Fjerne fliseklæber på væg inden nye fliser~
Fra : Michael Nørgaard

Dato : 06-03-07 08:48

Hejsa,

Er der nogen fiduser til, hvordan man lettes får fjernet den gamle
fliseklæber, som sidder på væggen, efter fliserne er banket ned.
Jeg har tidligere brugt en haveflise eller lignende til at "slibe" med - men
er der andre metoder, der kan anbefales?

vh
Michael

Fra : Erik Andersen

Dato : 06-03-07 10:12

Michael Nørgaard wrote:
> [...]
> Jeg har tidligere brugt en haveflise eller lignende til at "slibe"
> med - men er der andre metoder, der kan anbefales?

Jeg har med stor succes brugt en diamant slibekop til vinkelsliberen fra
Harald Nyborg til mange ting i forbindelse med afrensning og afretning af
flisemørtel og beton.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9927&n=10 P.t. på tilbud til
99 kr.
Den er simpelthen supereffektiv. MEN DET SVINER AFSINDIGT!!!!! Åndedrætsværn
og høreværn. Fint støv der kommer ind OVERALT!
Mvh Erik

Fra : Magic Hansen

Dato : 06-03-07 16:04

"Erik Andersen" <eandersn@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Harald Nyborg til mange ting i forbindelse med afrensning og afretning af

Thanx, den ser jo helt rigtig ud.

Ja, jeg er med på svineriet, min manuelle metode giver også meget støv, men
vinkelsliber til at slynge det rundt i lokalet, giver nok lige lidt ekstra

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 06-03-07 16:37

"Michael Nørgaard" <nyhedsgruppe@hejza.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har tidligere brugt en haveflise eller lignende til at "slibe" med -
> men er der andre metoder, der kan anbefales?

Lej evt. en betonhøvl. De fleste kan der sættes en støvsuger til. Her er en
mulighed: http://www.jjm.dk/index.asp?page=view.asp&id=-1512619963
Den vil spare dig for det meste støv, hvis posen fjernes og støvsugeren
sættes til.
Hilsen Matthias