Vinyl i badeværelse
Fra : jones_net

Dato : 08-03-07 21:30

Jeg skal have lavet badeværelse på 1. salen, og i den forbindelse er jeg ved
at undersøge muligeheden for at støbe, og for at brue vinyl.
Støbedelen er jeg færdig med, og jeg har fået lavet statiske beregninger
osv, så nu mangler jeg lidt viden om svejset vinyl.

Kan man bruge alle slags vinyl, bare de bliver svejset af en prof, eller
skal det være bestemte slags?

Kender I websteder, hvor man kan se forskellige designs?

Kan man købe det ved Garant Tæpper eller lign., eller skal man have fat i en
badeværelsesudstilling?

Kan man købe vinylet eet sted, og så bare ringe til vinylsvejseren, eller
vil han/hun kun lægge dét, som de selv sælger?

Som I kan se er jeg på rimelig bar bund, og Google er ikke til den helt
store hjælp hér...!?

/J

Fra : M.N,

Dato : 09-03-07 11:03

Kender ikke nogle som kun lægger det de selv kommer med, men pas på det er
en ordentlig kvalli...samtidig skal du være obs på at gulvet skal være helt
planeret, - gulvet skal fuldlimes og derefter svejses - en rimelig svær
proces...

Gulvsliberen

Fra : Anders Majland

Dato : 09-03-07 13:06

> [...]
> Støbedelen er jeg færdig med, og jeg har fået lavet statiske beregninger
> osv, så nu mangler jeg lidt viden om svejset vinyl.

Der skal en autoriseret vinylsvejser til at lave det - og han vil sikkert
selv levere vinylen ...

Så du skal have fat i en der er autoriseret af GVK (Gulvbranchens
Vådrumskontrol)
http://www.gulvbranchen.dk/regado.jsp?type=page&id=46

Der er både link til leverandører af materialer og gulvfimraer. - men prøv
at tage en snak med et par lokale og se hvad de vil tilbyde..

Jeg havde Storgård fra viborg til at lægge en sort vinyl med gnister på
gulvet og en beige på væggen i brusenichen og nærmeste vægge)

> Kan man bruge alle slags vinyl, bare de bliver svejset af en prof, eller
> skal det være bestemte slags?

Nej der er nogle min krav til tykkelse og sådan.

> Kan man købe det ved Garant Tæpper eller lign., eller skal man have fat i
> en badeværelsesudstilling?

Sikkert - vi kiggede ved en tæppebiks ved viborg storcenter . De havde _en_
mappe med bad-vinyl og 100vis af andre der ikke kunne anvendes.

> Kan man købe vinylet eet sted, og så bare ringe til vinylsvejseren, eller
> vil han/hun kun lægge dét, som de selv sælger?

De fleste håndværkere ønsker jo at levere/tjene på materialerne også - Så
timeprisen vil sikkert være højere og sikkert også umuligt at få en fast
pris hvis det er "ukendte" materialer.

Fra : Ivar Holm

Dato : 09-03-07 15:10

Hallo /J

Jeg har, med succes, fået lavet to brusekabiner i vinyl. Du skal bruge en
certificeret svejser, og han skal udstede en attest på arbejdet. Ellers får
du problemer, hvis du skal bruge din forsikring på et tidspunkt.

Ivar Holm

Fra : jones_net

Dato : 09-03-07 20:28

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> Støbedelen er jeg færdig med, og jeg har fået lavet statiske beregninger
> osv, så nu mangler jeg lidt viden om svejset vinyl.

Tak for hjælpen indtil videre - nu har jeg da fundet ud af en hel del
Men så kommer der jo lidt nye spørgsmål:

Hvad skal undergulvet være? Jeg havde tænkt på gulvgipsplader...

Er det mon muligt at have fliser på væggene og vinyl på gulvet?

/J

Fra : René

Dato : 11-03-07 08:40

"jones_net" skrev i en meddelelse .....

> [...]
>
> Hvad skal undergulvet være? Jeg havde tænkt på gulvgipsplader...
>
> Er det mon muligt at have fliser på væggene og vinyl på gulvet?

Hej
Har lige et tillægsspørgsmål til vinyl gulv.
Er der nogen der ved om man kan lægge gulvvarme under vinyl gulv ??

Mvh
René

Fra : Ivar Holm

Dato : 11-03-07 10:12

Jeg har varme under mit vinylgulv i brusekabinen. Gulvet er lagt af en
certificeret svejser, og der er udstedt attest på udførelsen. Det har nu
fungeret en halv snes år uden problemer.

Ivar Holm

Fra : Anders Majland

Dato : 11-03-07 22:59

> Hvad skal undergulvet være? Jeg havde tænkt på gulvgipsplader...
> Er det mon muligt at have fliser på væggene og vinyl på gulvet?

Prøv at tage på biblioteket efter by og byg anvisning 200 - vådrum. Deri
står alt hvad du har behov for at vide Dernæset findes der et pdf fra
gipspladeproducenterne om gips i vådrum. Jeg har vist downloadet den fra
gyproc eller danogips

Men vi har spånplade under vinylen - men krydsfiner kan være lidt tyndere
med samme understøtning. Btw hvis du får brug for at lave udendige hjørner
med vinyl på så monter pladerne lidt trukket tilbage fra hjørnet og brug en
kvarstaff liste med passende runding.

Jeg ved ikke om du kan få overgangen tæt - Dvs du skal have fliserne til at
klæbe uden på vinylenen