Problem med Sapphire Radeon 9600 SE 128MB
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 17-03-07 00:14

Hejsa

Jeg har et Sapphire Radeon 9600 kort, som opfører sig meget mærkeligt, jeg
har kørt XP i lang tid, og i det sidste halve år har min skærm ikke villet
vise billede før den kom til login billedet i 1280*1024 i XP.

Hvis jeg bruger VGA udgangen på gafikkortet, siger min skærm at frekvensen
ikke understøttes, indtil der kommer loginbillede, hvis jeg bruger DVI
udgangen, med adapter til VGA så er der bare sort skærm til login billedet
kommer.

Nu har jeg installeret Vista, og nu kan jeg ikke få billede på overhovedet
mere, jeg har sat et gammelt Geforce 2 grafikkort i, og med det er der
billede på skærmen under hele opstarten af computeren.

Min skærm er en AOC LM800 18.1" fladskærm, men jeg har haft en alm CRT
monitor, samt en anden 15" fladskærm på også, med samme resultat, er
grafikkortet dødt ?

Jeg kan godt få billede på hvis jeg starter Vista op i safe mode(640*480).

Det tyder på at grafikkortet er færdigt, men hvad mener i ? Da jeg
installerede vista gjorde jeg det med en crt skærm på, og med 9600'eren i
maskinen, det var den eneste måde jeg kunne se installationen på, og da den
var færdig, satte jeg min AOC skærm på, og så startede Vista op i 1024*768,
lige indtil jeg genstartede, så har jeg ikke kunnet få billede på siden, kun
med GeForce2 kortet, hvor det hele virker, lige bortset fra Aero :)

Mvh og på forhånd tak
Jacob