"rekonstruere" hjemmeside lavet i publishe~
Fra : Pia Petersen

Dato : 16-03-07 15:23

Jeg har lavet en ret stor hjemmeside i Publisher (ca 100 undersider pga.
albums mv) .. den er oploadet og kører fint .. Min computer gik massivt ned
(=afgik ved døden!) og jeg havde IKKE back up -- rigtige piger tar' ikke
back up - men vi græder rigtig meget ...

Men det hele ligger jo på serveren, og jeg har index-filerne tilbage på min
computer .. men jeg kan ikke finde løsningen på at få index-filerne
konverteret tilbage til en publisherfil ...

Kan det ikke lade sig gøre ????? Siden skal jo opdateres (helst snart) - og
jeg ville GODT NOK nødig starte forfra ... har arbejdet på siden i rigtig
mange timer .. suk

Kan nogen herinde hjælpe ?

Med venlig hilsen Pia

Fra : Max

Dato : 16-03-07 15:54

Hej Pia

> Kan det ikke lade sig gøre ????? Siden skal jo opdateres (helst
> snart) - og jeg ville GODT NOK nødig starte forfra ... har arbejdet
> på siden i rigtig mange timer .. suk

Hvorfor downloader du ikke bare en kopi fra din server ?

--
Mvh Max

Fra : Pia Petersen

Dato : 16-03-07 15:59

> Hej Pia

> Hvorfor downloader du ikke bare en kopi fra din server ?
>
> --
> Mvh Max

Det har jeg også gjort - men på serveren ligger den som index-filer, og ikke
pubilsher-filer ... Og jeg kan ikke umiddelabart få index-filerne til at ..
eh .. blive publisherfiler, hvis du forstår? Jeg kan åbne et image af hver
enkelt side på hjemmesiden, men mine samlede 105 sider, samlet i en
publisherfil .. det kan jeg ikke ? eller rettere .. jeg kan i hvertfald ikke
finde ud af det

mvh Pia

Fra : Kurt G

Dato : 16-03-07 17:09

> [...]
> en publisherfil .. det kan jeg ikke ? eller rettere .. jeg kan i hvertfald

Kan du ikke bare bruge et program, der er beregnet til hjemmeside, f.eks.
Frontpage?
Så vil du kunne bruge det hele, som det er!
Men jeg skal indrømme, at da jeg overtog en hjemmeside, der var lavet i
Pub., var der utrolig megen overflødig kode. Det skal forstås på den måde,
at Pub. genererer en del mere kode for at tilpasse siderne, end Frontpage
eller andre 'rigtige' hjemmesideprogrammer behøver. Det gav faktisk en del
oprydningsarbejde.

Mvh Kurt

Fra : Pia Petersen

Dato : 16-03-07 17:39

> Kan du ikke bare bruge et program, der er beregnet til hjemmeside, f.eks.
> Frontpage?
> Så vil du kunne bruge det hele, som det er!

Mener du, at hvis jeg fx får fat i Frontpage, så kan jeg bruge de
index-filer som pt er opdateret på min server, oprindeligt lavet i Publisher
???

> [...]
> eller andre 'rigtige' hjemmesideprogrammer behøver. Det gav faktisk en del

Ja, jeg ved godt, at Publisher egentlig ikke "duer" til hjemmesider - det er
bare så rart at arbejde i, og så er det det, jeg har brugt i årevis ... og
man er vel lidt vanemenneske .. har faktisk aldrig prøvet fx Frontpage ?

Mvh Pia

Fra : Kurt G

Dato : 17-03-07 08:42

> Mener du, at hvis jeg fx får fat i Frontpage, så kan jeg bruge de
> index-filer som pt er opdateret på min server, oprindeligt lavet i
> Publisher ???

Ja, det mener jeg.
Men der var vel andet end "index.htm" på din hjemmeside?

> [...]
> og man er vel lidt vanemenneske .. har faktisk aldrig prøvet fx Frontpage

Ja, det har du ret i.
Når du ikke har prøvet det før, må du jo vurdee, hvad der er nemmest: at
lave det i Pub. en gang til eller lære FP!

Mvh Kurt

PS. Jeg var lige inde på din hjemmeside, hvor du jo har en del billeder.
Du bør nok overveje ved rekonstruktionen af din site at reducere
billedstørrelsen, så vil din site blive noget hurtigere. De fleste af dine
små billeder kan reduceres til 1-5% af den nuværende filstørrelse uden at
det overhovedet kan ses!
Derved vil det blive væsentlig hurtigere at hente billederne.
F.eks. kikkede jeg på et billede "Photo Wishi", som er på 223670bytes, men
det billede man ser er kun på 2500bytes. Der kan der spares meget tid ved
hentningen af billedet.

Fra : Pia Petersen

Dato : 17-03-07 09:14

> Ja, det mener jeg.
> Men der var vel andet end "index.htm" på din hjemmeside?

Ja, der ligger to ting. En index.htm og en mappe som hedder indexfiles, og
som indeholder alle filer osv fra hjemmesiden. Dels som billeder osv. og
dels som htm-filer. Jeg kan åbne hver enkelt htm fil - men jeg kan ikke få
det samlet med interne links osv.

