Hvordan finder jeg ud af, om mit grafikkor~
Fra : MAL

Dato : 14-03-07 14:22

Hej gruppe!
Jeg vil meget gerne købe to nye Samsung SyncMaster 215TW LCD-skærme og sætte
dem til min pc med udvidet skrivebord. Men vil det fungere?

Mit grafikkort hedder Radeon X300 128MB og er monteret i en Dell pc, som jeg
købte i efteråret 2005. Jeg kan ikke finde svaret umiddelbart på ATI's
hjemmeside. Her ser det ud til, at kortet sagtens kan gå højere op, men
netop den opløsning, som de nye skærme kører i, er ikke nævnt (1680 x 1050).

Hvis ikke mit nuværende grafikkort kan bruges, hvad skal jeg så gå efter?
Hvordan finder jeg ud af, hvilken type kort jeg evt. skal købe til min Dell
pc, og hvor kraftigt skal det være til grafisk arbejde (layout/foto)? Hvis
der skal et nyt kort til, er jeg heller ikke helt ligeglad med prisen!

Jeg håber på lidt hjælp fra jer 'fagfolk'!

MAL