Dagens gys
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 14-03-07 15:14

Jeg gik i skole til kl 8. Ungen skulle møde kl 9, så det var helt klart
ikke mig, der gik sidst ud af den dør!
Kl kvart over 12 ringer rengøringshælpen og fortæller, at døren til
vores lejlighed står på klem og at der ikke er nogen Svedske i lejligheden.
Jeg sms'er til ungen, som fatter, at han hellere må spurte hjem og lede
efter udbrydersvedsken.
Jeg får fri kl 14 og ringer hjem for at høre, hvordan eftersøgningen
går. De har været ude at lede og kalde, men ingen Svedske.
Så tar jeg bussen hjem (varer en halv times tid) og ser mig om til alle
sider, da jeg står af - hun kunne jo være et sted i nærheden (bor lige
over for Frederiksberg have og ditto kirkegård). Ingen Svedske i sigte.
Da jeg går ind gennem porten begynder jeg at kalde Svedske, Svedske -
sådan med 'nu-er-der-mad-eller-putte-med-mor'-stemmen. Da jeg kommer hen
til vores opgang, synes jeg, der kommer et lille miv et sted fra... op
dukker Svedske og ser forventningsfuldt til, mens jeg låser op til opgangen.
Så nu er flygningen kommet hjem igen, meget tam og meget sulten - men
sikke en forskrækkelse. Forresten ser hendes pels meget flottere ud
efter en tur i frisk luft.

Venlig hilsen Dikte

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 14-03-07 15:40

"Benedikte Brisson" <kuduli@vide.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så nu er flygningen kommet hjem igen, meget tam og meget sulten - men
> sikke en forskrækkelse. Forresten ser hendes pels meget flottere ud efter

Hej Dikte
dejligt, at hun kom hjem igen.

Min kat Bølle var også på springtur i sidste uge, han smuttede ud af
hoveddøren i et ubevogtet øjeblik, og jeg så lige ryggen af ham. Jeg bor
lige op til en nyplantet skov og kunne gennem hegnet se, at han for omkring
derinde og rigtigt nød det. Jeg raslede med foderbægeret og kom tæt på et
par gange, men i sidste øjeblik undveg han. Heldigvis gik han efter et
kvarters tid - hvor jeg var helt tør i halsen af at kalde på ham - ind i
genboens entrè. De var kommet ud for at se, hvad der foregik, og lukkede
hurtigt entredøren efter ham, og så var det jo en smal sag at indfange ham
og bære ham hjem i triumf.
Siden har han siddet foran terrassedøren og i vinduerne, miavet meget
højlydt i mange tonearter og skuet ud over det tabte paradis, så jeg har
haft helt ondt af ham, men med en ret befærdet gade i nærheden må han altså
nøjes med kattegården.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-03-07 15:41

Benedikte Brisson wrote:
> [...]
> jeg låser op til opgangen. Så nu er flygningen kommet hjem igen,
> meget tam og meget sulten - men sikke en forskrækkelse. Forresten

Puh-ha. Det er lige så de små nakkehår rejser sig. Sådan en udflugt
kan gå an her på landet hos os, men i storbyen.........man forestiller
sig alt muligt. Godt at Svedske-missen kom hjem igen til mor og de
vante omgivelser .

P.S. Kan du huske at du anbefalede mig at bestille "Katte i huset" på
biblioteket. Jeg måtte vente lææænge på at få den ( ca. 3 mdr.) Den
var godt nok værd at vente på. Hende Doreen Tovey kan det der med at
skrive bøger, fik et par gode grin undervejs. og tak for tipset
må jeg da hellere sige.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats