G4 problemer - går død efter 25 min
Fra : Kristian Bønnelykke ~

Dato : 15-03-07 23:01

Hej,
En ven spørger om det kan betale sig at bruge de 500,- hos Humac, på at få
sin bærbare igen fra Humac, med henblik på videresalg.

Det drejer sig om en Apple G4 med 256 mb og 30 GB fra November 04 - den kan
tændes, men går død efter brug i optil 25 min (Humac siger det er bundkort,
hvilket jeg synes lyder meget mærkeligt - men det kan være andre Apple
eksperter ved bedre?) - han kan ikke huske hvor mange Mhz den er på, men det
skulle være den mindste (800Mhz ?)

Jeg mener ikke det lyder rigtigt at den kan være tændt i 25 min og så det er
bundkortet det er galt med

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-03-07 23:58

Hej Kristian

Kristian Bønnelykke Nielsen wrote:
> En ven spørger om det kan betale sig at bruge de 500,- hos Humac,
> på at få sin bærbare igen med henblik på videresalg.

Det vil jeg mene, det godt kan. - Under alle omstændigheder vil han
sagtens kunne holde de 500kr. hjemme ved et videresalg.

> [...]
> (800Mhz ?)
>
> Jeg mener ikke det lyder rigtigt at den kan være tændt i 25 min også

Jo, det kan sagtens være bundkortet. - Hvis der er fx. en 'kold' lodning
et eller andet sted, vil den måske først vippe helt fra efter, den har
kørt i de ca. 25min., hvor maskinen er nået at blive varmet godt og
grundigt op.

Hvis ellers resten af maskinen fungerer, så kan det jo være, han kan få
fat i et bundkort fra en anden, hvor skærmen fx. er stået af og
kombinere de to til en fungerende maskine...

mvh. Erik Richard

<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing

Fra : Kristian Bønnelykke ~

Dato : 16-03-07 00:39

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote in message

> [...]

>fat i et bundkort fra en anden, hvor skærmen fx. er stået af og
>kombinere de to til en fungerende maskine...

Ok, jamen det lyder måske som en god ide, tak for inputtet

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-03-07 09:25

Kristian Bønnelykke Nielsen <andet@beanluck.com> wrote:

> Jeg mener ikke det lyder rigtigt at den kan være tændt i 25 min og så det er
> bundkortet det er galt med

Det lyder såmen meget fornyftigt...

--
Thomas