Udhus, hjælp til nogle ca. priser?
Fra : Torben

Dato : 04-03-07 17:06

Hej,

jeg har tidligere på ugen skrevet i denne gruppe - se tråden: "Isoleret skur
i baghaven?" - dette skur er nu blevet opgraderet til et "full-blown" muret
udhus på ca. 30 m2 (6*5 m). I den forbindelse er jeg nu ved at lægge budget,
dvs. første udkast. I den forbindelse har jeg lige brug for en ca. pris på
alt tømmer. Dvs. spær, lægter og hvad der ellers skal til for at lave
tagkonstruktionen - undertag, tagsten mm. skal ikke medregnes, ej heller
arbejdsløn.

Hvor meget skal jeg budgetere med?

Jeg har fået et tilbud fra en lokal murer der kan lave al murerarbejde for
ca. 25.000 kr (materialer er naturligvis ikke med i denne pris, det er altså
ren arbejdsløn). Det han skal udføre er således:

1. Opmåling
2. Støbe sokkel
3. Støbe gulv
4. Mure vægge, regner med at det skal være dobbeltmuret
5. Mure solbænk og vinduesbænke

Jeg sørger selv for udgravning og gulvisolering.

Hvad siger i til denne pris på 25K?

Mvh & på forhånd tak!
Torben

Fra : Martin Bak

Dato : 04-03-07 17:40

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> pris på alt tømmer. Dvs. spær, lægter og hvad der ellers skal til for at
> lave tagkonstruktionen - undertag, tagsten mm. skal ikke medregnes, ej

Der kan være store forskelle afhængig af, hvilket
byggemarked/trælast/savværk du handler hos. Du kan få en ide om prislejet på
nettet ved at finde en tømmerhandel der har proser på hjemmesiden.
Det bedste råd er, at udregne hvor meget du skal bruge og i hvilke
dimensioner, og derefter forhøre dig hos trælaster/savværker i området. Du
vil sikkert kunne opnå 10-15% rabat hvis du vifter dem om næsen med ordren
på alle materialerne til byggeriet. Måske mere.

Lyder billigt. Ihvertfald rimeligt.

Martin

Fra : Leonard

Dato : 04-03-07 17:55

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> wrote:

>Hvad siger i til denne pris på 25K?

Kan du ikke sende ham over til mig når du er færdig med ham?
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://leonard.dk/micrograver/ - lille, men effektiv

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Slaine

Dato : 04-03-07 20:42

> [...]
> der ellers skal til for at lave tagkonstruktionen - undertag, tagsten
> mm. skal ikke medregnes, ej heller arbejdsløn.

jeg gav ca 800,- pr. stk for færdige saksespær til min garage, spændvidde
9,3 meter, 25 graders hældning. du skal nok regne med max 90 cm imellem
spærene
lægter : meter pris, antal skal beregnes på grundlag tagbeklædning, tagsten
kræver kortere lægteafstand en f.eks eternit eller stålplader

/Martin

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 04-03-07 23:21

Fin pris slå endelig til

Fra : Carsten

Dato : 05-03-07 19:20

Uden at have forstand på priser på dit projekt i øvrigt, så vil jeg blot
gøre dig opmærksom på denne mulighed for "opvarmning" af dit nye udhus i en
solrig vintersæson.

http://www.solarventi.dk/pages.asp?p=6&la=1

Jeg har ikke selv erfaring med produktet - kun hvad jeg har læst mig til.
Overvejer selv en til sommerhuset.

Hilsen
Carsten

Fra : jones_net

Dato : 08-03-07 21:21

"Carsten" <carsten@noexists.dk> wrote in message
> [...]
>
> http://www.solarventi.dk/pages.asp?p=6&la=1
>
> Jeg har ikke selv erfaring med produktet - kun hvad jeg har læst mig til.

I stedet for at købe en SolarVenti, kan du selv lave den.
En stor malet trækasse af fugtbetandig træplade, en tynd sort metalplade, en
akryl plade, en solcelle og en blæser er hvad du skal bruge.
Det er meget let, og du kan få den i den præcise størrelse, som du har plads
til.
Du skal hverken være elekrtrikker eller lign, da der ingen elektronik skal
bruges, da blæseren skal bruger 12V, og solcellen leverer 12V. Det er
absolut ikke svært!!

Jeg har selv lavet een, og den er ca. 1x1,4 m og den varmer 0 grader kold
luft op til 20 grader på en frostklar dag

Den har kosten under 1.500,- at bygge.

En SolarVenti SV7 på 1x0,7 m koster fra 4.300, så der er penge sparret,
selvom udnyttelsesgraden måske ikke er lige så høj, til gengæld kan du jo
bare lave den lidt større

Jeg tænkte selv længe over SV, og efter at have set fabrikken i Aidt, var
jeg ikke i tvivl om, at sådan en kan man selv bygge!

/J

Fra : Ole Jensen

Dato : 08-03-07 22:11

jones_net <jones_netng@yahoo.dk> wrote:

> Jeg tænkte selv længe over SV, og efter at have set fabrikken i Aidt, var
> jeg ikke i tvivl om, at sådan en kan man selv bygge!

