NVIDIA GeForce 6200 og dårlig performance ~
Fra : Bo

Dato : 14-03-07 14:32

Hej NG.
Jeg har lige installeret et grafikkort i min PC i stedet for onboard
grafikkortet.
Kortet virker fint når jeg kører 3DMARK2001 SE og benchmarker - har også
downloaded en fin spildemo hvor der heller ikke var problemer.

Men når jeg f.eks. ønsker at se udsendelser fra DR så hakker billedet. Det
samme sker når jeg ser en stream via RealPlayeren fra andre steder. Mit
(dårlige/sløve) onboard grafikkort klarede dette job meget bedre - er det
ikke mystisk?

Nogle hints til hvad jeg skal stille på? Jeg har en båndbredde på 3Mbit/set
så det kan ikke være her den er gal.

vh Bo
INFO:

DISPLAY
Platform NVIDIA GeForce 6200
CPU Optimization D3D Pure Hardware T&L
Width 1024
Height 768
Depth 32 bit
Z-Buffering 24 bit
Texture Format Compressed
Buffering Double
Refresh Rate 60 Hz
FSAA Mode None

RESULTS
3DMark Score 4973
Game 1 - Car Chase - Low Detail 73.1 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail 24.1 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail 89.4 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail 49.4 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail 73.8 fps
Game 3 - Lobby - High Detail 33.3 fps
Game 4 - Nature 23.8 fps
Fill Rate (Single-Texturing) 536.2 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 1363.3 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light) 22.0 MTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights) 8.5 MTriangles/s
Environment Bump Mapping 98.1 fps
DOT3 Bump Mapping 55.4 fps
Vertex Shader 56.1 fps
Pixel Shader 97.3 fps
Advanced Pixel Shader 71.3 fps
Point Sprites 8.9 MSprites/s

CPU INFO
CENTRAL PROCESSING UNITS
Manufacturer AMD
Family Duron
Internal Clock 1.30 GHz
Internal Clock Maximum 1.50 GHz
External Clock 100 MHz
Socket Designation Socket A
Type <unknown>
Upgrade ZIF Socket
Capabilities MMX, CMov, RDTSC, 3DNow!, Extended 3DNow!, SSE
Version AMD Duron(tm)
CPUID 0x00000671

CACHES
Level 1
Capacity 128 KB
Type Internal
Type Details Synchronous
Error Correction Type <unknown>
Associativity <unknown>

Level 2
Capacity 64 KB
Type External
Type Details Synchronous
Error Correction Type <unknown>
Associativity <unknown>

DIRECTX INFO
DirectX Version 9.0

DIRECTDRAW INFO
DirectDraw Version 5.03.2600.2180

MOTHERBOARD INFO
Manufacturer
Model KM266-8235
Version N/A
BIOS Vendor Phoenix Technologies, LTD
BIOS Version 6.00 PG
BIOS Release Date 02/22/2003
BIOS Properties Plug and Play, Flash, AGP

Designation AGP
Type AGP
Characteristics 5.0V
Data Bus Width 32
Details In Use, Long
Device Class Display Adapter
Device Name NVIDIA GeForce 6200
Device Manufacturer NVIDIA
Device Driver Date
Device Vendor ID 0x10de
Device ID 0x0221
Device Sub-System ID 0x21521682
Device Revision 0xa1
IRQ 11

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-03-07 16:02

"Bo" <2nice@tiscali.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har lige installeret et grafikkort i min PC i stedet for onboard
> grafikkortet.

Huskede du osse at installere driveren.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bo

Dato : 14-03-07 23:16

Hej igen.
Ok det fremgår selvfølgelig ikke af ovenstående dump - men det gjorde jeg.
Downloadede seneste version 93.71. Kan det måske være bundkortet der ikke
rigtig kan håndtere grafikkortet når jeg streamer? Hvis jeg skal afspille en
videofil fra harddisken er performance også dårlig.
vh Bo

Fra : Bo

Dato : 15-03-07 20:54

Hej NG.
Havde åbenbart en ekstra driver installeret fra noget Framegrabber software
jeg en gang afprøvede. Efter fjernelse af denne driver fungerer streaming
som det skal.