Apple mus med problemer
Fra : Claus Christiansen

Dato : 13-03-07 18:05

Jeg har en Apple trådløs mus på min dejlige iMac, men musen er blevet
halt.

Scroll hjulet kan kun køre op og til siderne, ikke ned. Jeg kan
forestille mig at den muligvis har fået et hår eller andet skidt ind i
hjulet, men som jeg lige ser er det ikke muligt at skille og rense
musen.

Er der en musedoktor med et godt trick?

--
Claus og hans iBook

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 13-03-07 18:42

Claus Christiansen <clafisk@yahoo.com> wrote:

> [...]
> forestille mig at den muligvis har fået et hår eller andet skidt ind i
> hjulet, men som jeg lige ser er det ikke muligt at skille og rense

Massér den med en fnugfri klud.
Nogle bruger sprit, men det har jeg ikke haft brug for - jeg drikker den
hellere

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-03-07 19:19

On 2007-03-13 18:41:51 +0100, kajc@ofir.dk (Kaj Christiansen) said:

> Massér den med en fnugfri klud.
> Nogle bruger sprit, men det har jeg ikke haft brug for - jeg drikker den
> hellere

Jeg plejer også bare at motionere den lidt og så ellers være tålmodig.
Som regel går den i orden igen. Det er da irriterende, at den ofte
svigter. Det er sikkert fordi, hjulet er så lille, at der ikke skal
meget snavs til for at genere det. Jeg har engang set en hjemmeside med
vejledning i, hvordan man skiller musen ad og renser hjulet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Holm

Dato : 14-03-07 15:42

> [...]

> forestille mig at den muligvis har fået et hår eller andet skidt ind i
> hjulet, men som jeg lige ser er det ikke muligt at skille og rense

Apple :)

If the scrolling feels rough or if the scroll ball isn't scrolling up,
down, or side-to-side, hold the mouse upside-down and roll the ball
vigorously while cleaning it to help dislodge any particles that may
have collected on the internal hardware.

taget fra deres hjemmeside: How to clean your Mighty Mouse:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302417

Der er endda link til video klip der viser hvordan :)
--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk