Simpel Excel formel?
Fra : Filip

Dato : 15-03-07 17:22

Jeg har nogle data i et regneark som jeg skal have tolket. Jeg mangler en
formel som kan give mig en værdi på fx 7,11 hvis en celle er ex 5, og alle
andre værdier af denne cellekolonne skal give mig et 0.

Jeg har prøvet at illustrere hvad jeg gerne vil have af resultat ud fra mine
data

Data Resultat

5 7,11
5 7,11
2 0

Hvordan gør jeg det???

MVH Filip

Fra : Is

Dato : 15-03-07 19:35

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre værdier af denne cellekolonne skal give mig et 0.
>
> Jeg har prøvet at illustrere hvad jeg gerne vil have af resultat ud

Hvis du i kolonne A har data, startende i A1

Så indsætter du i B1
=HVIS(A1=5;7,11;0)

derefter tager du i "fyldehåndtaget" og trækker den ned.

Erik Isager

Fra : Filip

Dato : 16-03-07 07:46

> Hvis du i kolonne A har data, startende i A1
>
> Så indsætter du i B1
> =HVIS(A1=5;7,11;0)
>
> derefter tager du i "fyldehåndtaget" og trækker den ned.

Super - tak for det

Filip

Fra : Is

Dato : 16-03-07 19:13