Akku boremaskine
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 15-03-07 18:03

Har brug for at bore et hul og sætte en skrue i indimellem, og træt af
altid at skulle ud og låne boremaskine. Hvis jeg fx køber følgende:

http://toolworld.dk/store.php?ctrl=120101&pno=66597&pointer=10

Vil en akku boremaskine i den prisklasse kunne klare at bore et par
huller i beton, hvis man har tid nok?

mvh
Michael Kristensen

Fra : Leonard

Dato : 15-03-07 18:13

On 15 Mar 2007 10:03:16 -0700, mbk112@hotmail.com wrote:

> http://toolworld.dk/store.php?ctrl=120101&pno=66597&pointer=10
>
> Vil en akku boremaskine i den prisklasse kunne klare at bore et par
> huller i beton, hvis man har tid nok?

Ikke den model for den har ikke slag og det skal der til, hvis du vil
ind i en rigtig betonvæg.

Men den er fin til de fleste små huslige opgaver og skal det være meget
billigt, så kan du jo købe den her:
http://toolworld.dk/store.php?ctrl=120204&pno=49000&pointer=0 til huller
i beton.

(Jeg har ikke prøvet nogen af dem, men til prisen kan det ikke gå helt
galt, selvom man får den kvalitet man betaler for)
--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 15-03-07 19:22

On 15 Mar., 18:12, Leonard <piper...@gmail.com> wrote:

> [...]
> ind i en rigtig betonvæg.
>
> Men den er fin til de fleste små huslige opgaver og skal det være meget

Hvad sker der, hvis man prøver at bore i beton uden at have en med
slag i?

Tager det bare lang tid (bor skal afkøles etc) eller ender man med et
hul, der har en meget større diameter end boret?

Ville gerne undvære 230 V ledningen, hvis det kunne lade sig gøre.

Kan se, at Bauhaus har en 18 V Herkules med to gear til 299, men der
står ikke i annoncen om den har slag.

mvh
Michael Kristensen

Fra : Leonard

Dato : 15-03-07 19:37

On 15 Mar 2007 11:22:18 -0700, mbk112@hotmail.com wrote:

> Hvad sker der, hvis man prøver at bore i beton uden at have en med
> slag i?

I bedste fald tager det en dags tid at bore et hul, men for det meste
sker der bare ikke noget ...

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Kenned

Dato : 15-03-07 20:05

mbk112@hotmail.com wrote:
> [...]
>
> http://toolworld.dk/store.php?ctrl=120101&pno=66597&pointer=10
>
> Vil en akku boremaskine i den prisklasse kunne klare at bore et par

For at sige det ligeud: hvis ikke du vil gi' pengene for en ordentlig
kvalitet værktøj så drop at prøve at bore i en beton væg med en
akku-maskine.
Du er nød til at låne/købe en borehammer...

Kenned
Jeg beskyttes ikke af SPAMfighter til privatbrugere.
Men jeg har navnet i min signatur for at være på tværs over
for dem som åbenbart synes det er værd at nævne hver gang de ser
ordet SPAMfighter.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-03-07 22:58

Hej!

mbk112@hotmail.com wrote:

> [...]
>
> http://toolworld.dk/store.php?ctrl=120101&pno=66597&pointer=10
>
> Vil en akku boremaskine i den prisklasse kunne klare at bore et par

Næppe. Den er lavet med plasticgear og er ikke specielt holdbar. Kan af og til
købes for 80,- i Fakta (ligner den præcis).

Køb en ordentlig maskine, eller lad helt være.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-03-07 09:20

> Køb en ordentlig maskine, eller lad helt være.

Det er altså typisk tåbeholdning - har man brug for at bore to huller om
året, så giver det ikke mening at bruge over 1000 kr på en maskine. At en
akku-maskine så ikke kan bore i beton er en anden sag.

Køb en billig med ledning og slag. Den skal nok holde til dit forbrug.

Mvh Maria

Fra : Jørn Vind

Dato : 16-03-07 13:02

Hej gruppe:

jeg ved at der fornylig i XL har været tilbud på en Bosch 500 watt
boremaskine med slag. Det er godt nok ikke akku - men det går vel også med
ledning hvis du ikke anvender boremaskinen mere end måske en gang om
måneden. Den er forøvrigt også væsentlig bedre til at bore i beton med end
en akku i samme prisklasse.

Tilbudspris 250 kroner.

Jeg fik en magen til for ca. 25 år siden - og jeg skal hilse og sige, at den
virkelig er blevet brugt. Den virker stadig som dengang. Jeg var derfor ikke
i tvivl da jeg så tilbuddet. Købte en ekstra, da mit værktøj somme tider er
lånt ud til børnene.

Gør du det samme - så har du en "pålidelig ven" de næste 25 år.

God week-end til alle

Med venlig hilsen

Jørn Vind

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-03-07 14:27

Hej!

Maria Frederiksen wrote:

> Det er altså typisk tåbeholdning - har man brug for at bore to huller om
> året, så giver det ikke mening at bruge over 1000 kr på en maskine.

Men at bruge noget skod pga. dette? Så hellere bruge en alm. boremaskine
istedet for ar irritere sig over den billige akkumaskine, som alligevel
er flad når man endelig skal bruge den. Ellers bliver det let et større
projekt at få boret de to huller.

Kan du forstå det nu?

> At en akku-maskine så ikke kan bore i beton er en anden sag.

De kan fås med slag, men decideret beton bliver det næppe til. Kan
anbefale en rigtig borehammer.

> Køb en billig med ledning og slag. Den skal nok holde til dit forbrug.

Ellers tak, har allerede rigeligt.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : TT

Dato : 16-03-07 09:09

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Et problem kan være, som jeg har set, at borehovedet er skruet på, så det
falder simpelthen af jævnligt. Køb en Dewalt eller makita, eller blå
bosch....

-TT

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 16-03-07 12:56

> Et problem kan være, som jeg har set, at borehovedet er skruet på, så det
> falder simpelthen af jævnligt. Køb en Dewalt eller makita, eller blå
> bosch....

Hvilket prisniveau står sådan nogle i?

mvh
Michael Kristensen

Fra : Gamle

Dato : 16-03-07 13:46

mbk112@hotmail.com wrote:

> Hvilket prisniveau står sådan nogle i?

Du kan prøve at kigge hér. Akku slagboremaskine. Passer til dit forbrug.
http://tool4you.dk/vaerktoej/akku_slagboremaskine_da/

Mvh.
Torben

Fra : TT

Dato : 16-03-07 13:25

> Et problem kan være, som jeg har set, at borehovedet er skruet på, så det
> falder simpelthen af jævnligt. Køb en Dewalt eller makita, eller blå
> [...]

Da det er håndværker modeller er de noget dyrere, men du har dem for
livet... De har jævnligt tilbud i Carl Ras i Herlev. 1000+

-TT

Fra : Gamle

Dato : 16-03-07 15:36

mbk112@hotmail.com wrote:

> Hvilket prisniveau står sådan nogle i?

Hej.

Bauhaus har en borehammer til 499,00 (Alpha Tools). Inden nogen fortæller
den ikke du'r, så er der altså 5 års garanti.

Mvh.
Torben

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-03-07 19:45

On Fri, 16 Mar 2007 15:36:05 +0100, "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk>
wrote:

>Bauhaus har en borehammer til 499,00 (Alpha Tools). Inden nogen fortæller
>den ikke du'r, så er der altså 5 års garanti.

5 års garanti er selvfølgelig godt nok.
Det ville bare være rart at vide hvad den garanti dækker ......
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Gamle

Dato : 16-03-07 20:23

Mads Lie Jensen wrote:

> 5 års garanti er selvfølgelig godt nok.
> Det ville bare være rart at vide hvad den garanti dækker ......

Jeg gik ind på hjemmesiden og fandt

Kun hos BAUHAUS får du 5 års garanti på el-værktøj.

Garantien gælder for el-værktøj (haveredskaber til udendørsbrug samt
tilbehør som batterier og belysningsteknik undtaget) indkøbt i BAUHAUS fra
d. 1. oktober 2003.

Det kunne du også have gjort

Mvh.

Torben

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-03-07 20:50

On Fri, 16 Mar 2007 20:22:38 +0100, "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>
>Garantien gælder for el-værktøj (haveredskaber til udendørsbrug samt
>tilbehør som batterier og belysningsteknik undtaget) indkøbt i BAUHAUS fra

Det kunne jeg sagtens - det var ikke min pointe.
Dit klip fortæller stadig ikke hvad garantien dækker. Den fortæller
hvilke maskiner er dækket af den garanti.

Der står f.eks ikke om de giver garanti for at jeg kan bore 1000 huller
gennem 20 cm beton, hver dag i de 5 år.

'Garanti' er blevet et billigt ord man strør om sig i flæng.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Gamle

Dato : 16-03-07 21:02

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> huller gennem 20 cm beton, hver dag i de 5 år.
>
> 'Garanti' er blevet et billigt ord man strør om sig i flæng.

Hvorfor ringer du ikke til Bauhaus?
Du skal ikke forlange mere end du selv vil gøre.
Jeg har bare set Bauhaus's tilbudsavis. Men det er åbenbart forkert at gøre
opmærksom på dette.

