havemur
Fra : Kim

Dato : 14-03-07 18:43

Hej Gruppe

Vores have ligger på en grund der skråner. Vi overvejer at finde nogle sten
(f.eks Danblok eller lign.) og bygge nogle mure af. Er der nogen der har
erfaring med disse sten eller andre der ligner ? Og hvad koster det ? Jeg
har set en pris på ca. 27 kr/m2, er det en fair pris for danblokke ? Der
nævnes et forbrug på 16 sten/m2 ved en åben mur og 24 sten/m2 ved en lukket
mur...........hvad betyder det ?

Kim

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 000723-2, 14-03-2007
Tested on: 14-03-2007 18:43:16

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-03-07 19:32

On 14 Mar 2007 17:43:17 GMT, Kim <kims@mail.dk> wrote:

> [...]
>nævnes et forbrug på 16 sten/m2 ved en åben mur og 24 sten/m2 ved en lukket

Det jeg lige kunne finde om Danblok var denne:
http://www.netfliser.dk/?side=flise®ion=3&fliseid=101
Billedet er en lukket mur, en åben mur ha mellemrum mellem stenene. Om
man bruger med eller uden mellemrum er en smagssag.
En stentype som danblok er god fordi den låser, dvs. den skrider ikke ud
efter nogle år, som man ellers ser rundt omkring med gamle mure af
knækfliser.

De 27 kr du har set dem til har formentlig været pr. stk. Man får ikke
nogle havefliser (nye i hvert fald) til 27 kr/m2.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Kim

Dato : 14-03-07 23:06

> De 27 kr du har set dem til har formentlig været pr. stk. Man får ikke
> nogle havefliser (nye i hvert fald) til 27 kr/m2.

Ja for hulen Hvis det var pr. m2 så var der jo ikke noget at betænke
sig på !!! Jeg så at der var en i Hornbæk der havde 105 stk til salg for en
10'er pr stk.............en skam der er så langt fra Ry til Hornbæk

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 000723-2, 14-03-2007
Tested on: 14-03-2007 23:06:07