[klip]

> [...]
> små billeder kan reduceres til 1-5% af den nuværende filstørrelse uden at

Ja, jeg ved godt at mine billeder er urimeligt store - det var faktisk også
en del af det, jeg skulle ind og arbejde med, nu hvor den skulle opdateres

Tak for dit svar

Mvh Pia

Fra : Bjarne Chr

Dato : 17-03-07 13:59

"Pia Petersen" <lihme**FJERN**@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ja, jeg ved godt at mine billeder er urimeligt store - det var faktisk
> også en del af det, jeg skulle ind og arbejde med, nu hvor den skulle

Måske en nødløsning. Lav en kopimappe f.eks. Website og kopier din index.htm
og også hele mappen indexfiles som en undermappe så strukturen er ligesom
oppe på serveren. Højreklik så på din index.htm og vælg åben med Publisher.
Du burde nu kunne redigere alle dine sider ved at skifte sider i bunden af
billedet. Start lidt langsomt Prøv f.eks. kun at skifte billedet på
forsiden og opload så index.htm og billedet og se så om det virker (du har
jo stadig den orginale index.htm på pc'en) hvis der går kuk i det. Du er
nødt til at blive i htm formatet og samme filnavn når du gemmer, det duer
ikke at gemme i publisher format
Bc

Fra : Max

Dato : 16-03-07 22:39

Hej Pia

> eller rettere .. jeg kan i hvertfald ikke finde ud af det

Hvad hedder din hjemmeside ?

--
Mvh Max

Fra : Pia Petersen

Dato : 17-03-07 06:47

> Hej Pia

> Hvad hedder din hjemmeside ?

www.lihme-rex.dk

Mvh Pia

Fra : Max

Dato : 17-03-07 09:04

Hej Pia

Har du prøvet at se på din server via et FTP program ?

--
Mvh Max

Fra : Pia Petersen

Dato : 17-03-07 09:09

> Hej Pia

> Har du prøvet at se på din server via et FTP program ?

Ja - og jeg har jo fået filerne ned (tilbage på min pc) fra serveren, via
Cute FTP som det er oploadet med. Men her ligger det som en HTML-fil og en
mappe som hedder Index-files, som indeholder hele hjemmesidens billeder mv -
men jeg kan ikke umiddelbart få det tilbage til en publisher-fil.

Når man laver hjemmeside i Publisher, starter man jo bare med at arbejde
derinde, og når så hjemmesiden er færdig, ændrer man den til
"hjememsideformat" -- Så er den gemt så både hjemmesideformat og
publisherfil. - jeg skal så bare have hjemmesideformatet TILBAGE til
publisherfil ... men det kan jeg ikke hitte ud af...

Jeg kan åbne hver enkelt side i publisher - men ikke den samlede side, med
links mellem sideren osv.

Fra : Max

Dato : 17-03-07 09:18

Hej Pia

> Jeg kan åbne hver enkelt side i publisher - men ikke den samlede
> side, med links mellem sideren osv.

Ok, der må være en af de der Index.html filer der er den der indeholder
hele strukturen på din hjemmeside. Typisk ligger den alene ude på
roden på din server.

--
Mvh Max

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-03-07 22:09

> [...]
>
> Kan det ikke lade sig gøre ????? Siden skal jo opdateres (helst snart) -
> og jeg ville GODT NOK nødig starte forfra ... har arbejdet på siden i

En computer afgår normalt ikke ved døden. Noget dør og noget lever.
Er du sikker på, at harddisken er død/umulig at komme i kontakt med, og
hvilke redningsforsøg er der lavet?

Kurt

Fra : Pia Petersen

Dato : 17-03-07 06:52

> En computer afgår normalt ikke ved døden. Noget dør og noget lever.
> Er du sikker på, at harddisken er død/umulig at komme i kontakt med, og
> hvilke redningsforsøg er der lavet?
>
> Kurt

Vi fik reetableret en stor del af harddiskene, men noget af det havde
åbenbart taget skade ... Det var strømforsyningen som brændte af, og varmen
tog åbenbart livet af HD'erne. Da min mand kom hjem fra arbejde 1 time efter
den havde sagt "puf" var den stadig så varm at han næsten brændte fingrene

I maskinenerne var der ikke mulighed for at komme i kontakt med dem (bippede
fejl), men vi fik sat den i en extern box, hvor vi kunne reetablere en del -
men noget var desværre lukket land, og nu er de smidt ud, så der er ikke
mere at gøre.

Skulle det nu ikke kunne lade sig gøre med at få rekonstrueret min
hjememside, må jeg nok bare først som sidst tage til mig, at jeg ikke skal
bruge publisher ... elsker ellers at arbejde i det ... Er der nogen
programmer som er ligeså "brugervenlige" som det? Dvs. hvor man ikke skal
tænke på koder osv, og hvor man evt. har nogle skabeloner at gå ud fra ???

Med venlig hilsen Pia

Fra : Klaus H

Dato : 17-03-07 13:04

> [...]
> tænke på koder osv, og hvor man evt. har nogle skabeloner at gå ud fra ???

FrontPage er for sådan nogen som os, der ikke har tid til at sætte sig så
meget ind i koder og sådan noget.

Kan du bruge Publisher kan du også bruge FrontPage.
De har sikker et "lær hurtigt"-hæfte på dit bibliotek.

Klaus H

Fra : Pia Petersen

Dato : 17-03-07 13:20

> [...]
> meget ind i koder og sådan noget.
>
> Kan du bruge Publisher kan du også bruge FrontPage.
> De har sikker et "lær hurtigt"-hæfte på dit bibliotek.

Okay ... ja, så må jeg jo spare sammen Efter min computers dødsfald
købte jeg vista - efter en måned røg det ud med fynd og klem - så købte jeg
Win XP - og så den store office pakke, netop for at få Publsiher med ... og
jeg kan se, at Front Page også koster små 1000 kr ... suk ... Det har været
den dyreste omgang udskiftning i hele min -snart lange- karriere som
computernørd ...

Men endnu engang tak for jeres svar !

Mvh Pia

Fra : Mogens

Dato : 17-03-07 14:04

Pia Petersen:
> [...]
> tænke på koder osv, og hvor man evt. har nogle skabeloner at gå ud fra ???

Prøv at se på denne: http://www.netobjects.com/

Mogens
mohen@SLETc.dk