Søger golden chinchilla
Fra : Hansen

Dato : 08-03-07 20:23

Hejsa.

Vi søger en golden chinchilla killing, der ikke er typet. Vi vil gerne have
en magen til følgende:
http://home6.inet.tele.dk/cat-lion/galleri/lillebror-1.htm , men har ikke
kunnet finde et katteri der har denne slags længere. De er enten typede,
eller hvide.
Er der nogen der har denne type kat, eller ved hvor man kan købe dem?

/Hansen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-03-07 20:51

"Hansen" <bluesboys@-remove-this-hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller hvide.
> Er der nogen der har denne type kat, eller ved hvor man kan købe dem?

hmmmm så er det at en "dummy" som mig må spørge, hvad vil det sige at være
"typet"??

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Hansen

Dato : 08-03-07 21:17

> hmmmm så er det at en "dummy" som mig må spørge, hvad vil det sige at være
> "typet"??

Jeg ved heller ikke om det er stavet rigtigt
Men det er det der fænomen med at de er flade i ansigtet og ingen snude/næse
har. Det skulle åbenbart være pænt og meget moderne, men det er vi slet ikke
til.
/Hansen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-03-07 21:31

> [...]
> Men det er det der fænomen med at de er flade i ansigtet og ingen
> snude/næse har. Det skulle åbenbart være pænt og meget moderne, men det er

jamen så giver det mening!
jeg fatter heller ikke, at der skal ændres så meget på de arme dyrs fysiske
form, om det så er katte eller hunde. Så det er da al respekt værd, at du
går efter dem med næse!.
Men jeg troede faktisk, at det var ved at vende mht. til avlen med de flade
snuder.

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Sybil

Dato : 08-03-07 21:34

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen

> hmmmm så er det at en "dummy" som mig må spørge, hvad vil det sige at være
> "typet"??
>
> mvh. marie
> www.photopassion.dk

Tak fordi du spurgte. Jeg var også på helt bar bund!

Rigtig sød kat, med en meget pæn næse

Majken

Fra : Camilla Baird

Dato : 09-03-07 01:05

Hansen wrote:
> [...]
> eller hvide.
> Er der nogen der har denne type kat, eller ved hvor man kan købe dem?

Jeg foreslår, du kontakter Dansk Silver Katteklub www.silverkatten.dk
eller Persian & Exotic Cat Society www.solvkatten.dk (golden er en slags
sølv - spørg mig ikke om genetikken bag *gg*) og fortæller, hvad du
ønsker dig - der *må* findes en ikke avlsegent golden chinchilla Perser
med længere næse... men det kan sikkert være svært at få opdrætterne til
at indrømme det offentligt
mvh Camilla

Fra : Siri

Dato : 09-03-07 01:30

> [...]
> eller hvide.
> Er der nogen der har denne type kat, eller ved hvor man kan købe dem?

Hej
For nogen tid siden faldt jeg over dette site
http://www.klassisk-perser-kat.dk/
Det kommer frem som et af de øverste, hvis man googler 'Perser med næse'
- og spørg mig ikke, hvordan det kom sig for med en søgning, hvor den
dukkede op. Men andre har haft glæde af det, måske rummer det noget til
jer.
Jeg er selv så lykkelig for min lille braktudskat... Men det er også
indenfor rimelighedens og sundhedens grænser, og ikke over-typet.
'Typet' og 'Peke-faced' er beskrevet i Felis Danicas bog 'Perser og
Exotic'
At jeg så tror, at det altid vil være nærmest umuligt at finde en kat
magen til en anden, det er så en anden snak.
Held og lykke med at finde den rigtige kat for jer - og omvendt - det er
en lykke!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar