Min drægtige kat har lopper
Fra : Claudia Mørk

Dato : 12-03-07 16:59

Hej gruppe!

Min skønne Bella (norsk skovkat/maine-coon) er drægtig, og jeg har lige
opdaget at hun har lopper. Skal hun have noget speciel loppemiddel? Normalt
bruger jeg frontline, men jeg fik at vide da jeg købte det at det går ind i
huden - betyder det noget for killingerne før og efter fødslen?

Håber I kan hjælpe..

Hilsen Claudia
Mor til Bella, Fumle, Miv og Mus

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-03-07 19:01

Claudia Mørk wrote:
> [...]
> loppemiddel? Normalt bruger jeg frontline, men jeg fik at vide da
> jeg købte det at det går ind i huden - betyder det noget for

Hej Claudia.

Nogle loppemidler kan gives til drægtige og diegivende katte og andre
kan ikke. Jeg tror, at jeg ville forhøre mig hos dyrlægen hvis jeg var
dig. Det koster jo ikke noget at ringe til dyrekliniken.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : charlotte kofoed

Dato : 13-03-07 09:02

> [...]
> kan ikke. Jeg tror, at jeg ville forhøre mig hos dyrlægen hvis jeg var
> dig. Det koster jo ikke noget at ringe til dyrekliniken.

Jeg bruger frontline vet på både drægtige og diegivende hunkatte, og der
er ikke sket noget ved det
Der står også bag på pakken at det må bruges til begge dele, det er kun
nyfødte killinger og op til 7-8 ugers alderen der ikke må påføres det
(de skal have den på sprayflasken)

Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar