At Oprette et netværkssted
Fra : Ukendt

Dato : 18-03-07 21:08

Hejsa

På min PC kan jeg oprette et netværksted, hvor jeg kan lagre billeder, filer
og hjemmesider f.eks her http://bo.joergensen3.person.emu.dk/. Når jeg går
ind på denne side, via netværksteder, er det med den almindelige
mappestruktur. Uden et FTP program.

Hvordan kan jeg gøre det samme på Mac?

Hilsen Bo

Fra : Michael Holm

Dato : 19-03-07 10:54

"Bo Jørgensen" <boisalten(at)gmail.com> wrote:

> [...]
> og hjemmesider f.eks her http://bo.joergensen3.person.emu.dk/. Når jeg går
> ind på denne side, via netværksteder, er det med den almindelige

Er ikke helt sikker på hvad du mener... men - hvis i æble-menuen åbner
4. punkt ´"SystemPreferences..." og klikker videre til "Sharing" kan du
sætte flueben ud for "Personal File Sharing" og "Personal Web Sharing"

På den måde er din mac blevet lavet om til en webserver, hvor du kan
ligge hjemmesider ind, som du tilgår via en browser- og du kan forbinde
til via Finder fra en anden maskine og se den alm. mappe struktur....

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 19-03-07 11:48

> [...]

> og hjemmesider f.eks her http://bo.joergensen3.person.emu.dk/. Når jeg går
> ind på denne side, via netværksteder, er det med den almindelige

Jeg er lidt usikker på hvad det er du mener, men hvis du mener at du vil
have adgang til en ftp-server igennem finder, så kan du gøre det på flg.
måde:

I Finder tryk æble-k, indtast ftp-adresse, f.eks.:
ftp://bo.joergensen3.person.emu.dk

~ Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-07 18:27

""Jørgen Tietze"" <tietze@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> måde:
>
> I Finder tryk æble-k, indtast ftp-adresse, f.eks.:

Tak Jørgen - du er inde på det rigtige, problemet er bare at det vindue der
kommer frem når jeg taster login og kode IKKE indeholder nogle webfiler -
kun 2 mapper, CGI og DATA. På min PC kommer alle mine filer frem!!

Mvh. Bo

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 19-03-07 20:35

Bo Jørgensen wrote:

> [...]
> kommer frem når jeg taster login og kode IKKE indeholder nogle webfiler -
> kun 2 mapper, CGI og DATA. På min PC kommer alle mine filer frem!!

Hej Bo

Under alle omstændigheder er der vist nok noget med at ftp via Finder
ikke fungerer særligt godt. Jeg mener ikke at man kan uploade filer. Så
hvis det er det du vil, er der nok ikke nogen vej uden om en egentlig
ftp-klient. Jeg bruger, med rimelig tilfredshed, "RBrowser"
(www.rbrowser.com), som er gratis hvis du kun skal bruge den til ftp.

MVh Thomas bendsen