Har nogen en god ide til hæk
Fra : Anders Og Sanne

Dato : 10-03-07 13:15

Hejsa
Nu skriver jeg igen - her kan man altid få et godt svar :)

Jeg vil gerne inddele min have og da vi i forvejen har hegn ved en teresse
og igen ved indkørsel og omkring gårdhave, syntes jeg at vi skal have noget
levende hegn istedet for at det hele til sidst bliver en cigarkasse.

Jeg har selv tænkt lidt at have en slags hegn af sommerfuglebuske, da det er
så smukt når de blomstre og skønt at se de smukke sommerfugle flyve omkring
og ikke mindst spændene for min lille datter.
Jeg forstiller mig selv at finde buske som bliver ca. 1mtr høje og gerne i
lidt forskellige farver, da vores have er meget grøn, så det må gerne
fremstå lidt som et "maleri" og det ville jo være ideelt hvis man kunne
finde noget som blomstrede lidt på skift i løbet af sommeren.

Men jeg tænkte jo at det kunne være der sad nogen her med nogle andre gode
ideer til buske, helst noget som ikke er giftigt - da vi forsøger at lave en
have, som man som barn bare kan folde sig ud og og plukke blomster, bær m.m
hvis man har lyst til det.

glæder mig til at høre jeres ideer og i må gerne linke til sider hvis i
lige ved hvor der er noget godt :)

hilsen
Susanne

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 10-03-07 13:29

Anders Og Sanne skrev:
> [...]
> så smukt når de blomstre og skønt at se de smukke sommerfugle flyve omkring
> og ikke mindst spændene for min lille datter.

Lavendel er da også pænt og nemt, dufter dejligt og kan overleve
voldplukning.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-03-07 14:26

"Anders Og Sanne" <sanand@netguard.dk> writes:

> [...]
> have, som man som barn bare kan folde sig ud og og plukke blomster, bær m.m

Forsythia, spirea, hibiscus, buskroser, sommerfuglebusk og syren. Det
er lige de første jeg kommer i tanke om.

Og i øvrigt en rigtig god ide, med sådan en børnevenlig have.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-03-07 14:39

On Sat, 10 Mar 2007 13:14:42 +0100, "Anders Og Sanne"
<sanand@netguard.dk> wrote:

> [...]
>fremstå lidt som et "maleri" og det ville jo være ideelt hvis man kunne
>finde noget som blomstrede lidt på skift i løbet af sommeren.

Sommerfuglebuske bliver noget højere end en meter.
forskellige slags spirea vil nok være egnede. Potentil helt sikkert
også, de fåes i mange farver.
Om efteråret vil blåskæg lyse op.
Surbær er også god. Måske nogle perikon også kan bruges.
Eller hortensia.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : SB

Dato : 10-03-07 22:02

"Anders Og Sanne" <sanand@netguard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> m.m hvis man har lyst til det.
>
> glæder mig til at høre jeres ideer og i må gerne linke til sider hvis i

Byg et trådhegn, evt af rionet og plant nogen kaprifolier op af det, de
blomster længe, dufter godt og findes i forskellige farver

Søren