Det kan du da sagtens sidde og skrive - men vi vil da se billeder og
tegninger og materialelister, så vi selv kan gøre dig kunsten efter.

Jeg var lige ved at købe en SV for et par dage siden på en auktion, men
den blev budt alt for højt op, så jeg påtænker at lave en selv inden
efteråret sætter ind, så jeg kan holde mit baghus lidt mere tørt/vatmt.

--
mvh - Ole-J - Aalborg

Sælges: Billedrammer / Træarbejder / Legetøjsbiler m.m.
http://www.oleswebsite.dk/salg.htm

Fra : Leonard

Dato : 09-03-07 09:27

newsplus@website.dk (Ole Jensen) wrote:

>Det kan du da sagtens sidde og skrive - men vi vil da se billeder og
>tegninger og materialelister, så vi selv kan gøre dig kunsten efter.

Hvis du ikke selv kan tegne en kasse og regne ud hvilke materialer der
skal til, så må du hellere betale fabrikanten for at lave den for dig.

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 09-03-07 10:00

Hejsa.
Det lyder som en god ide.
Jeg kunne dog godt bruge en henvisning til hvordan den den ser ud, i
princippet, så jeg har en ide om en fornuftig placering af acrylplade,
metalplade, indsugning og udblæsning... samt evt. valgte fabrikater af
ventilator og solceller...

Mvh. Finn

Fra : jones_net

Dato : 09-03-07 12:05

"Finn Hybjerg Hansen" <fhh@kom.aau.dk> wrote in message
> [...]
> princippet, så jeg har en ide om en fornuftig placering af acrylplade,
> metalplade, indsugning og udblæsning... samt evt. valgte fabrikater af

Kasse: vandfast krydsfiner
Akrylplade: http://www.dekoplast.dk/
Blæser: fra en PC ellers kig på www.edbpriser.dk
Solcelle: 4,5 Watt, 12 V til 388,- her:
http://solkraft.dk/product.asp?product=406&sub=108&page=1 eller en med 9
Watt, 12 Volt, hvis man vil op i 120mm blæser eller mere. Ingen elektronik,
rød ledning til rød og sort til sort - meget simpelt!
Sort metalplade: sort ståltagplade med eller uden profil.
Indsugning: 400 huller af 4 mm på bagsiden af pladen.
Udblæsning: 80 blæser tætnet med fugemasse til et 100 mm rør gennem væggen.

Fastholdelse af metal- og akrylplade er lavet med 13 mm fejelister, som stod
ude i værkstedet.

Kassen: http://www.solarventi.dk/pages.asp?p=13&la=1

Sørg for at luften tvinges hele vejen rundt om metalpladen, ved at lave en
skillevæg mellem indsugningsområdet og udblæs.
Solpanelet skrues bare fast et sted på metalpladen.

Fra : Torben

Dato : 10-03-07 09:38

> [...]
> Uden at have forstand på priser på dit projekt i øvrigt, så vil jeg blot
> gøre dig opmærksom på denne mulighed for "opvarmning" af dit nye udhus i

Jeg er faktisk blevet temmelig lun (fik i den på sådan en fætter!

Tror at jeg ringer til dem i løbet af ugen for at høre nærmere!

mvh
Torben

Fra : Niels

Dato : 06-03-07 12:35

On 5 Mar., 19:19, "Carsten" <cars...@noexists.dk> wrote:
> [...]
>
> http://www.solarventi.dk/pages.asp?p=6&la=1
>
> Jeg har ikke selv erfaring med produktet - kun hvad jeg har læst mig til.

Det har Carsten helt ret i. Du kan lave en sekunder varme med et
SolarVenti anlæg. SolarVenti er en luftsolfanger som består af en
kasse hvor i der sider en solcelle, på fronten sider der polikabonat
som solen kan skinde igennem. Kassen varmes op af solen. Samtidig
produserer solcellen strøm til en blæser som sider på bagsiden. Denne
blæser, den blæser opvarmede luft i kassen ind i huset. Det primer med
luftsolfangeren er at den kan affugte og ventilerer dit udhus. Du kan
se mere og finde din lokale forhandler på www.solarventibutik.dk Ja
jeg er selv forhandler af SolarVenti

Med venlig hilsen
SolarVenti Butik Slagelse
Niels Andersen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-03-07 10:49

Hvad foræller du din kommune?
Er halløjet godkendt?

Fra : Torben

Dato : 07-03-07 10:57

"Roberto Saldo" <fu@hotmail.com> wrote in message

> Hvad foræller du din kommune?
> Er halløjet godkendt?

Så godt som - har talt med dem, og der skulle ingen problemer være hermed!

mvh
Torben

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-03-07 10:15

Torben wrote:
> "Roberto Saldo" <fu@hotmail.com> wrote in message
>
> Så godt som - har talt med dem, og der skulle ingen problemer være hermed!

Godt, det er noget skidt hvis de bliver sure bagefter.