Lydhøjde i headset
Fra : Per Rønne

Dato : 17-03-07 19:39

Jeg har netop fået min iMic hjem, og sluttet den til en usb-port på min
G4/867. Og konstaterer to ting:

1. Lyden på mikrofonindgangen er uhyre lav.
2. Lyden på høretelefonerne er også uhyre lav. Det gælder også hvis man
hører fra den normale højttaler-udgang.

Er der nogen der har tilsvarende erfaringer? Findes der små-forstærkere
man kan sætte imellem, begge veje, eller er der noget i vejen med
headsettet?

Jeg synes ikke umiddelbart at jeg kan konstatere det samme på Windows,
med det samme headset?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-03-07 20:38

Hej Per

Systeminstillinger -> Lyd -> fanebladene 'Lyd ind' og 'Lyd ud' - især
den nederste skyderegulator er den, der styrer 'hovedsignalet' på både
'Lyd ind' og 'Lyd ud'
mvh. Erik Richard

Per Rønne wrote:
> [...]
> headsettet?
>
> Jeg synes ikke umiddelbart at jeg kan konstatere det samme på Windows,

<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 17-03-07 22:16

> Systeminstillinger -> Lyd -> fanebladene 'Lyd ind' og 'Lyd ud' - især
> den nederste skyderegulator er den, der styrer 'hovedsignalet' på både
> 'Lyd ind' og 'Lyd ud'

Læg også mærke til Programmer -> Hjælpeprogrammer -> Indstil lyd og
MIDI. Den skal stå til 2-kanal 16 bit, men nogle gange stiller den sig
forkert for min iMic.

Læg også mærke til den lille omskifter på selve iMic'en, hvor man
skifter mellem mikrofon og linje-niveau.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-03-07 00:00

Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:

> [...]

Ja, det fandt jeg selv inden jeg sendte artiklen.

> Læg også mærke til Programmer -> Hjælpeprogrammer -> Indstil lyd og
> MIDI. Den skal stå til 2-kanal 16 bit, men nogle gange stiller den sig
> forkert for min iMic.

Det program var jeg til gengæld ikke opmærksom på. Det stod dog i
forvejen på 2-kanal 16 bit, men der var så andet jeg skiftede på. Jeg
forstår dog ikke hvorfor 'alt' skal være så højt som muligt? Og hvorfor
der skal være så meget baggrundsstøj.

> Læg også mærke til den lille omskifter på selve iMic'en, hvor man
> skifter mellem mikrofon og linje-niveau.

Og skifter jeg fra mikrofon til linie, reduceres baggrundsstøjen
mærkbart. Det havde jeg i hvert fald /ikke/ forventet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N/A

Dato : 17-03-07 22:12

Fra : Steen

Dato : 17-03-07 22:12

> Hej Per
>
> Systeminstillinger -> Lyd -> fanebladene 'Lyd ind' og 'Lyd ud' - især
> den nederste er den, der styrer 'hovedsignalet' på både 'Lyd ind' og
> 'Lyd ud'
> mvh. Erik Richard

Jeg havde lidt af samme problem, når jeg indspillede i Garageband.
Jeg skruede op på fuldt blus under Systemindstillinger.
Derefter har jeg ikke kunnet styre volume i Garageband, Skype mm ved
hjælp af F4 og F5.
--
Steen
Skype: dksbjdk