Vaskemaskine - altid vand i skyllemiddel-r~
Fra : Morten

Dato : 05-03-07 15:18

Hej

Jeg har en vaskemaskine som i den senere tid er begyndt at efterlade vand i
bakken, hvor man hælder skyllemiddel i.
Jeg har forsøgt at tage den ud og tømme den, men efter en vask står der vand
i den igen (ca ½ fyldt) - jeg har hidtil bare hældt skyllemiddel oven i
vandet, men jeg synes det er bedyndt at lugte grimt nu, og synes ikke om
tanken om at det skal ned i tøjet.

Nogen der ved hvordan jeg få rettet det?

/Morten

Fra : Morten Nielsen

Dato : 05-03-07 15:37

> [...]
> i vandet, men jeg synes det er bedyndt at lugte grimt nu, og synes ikke om

Har du tjekket at der ikke sidder noget snask i bakken når du har haft den
ude ? Her tænker jeg på der hvor sæben løber ud ? Tag og skyl og rens den
grundigt.

/Morten N

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 05-03-07 17:51

Morten wrote:
> [...]
> tanken om at det skal ned i tøjet.
>
> Nogen der ved hvordan jeg få rettet det?

Du skal sikkert have renset rummet, på den vaskemaskine jeg har kan man
skille den ad der hvor skyllemidlet hældes i. Det gør det rigtig nemt at
vaske godt og grundigt (en gammel tandbørste er genial til det) for der
samles nemt sæbe og andet snask over tiden.

Jeg har også gode erfaringer med at smide hele sæbeskuffen i
opvaskemaskinen og hvis den virkelig trænger til at blive rengjort. Det
er meget effektivt, specielt hvis du ikke vasker ret meget (jeg vasker
gennemsnitlig 2 gange om ugen og der kan sæberester mv. nå at tørre
rimelig meget ind, opvaskemaskinen er god til det indgroede snavs)

Thomas

Fra : Morten

Dato : 05-03-07 18:21

Så har jeg haft den ude og vasket den - og det så da også tiltrængt ud, så
jeg tror på den virker næste gang nu - jeg takker for hjælpen!