Mvh.
Torben

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-03-07 21:30

On Fri, 16 Mar 2007 21:02:18 +0100, "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk>
wrote:

>Hvorfor ringer du ikke til Bauhaus?
>Du skal ikke forlange mere end du selv vil gøre.

Jeg forlanger ikke noget. Jeg forsøger at forklare at 'garanti' ikke er
ret meget værd hvis man ikke ved hvad det dækker.
Ligesom en indboforsikring ikke er meget værd hvis den ikek dækker alle
de ting man tror den gør.

>Jeg har bare set Bauhaus's tilbudsavis. Men det er åbenbart forkert at gøre
>opmærksom på dette.

Nej.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Gamle

Dato : 16-03-07 21:51

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> er ret meget værd hvis man ikke ved hvad det dækker.
> Ligesom en indboforsikring ikke er meget værd hvis den ikek dækker

Du kunne da bare have sagt, fint nok så skal jeg have fat på Bauhaus for
nærmere oplysning ang. 5 års garanti.
Det burde være nok, at jeg gjorde opmærksom på muligheden.

Mvh.
Torben

Fra : Michael

Dato : 16-03-07 21:25

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message

> [...]
> gennem 20 cm beton, hver dag i de 5 år.
>
> 'Garanti' er blevet et billigt ord man strør om sig i flæng.

Ordet "garanti" er såmænd simpelt nok i købelovens forstand: Hvis maskinen
går i stykker inden for garantiperioden, har man krav på reparation eller
ombytning - no questions asked. Det gælder naturligvis kun såfremt maskinen
ikke er blevet mishandlet, nedsænket i vand eller andet tåbeligt.

Jeg vil iøvrigt anbefale en forholdsvis billig borehammer (IKKE
slagboremaskine). Brug istedet de sparede penge til at købe nogle
kvalitetsbor - det har jeg selv gode erfaringer med. Jeg har selv en billig
maskine fra Bilka (kan ikke lige husket mærket). Den har jeg brugt flittigt
de seneste 2-3 år og den kører da fint endnu

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-03-07 21:32

On Fri, 16 Mar 2007 21:24:54 +0100, "Michael" <a@b.dk> wrote:

> [...]
>ombytning - no questions asked. Det gælder naturligvis kun såfremt maskinen
>ikke er blevet mishandlet, nedsænket i vand eller andet tåbeligt.

Så hvis jeg bruger den 8 timer dagligt til boring i beton, og den så
efter 4 år ikke kan mere, så skal de bytte den?

I så fald er sådan en garanti jo særdeles brugbar.

> [...]
>maskine fra Bilka (kan ikke lige husket mærket). Den har jeg brugt flittigt
>de seneste 2-3 år og den kører da fint endnu

Enig, et ordentligt bor gør forskellen. Jeg hader at bore i beton, men
har været nødt til det i vinterens løb. Det gik meget nemmere da jeg
investerede i et ordentligt betonbor i stedet for '3 for 40'.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 16-03-07 21:46

Mads Lie Jensen wrote:

> Så hvis jeg bruger den 8 timer dagligt til boring i beton, og den så
> efter 4 år ikke kan mere, så skal de bytte den?

Nejda, det svarer til håndværksmæssig brug, og det er maskinen ikke
beregnet til.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Max

Dato : 16-03-07 21:55

Hej Michael

> Ordet "garanti" er såmænd simpelt nok i købelovens forstand: Hvis
> maskinen går i stykker inden for garantiperioden, har man krav på

Ordet garanti er slet ikke en del af købeloven, det er reklamationsret
der beskrives i købeloven. Garanti er noget sælger giver der stiller en
køber væsentlig bedre end købeloven, og garantier skal gives skriftlig.

--
Mvh Max

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 16-03-07 21:44

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> huller gennem 20 cm beton, hver dag i de 5 år.
>
> 'Garanti' er blevet et billigt ord man strør om sig i flæng.

Garantien gælder formentlig kun fabrikationsfejl, ikke skader og slid.
Dvs. i praksis en udvidelse af reklamationsretten fra 2 til 5 år.
Risikoen for forhandleren er dog ikke særligt stor, for de fleste
fabrikationsfejl opdages i løbet af det første års tid.

Fra : Kenned

Dato : 19-03-07 17:48

Gamle wrote:

> [...]
>
> Bauhaus har en borehammer til 499,00 (Alpha Tools). Inden nogen
> fortæller den ikke du'r, så er der altså 5 års garanti.

Hvad hjælper det når den ikke slår hårdt nok?

Fra : Gamle

Dato : 19-03-07 17:54

Kenned wrote:

> Hvad hjælper det når den ikke slår hårdt nok?

Så laver du noget forkert.
Den slår ikke. Den vibrerer.

