Så venner kritik udbedes på mit billede her i uge 27
> billedet kan ses på
> http://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp

Er det ikke noget af et sats at gå så tæt på vilde dinosaurer? :)

--
Jacob W. Jensen | ** Se mit nye fotogalleri **
web: http://jacobwaage.dk | -> http://boca.dk/galleri/

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 02-07-01 10:54

Erland Pillegaard (pillegaard@privat.dk) expressed in
<9hp6pf$45k$1@news.inet.tele.dk>:

> htp://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp

Er det bare mig der er ensporet eller ligger navnet _foto_kritik ligesom
ikke op til at det skal være et fotografi (gerne forbedret) og ikke noget
100% computerskabt?

--
` Med Venlig Hilsen | Regards
` H e n r i k B ø g h

Fra : Aagaard

Dato : 02-07-01 11:57

"Erland Pillegaard" <pillegaard@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Så venner kritik udbedes på mit billede her i uge 27
> billedet kan ses på
> htp://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp
> Erland Pillegaard
> http://www.pillegaard.dk

Det er et computergrafik billede, og det tæller ikke!

Lad os se nogle af dine foto - du plejer at komme med spændende og gode
billeder.

Mvh.
Aagaard

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 02-07-01 13:52

Her har vi et tydeligt eksempel på et billede der bidrager til det
fotografiske univers med sin smukke komposition og uvuderlige farver. Jeg
mener, det er jo smukt, et mesterværk, jeg kan næsten ikke trække vejret...
Et enkelt lille minus: jeg er sikker på at med en flagermus mere på
billedet, vil du kunne forstærke din komposition, og styrke beskuerens
opfattelse af at dette billede er noget særligt fra din hånd!

Tim Lerche Sørensen

Fra : Karsten Heitmann

Dato : 02-07-01 19:43

Lidt ærgeligt at dette billede er med i kategorien FOTO-kritik (med tryk på FOTO), og ærgeligt at det ikke sies fra, når man tænker på hvor lang tids "ventetid" der er på at få sit billede kritiseret.

mvh
Karsten

Fra : TN

Dato : 03-07-01 17:31

Jeg syntes det er et overdrevent grimt billede - computergeneret eller ej.

Jeg beskæftiger mig hver dag med 3D renderings og har i og for sig ikke
noget imod at betragte denne diciplin som fotografering, da man også her
roder med farveholdning, objektivvinkel og beskæring.

Men hvis dette billede ikke er en joke er det fuldstændig fejlplaceret.
Det minder mig om en af disse velourplaketer fra midten af firserne - blot
grimere.

Desuden er det kompositorisk latterligt: Hvor kommer lyset fra? og flyver
disse "udblur'et" flagermus i formation omkring dit collageslot. For ikke at
snakke om de to spejlvendte dinosauruser.

Jeg ved hvad Bryce kan og det her billede er håbløst. Og i det hele taget en
alt for dårlig anledning til at diskutere 3D kontra foto.

TN

Fra : Tonny Hilligsøe

Dato : 03-07-01 20:27

"TN" <terje.nedergaard@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

en
> alt for dårlig anledning til at diskutere 3D kontra foto.

Så er din såkaldte "faglige kritik" vist feset ind hos de fleste af os!
Denne "Billede-kritik" hører vist hjemme i gruppen dk.mudderkastning og
ikke i en seriøs foto/billede gruppe!
Jeg kan anbefale de af jer som gerne vil fremvise anderledes fotos/billeder
at bruge http://www.3dcommune.com/
her er gallerier for enhver art og vigtigst...... tonen er saglig og proff
og ingen bliver "dykket" fordi de laver anderledes foto/billeder.
Mvh Tonny

Fra : TN

Dato : 04-07-01 21:09

> [...]
> her er gallerier for enhver art og vigtigst...... tonen er saglig og proff
> og ingen bliver "dykket" fordi de laver anderledes foto/billeder.

Det var ikke min mening at "dykke" nogen, blot at sige min oprigtige mening.
Og give en kritik der efter min mening er så faglig som den kan blive ved
det her billede.
Jeg ved ikke om du nogen gange læser anmeldelser i dagblade - som jo også er
en kritik. De kan også være hårde og meget farvet af den der andmelder, uden
at der er tale mudderkastning.
Jeg er, som jeg også kommer ind på, ikke enig i at et anderledes og i dette
tilfælde et computerbillede, ikke hører hjemme i den her gruppe. Det mener
jeg faktisk at det gør.
Jeg er den eneste i denne tråd der giver kritik på selve billedet og hvis
andre undlader at gøre det fordi det er dårlig kritik eller fordi at du
mener det er mudderkastning - ja så mener jeg det er en fejl.
At udstille sit billede til kritik medfører vel også en risiko for at nogle
syntes det er dårligt og så fortæller en det? eller hvad?
Må man kun give kritik på de billeder man syntes er gode?
Eller skal man skrive at det måske kunne være et godt billede, hvis man
altså lige fjernede dinosauruserne og flagermusene og slottet osv.

Men det kan godt være at jeg er forkert på den og jeg håber ikke at det har
skræmt andre anderledes billeder væk.

TN

Fra : Aagaard

Dato : 04-07-01 22:08

"TN" <terje.nedergaard@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[KLIP]
> Jeg er, som jeg også kommer ind på, ikke enig i at et anderledes og i
dette
> tilfælde et computerbillede, ikke hører hjemme i den her gruppe. Det mener
> jeg faktisk at det gør.
[KLIP]

Hvis man kigger på gruppens fundats, som kan findes på:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto,
så hører billedet ikke til i gruppen.

[FUNDATS]
2. Beskrivelse:
Emner omkring fotografering.

3. Fundats:
I gruppen kan alt omkring fotografering diskuteres. Det kan være
elementer omkring det færdige billede som komposition og billedsyn, samt
tekniske emner som udstyr, film, mørkekammerarbejde m.m.
[FUNDATS]

men derimod i:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.grafik

[FUNDATS]
2. Beskrivelse:
Diskussion af computerbaseret grafik

3. Fundats:
Formålet med gruppen skal være at
* Udveksle tips og ideer inden for computergrafik
* Hjælpe andre med problemer inden for computergrafik
* Diskutere programmer og plug-ins inden for computergrafik
* Alle der har interesse inden for computer grafik at mødes her
* I det hele taget at tage sig af alt inden for computergrafik
[FUNDATS]

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : Claus Persson

Dato : 06-07-01 20:33

jeg syntes at det er kedeligt, ikke fordi at det er lavet i et 3D program
eller fordi at det ikke er et fotografi, næ
jeg syntes det er dårligt, amatøragtigt.

mvh Claus

Fra : Karsten Olesen

Dato : 06-07-01 20:39

"Claus Persson" <cpersson@sepersson.dk> skrev i en meddelelse
> jeg syntes at det er kedeligt, ikke fordi at det er lavet i et 3D program
> eller fordi at det ikke er et fotografi, næ
> jeg syntes det er dårligt, amatøragtigt.
>
> mvh Claus

Jeg synes det er OK.
Lyset i billedet er det drivende.
Men måske for mange fugle