Afløser for Radeon X300 med 2 stk. DVI
Fra : MAL

Dato : 15-03-07 17:59

Jeg har et Radeon X300 grafikkort siddende i min Dell pc fra 2005. Nu vil
jeg gerne kunne tilslutte 2 stk. Samsung SyncMaster 215TW til pc'en, og
derfor overvejer jeg at købe et nyt grafikkort med to DVI-tilslutninger, så
begge skærme (udvidet skrivebord) får samme input.

Jeg har ikke forstand på grafikkort, så jeg har brug for lidt hjælp. Hvad
skal jeg vide om det nuværende kort for at kunne finde et nyt kort, som kan
sættes i min pc?

Hvilken type grafikkort kan jeg sætte i min pc? Hvilken slags kort skal jeg
gå efter?
Hvor meget RAM skal det have? Jeg arbejder med billedbehandling (fotos) og
layout (Adobe-software).
Hvor finder jeg et med to DVI-udgange?
Hvordan kan jeg vide, at det nye kort også er støjsvagt?
Er det til at finde sådan et til en rimelig pris? Eller sagt på en anden
måde: Hvor meget skal man betale for at få et kort, der er godt til
formålet?

Der er ca. 1000 grafikkort på edbpriser.dk, så det er yderst vanskeligt at
navigere i alt dette, når man ikke ved mere om sagen!

Jeg håber på lidt hjælp fra dette forum.
MAL

Fra : Esben

Dato : 15-03-07 20:50

"MAL" <mikaellaursen @ bpanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det til at finde sådan et til en rimelig pris? Eller sagt på en anden
> måde: Hvor meget skal man betale for at få et kort, der er godt til

Ikke for meget - et nVidia nvs285 er glimrende til formålet (jeg går ud fra
at din PC er med PCI-express porte?)

--
Esben