Luft til vand-anlæg
Fra : Annette

Dato : 07-03-07 23:40

Har I erfaringer med denne form for opvarmning af huset?
Jeg har undersøgt forskellige alternative opvarmningskilder. Jeg har ikke
plads til 300m rør til jordvarme, så tænkte jeg på luft til vand.

Mit hus er 120m2 i et plan. Nu kører jeg med oliefyr.

Jeg har hentet to tilbud; Natyrvarme.dk der koster det 100.000, Sydvest
Energi koster det kun 80.000kr. alt inklusiv.
Skal jeg gå efter et bestemt mærke eller system, for jeg synes denne
prisforskel er meget stor.

Alle erfaringer er meget velkomne.

Annette

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-03-07 23:53

Annette skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Har I erfaringer med denne form for opvarmning af huset?

Ellers prøv i news:dk.teknik.energi hvor opvarmning egentlig
hører til, og der er vist flere indlæg om emnet i forvejen

Jan

Fra : TGJ

Dato : 08-03-07 07:07

www.heatpump.dk

er i samme situation.

Hvor i landet bor du ?

Thomas

Fra : tp

Dato : 08-03-07 12:20

> [...]
>
> Jeg har hentet to tilbud; Natyrvarme.dk der koster det 100.000, Sydvest
> Energi koster det kun 80.000kr. alt inklusiv.

Er det for at spare penge? 100.000kr. det kommer DÆLME til at tage lang tid
at betale det anlæg af.. og holder det overhovet så længe?

og vil du tage den varme inde fra huset? hvad skal så levere denne varme?
har du brændeovn giver det mening, men så igen : her kan du få brændeovne
vandtilslutning, hermed sparer du "konverteringen" fra varme->luft->varme +
det er langt billigere...

Fra : Carsten Keller

Dato : 08-03-07 13:14

"tp" <skodskod@yahoo.com> wrote in message

> og vil du tage den varme inde fra huset? hvad skal så levere denne varme?

Mon ikke varmen skal tages udefra, som i et almindeligt luft-luft-anlæg...

Keller

Fra : Ole C

Dato : 08-03-07 16:36

Carsten Keller skrev blandt andet:

> Mon ikke varmen skal tages udefra, som i et almindeligt
> luft-luft-anlæg...

Ellers bliver der da hurtigt koldt i det hus.....

--
vh
Ole C.

Fra : TGJ

Dato : 08-03-07 20:33

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Er det for at spare penge? 100.000kr. det kommer DÆLME til at tage lang
> tid at betale det anlæg af.. og holder det overhovet så længe?

Jeg forstår indlægget sådan, at han overvejer noget alternativt til oliefyr,

hvis han skal have et nyt oliefyr er det forskellen fra et nyt oliefyr til
naturvarme
der er den reelle forskel.

Thomas

Fra : Annette

Dato : 08-03-07 20:46

"TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> oliefyr, så
> hvis han skal have et nyt oliefyr er det forskellen fra et nyt oliefyr til

Jeg bor ved Esbjerg.
Ja, istedet for at skulle skifte oliefyret+kedel til stadig høje oliepriser,
vil det koste det dobbelte at udskifte til luft til vand-anlæg men om 7 år,
så er varme regningen nede på det halve og i mellemliggende tid har jeg
betalt det samme for både opvarmning og lån, som jeg betaler til opvarmning
alene nu.
Der sidder en ude-del til anlægget som tage luft ind, som omdannes til varmt
vand, som løber ud i radiatorerne.

Men jeg drøner lige over i energi-gruppen.

Tak for hjælpen

Annette

Fra : TGJ

Dato : 08-03-07 20:40

"Annette" <lauses11@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Energi koster det kun 80.000kr. alt inklusiv.
> Skal jeg gå efter et bestemt mærke eller system, for jeg synes denne

vi overvejer et anlæg som er godkendt at teknologisk institut:
http://www.teknologisk.dk/varmepumpeinfo/8333

jeg synes det lyder lidt dyrt. Vi har et overslag på ca 60.000 for et
luft-vand anlæg

Hvor mange kw er de anlæg du har fået tilbud på?

Thomas