Torben

Fra : Kenned

Dato : 20-03-07 17:51

Gamle wrote:

> Så laver du noget forkert.
> Den slår ikke. Den vibrerer.
>
> Torben

?!?!?

Fra : Gamle

Dato : 20-03-07 18:03

Kenned wrote:

> ?!?!?

En alm. slagboremaskine sender slagene op igennem armen. Det gør en
borehammer ikke.
Og en af de billige fungerer ganske fortræffeligt. Ellers kunne de heller
ikke give 5 års GARANTI.
Så hvis du ikke kan bruge en sådan, må det være dig der gør noget forkert.
F.eks. presser som man gør med en alm. slagboremaskine i stedet for at lade
maskinen gøre arbejdet.

Mvh.
Torben

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 16-03-07 17:33

Var ude i Biltema i en anden anledning i dag, og så, at de have en
500W boremaskine (230 V) med slag til 88 kr.

Det er en noname med biltemas navn på.

Så må jeg se, om den kan bore et par huller.

mvh
Michael Kristensen

Fra : Gamle

Dato : 16-03-07 17:53

mbk112@hotmail.com wrote:
> Var ude i Biltema i en anden anledning i dag, og så, at de have en
> 500W boremaskine (230 V) med slag til 88 kr.
>
> Det er en noname med biltemas navn på.
>
> Så må jeg se, om den kan bore et par huller.

Hvis det er hård beton som i vores byggeri, kommer du ingen vegne. Da skal
der en borehammer til. Du kan sagtens bruge et bor pr. hul, men det havde du
også gjort med en dyrere maskine.

Mvh.
Torben

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 17-03-07 17:48

>Var ude i Biltema i en anden anledning i dag, og så, at de have en
>500W boremaskine (230 V) med slag til 88 kr.

>Det er en noname med biltemas navn på.

>Så må jeg se, om den kan bore et par huller.

Efter 10 min. effektiv boretid har jeg nu 4 stk huller i beton. Med en
borehammer ville jeg nok havde kunne gøre det på under 1 min effektiv
boretid, men jeg er nu meget tilfreds med maskine fra Biltema til 88
kr.

Måske skulle jeg næste gang der skal bores, prøve nogle dyre bor i
stedet for mit 8 kr. bor købt samme sted som boremaskine.

mvh
Michael Kristensen

Fra : Gamle

Dato : 17-03-07 18:22

mbk112@hotmail.com wrote:
> [...]
> borehammer ville jeg nok havde kunne gøre det på under 1 min effektiv
> boretid, men jeg er nu meget tilfreds med maskine fra Biltema til 88

Håber ikke du bor i lejlighed. Stakkels naboer. En alm. slagboremaskine
giver en helv...s hylen. Og så i 10 min.
Jeg bor i lejlighed og har i flere tilfælde udlånt min store AEG borehammer
til dem om ikke ville ofre bare lidt flere håndører på en billig borehammer.

Men det var sgutte for deres skyld. Jeg gad bare ikke høre på den hylen som
minder om tandlægeboret.
Men sådan er vi jo så forskellige.
Jeg gav 1400,00 på tilbud i 1993 og den er som ny. + jeg stadig bruger nogle
af de oprindelige hammerbor, som idag koster ca. 40 kr stk. Og de har dælme
lavet nogle hundrede huller pr. stk.

Mvh.
Torben

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-03-07 13:10

> [...]
>
> Måske skulle jeg næste gang der skal bores, prøve nogle dyre bor i
> stedet for mit 8 kr. bor købt samme sted som boremaskine.

Butikken har slogt dig noget andre ikke ville røre med en ildtang.
Du er ovenikøbet tilfredes med dit indkøb.

DET er da en 'Win-Win-situation'

PS. har selv en billig skruemaskine der reddede noget af taget i går

--
mvh Uffe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-03-07 09:57

On 16 Mar., 09:20, "Maria Frederiksen" <m...@easyfrag.dk> wrote:

> [...]
> akku-maskine så ikke kan bore i beton er en anden sag.
>
> Køb en billig med ledning og slag. Den skal nok holde til dit forbrug.

En alm. slagboremaskine er ikke nok i beton. Jeg taler af erfaring,
min store 230V Bosch med slag kan intet i rigtig beton.
Det kan min borhammer til 249 i HN til gengæld. Den har boret
hundrevis af huller på ingen tid, og brækket lidt beton op i stalden
også. Et fantastisk stykke værktøj til pengene.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-03-07 10:18

On 19 Mar., 17:48, "Kenned" <t...@stofanet.dk> wrote:

> Hvad hjælper det når den ikke slår hårdt nok?

De billige borhamre til 250-300 kr er faktisk overraskende gode selv i
meget hård beton. Meget afhænger af boret.