Løbegård, spørgsmål...
Fra : Sabina H.

Dato : 18-03-07 17:29

Vi står i den heldige situation at vi til sommer flytter ud i et
superlækkert hus, med have og det hele....
planen er naturligvis at bygge en løbegård til kattene, så de kan komme ud
og få lidt luft, men jeg ville da lige høre hvad i andre hat gjort...

restriktionerne er at den skal kunne pilles ned igen, med et minimum af
påvirkning af de eksisterende bygninger.. da det er et lejet hus....
løbegården bliver bygget så der er udgang indefra, for kattene, gennem et
vindue, og der bliver naturligvis også bygget en dør, så vi kan komme ind i
fald det bliver nødvendigt...
vi forestiller os noget i retningen af 2 meter højt (med knækhegn foroven,
for at undgå udbrud), 2 meter ud fra væggen og 3-4 meter langt (langs
væggen)... en hurtig udregning fortæller os at det kan gøres for omkring
1000 kr.... godt man har en handy mand i huset ;)

nogle herinde der har tips, triks eller billeder af noget lignende man kan
få lov at høre/se?
--
Knus,
Sabina

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 18-03-07 18:00

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1000 kr.... godt man har en handy mand i huset ;)
>
> nogle herinde der har tips, triks eller billeder af noget lignende man kan

Hej Sabine
tillykke med det kommende hus.

I efteråret fik jeg bygget en kattegård, der skulle opfylde nogenlunde de
samme krav som den, I vil bygge.
Jeg har desværre ikke en handymand i huset - men hyrede så en lokal
mand, der lavede den for mig.
Den er bygget op af rammer med volierenet, der udelukkende er fastgjort i
udhænget med få skruer, og hele molevitten kan derfor let tages ned og
genbruges et andet sted.
Da jeg gerne ville bevare udsynet til terrassen fra køkkenvinduet, blev der
lavet en tunnel under vinduet, og i hjørnerne blev der sat trekantede hylder
i forskellige niveauer, og træstammer, der gav adgang til hylderne - og som
også er gode at hvæsse kløer på.
Det er ikke nogen særlig stor kattegård, men alle mine fire katte er meget
glade for den og tilbringer megen tid dér, også her i vintersæsonen.

Du kan se den på dette link:

http://picasaweb.google.dk/Nilleslyst/KattegRden

God arbejdslyst!

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Siri

Dato : 20-03-07 19:09

> [...]
> Den er bygget op af rammer med volierenet, der udelukkende er fastgjort i
> udhænget med få skruer, og hele molevitten kan derfor let tages ned og

Flot gård, Anelise - hvor købte du volierenettet? i en 'rigtig butik'
eller på inter-nettet ?
Kiggede lige ind om hvalpebillederne - skøn vaps!
Fy, ingen hundesnak - jeg ville bare spørge til voliere-net?
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 20-03-07 19:18

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kiggede lige ind om hvalpebillederne - skøn vaps!
> Fy, ingen hundesnak - jeg ville bare spørge til voliere-net?

hej Siri
det kan fås både hos Jem og Fix og hos Harald Nyborg, og til samme pris, så
vidt jeg husker.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : dpl

Dato : 18-03-07 18:57

Sabina H. skrev:

> [...]
> omkring 1000 kr.... godt man har en handy mand i huset ;)
>
> nogle herinde der har tips, triks eller billeder af noget lignende man

Hejsa
Forstår jeg dig ret, så bliver gården 6-8 kvm? I så fald ville jeg lave
en ramme til "loftet" også, så gården er helt lukket. Så slipper du for
bekymringer for udbrud såvel som indbrud.

I bliver super glade for en løbegård, stor eller lille. Vores katte
ææælsker at ligge og dase ude i gården, både sommer og vinter.
Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/ ... Stærkt på vej mod 1.000 omplaceringer!

Fra : Morten Larsen

Dato : 18-03-07 20:57

On Sun, 18 Mar 2007 18:56:34 +0100, dpl <dplahrmann@hotmail.com>
wrote:

>I bliver super glade for en løbegård, stor eller lille. Vores katte
>ææælsker at ligge og dase ude i gården, både sommer og vinter.
>Hilsen Dorthe

Det er nemlig rigtigt. Se, hvad vi (dvs. en god ven) lavede her:

http://www.kattesiden.dk/cleo-fig.htm

Den er bygget i sektioner og samlet med bolte. Kun fastgjort til huset
med to bolte i murstenene og derfor let at demontere for dem, der
købte huset for et par år siden, da vi flyttede i lejlighed.

vh Morten

Fra : Siri

Dato : 20-03-07 19:37

> Sabina H. skrev:
>
> Vi står i den heldige situation at vi til sommer flytter ud i et
> superlækkert hus, med have og det hele....
> Knus,
> Sabina

Wow Sabina - tillykke med det - ellers noget (katte-)nyt?
Killinger, ka(t)'ske ?

Fra : Sabina H.

Dato : 20-03-07 20:00

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in message

> Wow Sabina - tillykke med det - ellers noget (katte-)nyt?
> Killinger, ka(t)'ske ?

hehe, nej, ikke endnu, men arbejder på sagen ;)

--
Knus,
Sabina